RODO a powierzenie procesów przetwarzania danych osobowych w hotelu firmom zewnętrznym

Do powierzenia przetwarzania danych osobowych dochodzi w wielu sytuacjach. Hotele, które korzystają z usług outsourcingowych, często nie zdają sobie sprawy, jak wielu podmiotom powierzane są dane osobowe gości, kontrahentów lub pracowników. Mówimy tu o takich usługach jak np. zewnętrzna obsługa kadrowo-płacowa, finansowo-księgowa, IT, prawna, marketingowa, rezerwacji internetowych itp. Ochrona ma dostęp do monitoringu, w którym […]

Czytaj dalej


Rekordy Hotel Trends 2017

Ponad 450 uczestników wzięło udział w 5. edycji konferencji Hotel Trends Poland & CEE organizowanej przez „Hotelarza”, która odbyła się 27-28 listopada w hotelu Sofitel Warszawa Victoria. To największe wydarzenie hotelarskie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Podczas wieczornej gali ogłoszeni zostali zwycięzcy konkursu na Hotelarzy Roku 2017. Już 17 maja odbędzie się 2. edycja konferencji Hotel […]

Czytaj dalej


Hotel jako wynajmujący – jak zarabiać na najmie powierzchni cz. 2

Kontynuując tematykę najmu powierzchni w hotelu z poprzedniego wydania „Hotelarza”, w tym artykule przedstawimy najważniejsze kwestie związane z uprawnieniami i obowiązkami stron najmu w trakcie trwania umowy, wypowiedzeniem najmu i zwrotem lokalu przez najemcę. Podstawowe prawa i obowiązki wynajmującego i najemcy określa kodeks cywilny. Nie oznacza to jednak, że strony w umowie nie mogą rozszerzyć […]

Czytaj dalej


Trzy nowe obiekty pod soft brandami Best Western w Poznaniu

Sieć Best Western Hotels & Resorts ogłosiła dołączenie do jej struktur trzech hoteli zlokalizowanych w Poznaniu i bliskich okolicach pod dwoma soft brandami: Sure Hotel – nowa na polskim rynku marka, pod którą otwarty zostanie w centrum Poznania 40-pokojowy hotel, oraz BW Premier Collection, pod którą wejdą dwa hotele. Właścicielem wszystkich trzech obiektów są spółki […]

Czytaj dalej


ANATOMIA GOOGLE ANALYTICS – Zaawansowana segmentacja użytkowników

Czy znasz pojęcie segmentacji w analityce internetowej? Oficjalna strona Google Analytics tak opisuje to rozwiązanie: „Segmentacja umożliwia podział wszystkich danych o użytkownikach zgromadzonych przez Google Analytics na łatwe do ogarnięcia porcje”. Pisząc o segmentacji użytkowników na stronie hotelu, możemy doprecyzować, że jest procesem, który pozwala na wyodrębnienie części danych z całości. Segment może stanowić grupę […]

Czytaj dalej


Rok 2017 okiem dostawców

Jak wyglądał rok 2017 na rynku hotelarskim według dostawców produktów i usług dla tej branży? Jak wyglądał będzie rok 2018 według nich? Jak oceniają kondycję rynku hotelowego na podstawie swoich realizacji, kontaktów i kontraktów w porównaniu z wcześniejszymi latami? Jakie nowe zjawiska zaobserwowali na rynku w swoich segmentach? Jakie obiekty wyposażyli w tym roku? Jakie […]

Czytaj dalej


Kolejny Puro Hotel powstanie w Katowicach

Grupa Genfer, norweski właściciel sieci hoteli Puro, kupiła trzy nieużytkowane działki przy al. Korfantego w ścisłym centrum Katowic przy Superjednostce, ale nie zdradza planów, co z nimi zrobi. W sieci Puro działają obecnie cztery hotele, a kolejnych pięć jest w przygotowaniu. „Grunt przy al. Korfantego 10 to jedna z najlepiej wyeksponowanych nieruchomości w ścisłym centrum […]

Czytaj dalej


Lider w dzisiejszych czasach. Jak skutecznie zarządzać SPA?

Lider to synonim zwycięzcy i sprawnie zarządzającego managera. Dzisiaj ma inne zadania i wyzwania, z jakimi musi się zmierzyć, są inne niż jeszcze kilka lat temu. Trudna zmiana pokoleniowa, epoka cyfryzacji i budowania relacji to niejedyne zadania w zmieniającym się otoczeniu. A nikt nie zwolni go też z rutynowych działań zarządczych, jak budżet, kontrola jakości, […]

Czytaj dalej