Model OC hotelarza i umowa OC dla hotelarza

Wzrastająca kompleksowość i złożoność prowadzonej działalności hotelarskiej sprawia, że nieodzownym elementem mądrej polityki każdego hotelarza jest zawarcie odpowiedniej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej działalności gospodarczej (umowa OC), transferującej tę odpowiedzialność – chociaż oczywiście nigdy w całości – poza przedsiębiorstwo i zmniejszającej w związku z tym ryzyko. Do głównych czynników, które należy rozpatrywać przy negocjacji poszczególnych postanowień […]

Czytaj dalej


Potrącenie wzajemnych wierzytelności a prawo do otrzymania zwrotu VAT w 25 dni

Ze względów biznesowych uregulowanie zobowiązań poprzez zapłatę w gotówce lub przelewem nie zawsze jest możliwe lub efektywne. Dlatego przedsiębiorcy niekiedy regulują swoje zobowiązanie w drodze potrącenia, które prowadzi do wygaśnięcia zobowiązania. Niestety, w praktyce taka forma regulowania zobowiązań może okazać się przeszkodą uniemożliwiającą uzyskanie zwrotu VAT naliczonego od tej transakcji w terminie 25 dni. Zgodnie […]

Czytaj dalej


Projektowanie pokoju i łazienki

Uznanie kategoryzacji obiektów hotelowych za nadrzędne kryterium dla powstających projektów pomieszczeń hotelu jest dla każdego inwestora w branży hotelarskiej koniecznością. Nie ma łatwiejszego sposobu konfrontacji wyobrażeń z możliwościami niż analiza przepisów kategoryzacyjnych, które w jasny sposób wskazują, co hotel musi posiadać, aby otrzymał określoną liczbę gwiazdek. Innymi słowy dzięki przestudiowaniu przepisów kategoryzacyjnych będziemy wiedzieć, o […]

Czytaj dalej


Spa & wellness kierunki rozwoju

Jeżeli spojrzeć na branżę hotelową globalnie, to można dostrzec, że zyskuje na znaczeniu trend inwestycji w nowoczesne strefy SPA & wellness. Światowym kierunkiem rozwoju jest też specjalizacja hoteli SPA i docieranie do gości o coraz bardziej konkretnych potrzebach. Stąd oferowanie wyspecjalizowanego programu SPA może być istotnym czynnikiem budującym zainteresowanie ofertą konkretnego obiektu. Tego typu oferty […]

Czytaj dalej


Nie samym masażem hotelowe SPA żyje

Wiele osób sądzi, że SPA w hotelu to wyłącznie strefa gabinetów, a przecież nie tylko masaże i inne zabiegi budują ofertę hotelowego SPA – choć budują ją w istotnym stopniu. Bardzo ważna jest również inna infrastruktura, jak np. basen, sauny, jacuzzi czy siłownia, które są chętnie odwiedzane przez gości. Co powinno znaleźć się w ofercie […]

Czytaj dalej


Dobra zmiana na 40. piętrze Marriotta

28 stycznia hotel Marriott w Warszawie oficjalne otworzył Panoramę Sky Bar na 40. piętrze w nowej odsłonie. Z tej okazji odbyła się impreza, na której zaprezentowano nowy projekt wnętrz autorstwa Kaczmarek Studio oraz nową ofertę. Zlokalizowana 140 metrów nad ziemią Panorama to najwyżej położony bar hotelowy w Polsce. Wieczór rozpoczął Robert Grader, dyrektor generalny hotelu […]

Czytaj dalej


Hotel Aspen – Z miłości do ciszy

Hotel Aspen zlokalizowany w Podlesiu na Opolszczyźnie, najwyżej położonej wsi w Górach Opawskich, został zwycięzcą konkursu Hotel z Pomysłem 2015 w internetowym głosowaniu czytelników „Hotelarza”. Hotel powstał „z miłości do ciszy”, a jego mottem jest: „w poszukiwaniu utraconego spokoju”. 3-gwiazdkowy Aspen chce tworzyć oazę spokoju, w której można osiągnąć równowagę ducha i ciała. Nastawia się […]

Czytaj dalej


15 urodziny Hotelu Tumskiego

Hotel Tumski we Wrocławiu 28 stycznia zaprosił wszystkich przyjaciół na uroczyste przyjęcie z okazji swoich 15 urodzin. Była to okazja na spotkanie wszystkich stałych klientów, a także podziękowanie za zaufanie gościom. Spotkanie otworzył arcybiskup Henryk Gulbinowicz, a przybyłych gości powitała Magdalena Piasecka- Ludwin, prezes i właściciel spółki Integer, do której należy hotel (a także Zamek […]

Czytaj dalej


Strona internetowa a sprzedaż spotkań

Długo wzbraniałem się przed tym tematem – wydawał mi się zbyt błahy dla czytelników „Hotelarza”. Bo kto na własnym przykładzie nie przerabiał już z tysiąc razy kwestii strony internetowej? Jednak niedawno przekonałem się, że warto w tej materii uporządkować kilka wiadomości. Stało się tak, ponieważ moja firma została partnerem konkursu MP Power Awards, gdzie w […]

Czytaj dalej