Strona internetowa a sprzedaż spotkań

Długo wzbraniałem się przed tym tematem – wydawał mi się zbyt błahy dla czytelników „Hotelarza”. Bo kto na własnym przykładzie nie przerabiał już z tysiąc razy kwestii strony internetowej? Jednak niedawno przekonałem się, że warto w tej materii uporządkować kilka wiadomości.

Stało się tak, ponieważ moja firma została partnerem konkursu MP Power Awards, gdzie w ramach współpracy audytujemy dwanaście nominowanych obiektów. Szybko przekonaliśmy się, że nawet wśród najlepszych łatwo o poważne niedociągnięcia w materii przejrzystości strony internetowej, zwłaszcza pod kątem przyjazności dla organizatorów imprez. Chociaż niektórym temat może wydawać się elementarny, to zapraszam do powtórzenia sobie podstaw w tym zakresie. Jakie działania online podjąć by organizatorzy imprez chętniej chcieli z nami współpracować?

Po pierwsze

– strona musi być odnajdywalna w internecie. Pozycjonowanie to długotrwały proces, więc trzeba pomyśleć o tym już na etapie planowania i budowania strony (on-page), a także poświecić trochę czasu i środków na tzw. link building (off-page) oraz wszelką promocję oferty poza naszą stroną. Szczególną rolę w procesie pozycjonowania odgrywają dziś media społecznościowe – Facebook, Google+, Twitter, które jeśli już posiadamy, muszą być zintegrowane z naszą stroną internetową. Przykładowo: jeśli wpiszemy hasło, po którym goście najczęściej wyszukują hotelu w naszej okolicy i znajdziemy się na „nastym”, a co gorsza „dziestym” miejscu wśród wyników wyszukiwania, to tym samym nie mamy najmniejszych szans na biznes. Kiedy ostatnio sami przeprowadzili Państwo taki mały test dla swojego obiektu?

Po drugie

– strona mus być czytelna. Organizator bez wysiłku musi znaleźć wszelkie potrzebne mu informacje. Tę rozgrywkę wygrają ci, którzy na swojej stronie w najbardziej czytelny i interesujący sposób przedstawią wszystko to, co może go zainteresować. Aby organizator imprez znalazł na naszej stronie wszystkie potrzebne informacje zadbajmy, by znalazła się na niej specjalna zakładka, a w niej chociażby: •informacje o liczbie pokoi jakimi dysponuje hotel – w tym ile wśród nich jest apartamentów, pokoi jedno- i dwuosobowych, czy są możliwe dostawki, •informacje o liczbie i wielkości oraz wysokości sal konferencyjnych, a także ich pojemności w różnych ustawieniach oraz lista wyposażenia, •plan powierzchni konferencyjnej, który da [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Liszka

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *