Sheraton Kraków dołącza do grupy Sheraton Grand

Sheraton Kraków Hotel uzyskał od swojej sieci kategorię Grand, wchodząc w ten sposób do grona najlepszych obiektów tej marki na świecie, i zmienił nazwę na Sheraton Grand Kraków. Pod kategorią Sheraton Grand działa obecnie 25 hoteli, które wyróżniają się atrakcyjną lokalizacją, nieprzeciętnym designem i doskonałą obsługą. Globalna sieć Sheraton doceniła krakowski obiekt m.in. za unikatową […]

Czytaj dalej


Sprzedaż i marketing czynniki decydujące o pozycji hotelu na rynku

W drugim artykule z cyklu „Hotel Doctor, czyli organizm hotelowy pod lupą” skupimy się na dwóch obszarach niezwykle istotnych w procesie zarządzania obiektem hotelowym – na roli strategii sprzedażowej oraz strategii marketingowej przy wprowadzaniu i pozycjonowaniu obiektu na rynku hotelowym. W prowadzeniu działalności hotelowej priorytetową kwestią dla właścicieli są wyniki sprzedaży – wzrost liczby gości […]

Czytaj dalej


Sowa od cukierni otwiera hotel

Spółka Cukiernia Sowa inwestuje w budowę hotelu na Starym Mieście w Bydgoszczy. Powstanie on w odkupionej od Portu Lotniczego kamienicy, w kwartale, w który już wcześniej zainwestował wywodzący się z Bydgoszczy Adam Sowa. Hotel przy ul. Grodzkiej ma mieć ok. 20 pokoi, niewielką część konferencyjną i strefę SPA z sauną i gabinetami masażu. Rozpoczęły się […]

Czytaj dalej


Stawiamy na szybki rozwój przez dzierżawę hoteli

Rozmowa z Łukaszem Płoszyńskim, członkiem zarządu polskiej sieci Focus Hotels 1 czerwca sieć Focus Hotels otwiera swój drugi hotel w Gdańsku i siódmy w Polsce. Pierwszy hotel pod marką Focus w tym mieście w standardzie 3-gwiazdkowym powstał w okolicach trasy wylotowej z Gdańska, drugi w standardzie 4-gwiazdkowym otwierany jest Wrzeszczu. Co właściwie łączy te dwa […]

Czytaj dalej


Marriott Warszawa wśród 14 hoteli European Convention Network

Sieć Marriott International stworzyła komórkę European Convention Network skupiającą swoje hotele różnych marek, które oferują minimum 350 pokoi i 2,5 tys. mkw. powierzchni konferencyjnej. W gronie 14 obiektów spełniających te kryteria znalazł się Marriott Warszawa. Powołanie ECN ma na celu zapewnienie efektywnej kosztowo, kompleksowej obsługi organizatorom dużych, powtarzających się wydarzeń w Europie. 14 obiektów działających […]

Czytaj dalej


Powstaje Radisson w Zakopanem

Główny wykonawca 4-gwiazdkowego Radissona Blu Hotel & Residences Zakopane, firma Eiffage Polska Budownictwo, rozpoczęła prace konstrukcyjne przy hotelu. Ich zakończenie zaplanowane jest na grudzień, a otwarcie planowane jest na początek 2018 roku. Kompleks powstający na Antałówce realizowany jest w stylu architektury zakopiańskiej. Składać się będzie z części hotelowej o powierzchni 19,7 tys. mkw. ze 158 […]

Czytaj dalej


Systemy i programy motywacyjne w hotelarstwie

Systemy motywacyjne, podobnie jak ocena okresowa, nie leżą na półce w sklepie, aby można było po nie sięgnąć i wdrożyć w hotelu, który od razu zacznie dzięki temu lepiej funkcjonować. Nie istnieje jeden system motywacyjny, który pasuje do każdego hotelu, a tym bardziej do wszystkich działów hotelowych. Dokładając do tego jeszcze wymiar indywidualnego podejścia do […]

Czytaj dalej


Kamień węgielny pod Deo Plaza

11 maja z udziałem prezydenta Gdańska Piotra Adamowicza wmurowano kamień węgielny pod budowę kompleksu Deo Plaza na gdańskiej Wyspy Spichrzów. Na powierzchni użytkowej 40 tys. mkw. powstaną 4-gwiazdkowy hotel, aparthotel sprzedawany w systemie condo, apartamenty mieszkalne i pasaż Prace budowlane na terenie Deo Plaza rozpoczęły się w marcu, obecnie powstaje wykop o głębokości 18 m, […]

Czytaj dalej


Hotelarstwo aktywne czy reaktywne?

Co decyduje o sukcesie w sprzedaży – szybkość odpowiedzi na zapytanie czy kompetencje sprzedażowe i relacje z klientem? Biorąc pod uwagę efekty reaktywnej i proaktywnej sprzedaży polecam krótką rewizję modelu funkcjonującego w naszych hotelach. Podzielę się moim ostatnim spostrzeżeniem – w polskim hotelarstwie nie dbamy tak jak należy o jakość sprzedaży. Dlaczego tak sądzę? Obserwacje […]

Czytaj dalej