COFFEE BREAK – ciacho z piachem by MAT I w tym sęk!

„Większość jest głupia, im większa większość, tym głupsza” – pisał Stanisław Mrożek. I w tym sęk! PPo wielkanocnych jajach i primaaprilisowych szczepieniach wydawało się, że hotele zostaną w końcu otwarte, choćby z ograniczoną gastronomią, w pełnym reżimie sanitarnym, tak jak w większości krajów. A restauracje przynajmniej otworzą tarasy i ogródki… Ale nie w Polsce, bo […]

Czytaj dalej


4 maja zaczyna się nowe hotelarstwo w Polsce

Poprzedni, marcowy numer „Hotelarza” ostatniego dnia miesiąca kończyliśmy konkluzją – „na 31 marca polskiego hotelarstwo zostało samo, bez przychodów i bez narzędzi pomocowych. Co tu dużo kryć – nie wygląda to dobrze”. Ten numer również zamykamy ostatniego dnia miesiąca, ale już w lepszych humorach. Miesiąc podsumowuje decyzja o otwarciu hoteli 4 maja, a wcześniej pojawiły […]

Czytaj dalej


Pałac Mortęgi Hotel & SPA Mortęgi

Klimat zabytkowego pałacu, piękno mazurskiej przyrody, wykwintna kuchnia wpisana na listę dziedzictwa kulinarnego Warmii, Mazur i Powiśla, luksusowa strefa wellness, stajnia, kolekcja bryczek, minizoo, rezerwat danieli – pomysł na Pałac Mortęgi Hotel & SPA opiera się na zaproponowaniu wielu atrakcji Pałac Mortęgi położony jest w zachodniej części Mazur. Kompleks zajmuje obszar 14 hektarów dawnego majątku […]

Czytaj dalej


Jakość usług w hotelowych SPA – potrzebna księga standardów

Jakość usług ma różne oblicza i wiele kryteriów, które należy wziąć pod uwagę. Jedno jest pewne: doskonały zabieg SPA wymaga zaprojektowania i opisania w księdze standardów. Tym bardziej że usługi SPA charakteryzują się niematerialnością, nierozdzielnością i, co sprawia największy kłopot, niejednorodnością wykonania. Te hotelowe SPA, które działają na wypracowanych i opisanych standardach, wygrywają batalię o […]

Czytaj dalej


Marketing w koronie

Agnieszka Majewska-Kunat Pandemia rzuciła wyzwanie branży hotelarskiej. Konieczna stała się szybka weryfikacja strategii działań oraz wdrażanie zmian operacyjnych na wielu poziomach zarządzania. Jednocześnie kiedy świat zwolnił, przyspieszyła jego digitalizacja. Obecnie hotelarze muszą odnaleźć się w zupełnie nowej sytuacji, również w obszarze zadań marketingowych. Pojawia się zatem pytanie: jakie działania warto podjąć w najbliższym czasie, aby […]

Czytaj dalej


Franczyza – jak wybrać markę, jakie są korzyści, jakie koszty?

Jaką wartość zyskuje hotel – oprócz świecącego na fasadzie, znanego na całym świecie, logotypu – dzięki włączeniu do międzynarodowego brandu? Jak wygląda proces wyboru marki? Jakie są korzyści, a jakie koszty wynikające z zawarcia umowy franczyzowej? Rosnąca podaż na rynku hotelowym zwiększa konkurencję, a wzrost świadomości klientów wymusza na właścicielach hoteli utrzymanie odpowiedniego standardu, jakości […]

Czytaj dalej


10 trendów zmieniających branżę spotkań

Opr. Piotr Stawiński Znużenie spotkaniami hybrydowymi, wymóg wobec hoteli dużej przepustowości łączy i sal do spotkań wirtualnych, oczekiwanie większych (i nowych) przestrzeni, nowe zasady obsługi gości konferencyjnych, również w zakresie wyżywienia – amerykańska sieć Benchmark, która posiada 80 hoteli, ośrodków i centrów konferencyjnych, opisała na podstawie swoich doświadczeń 10 trendów, które zmieniają rynek spotkań w […]

Czytaj dalej


Jak przygotować hotel na powrót gości

Przed powrotem gości do hoteli koniecznie należy zwrócić uwagę na to, czy obiekt i personel są odpowiednio przygotowane do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Pandemia wymusza zachowanie wyjątkowo wysokich standardów higieny i bezwzględnej czystości, a to wiąże się z koniecznością wyposażenia hotelu w kilka niezbędnych artykułów. Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz HIGIENA SERWIS Dezynfekcja rąk i powierzchni. O czym […]

Czytaj dalej


Jak przygotować się do przyjęcia tłumów gości po długim przestoju

Obostrzenia ograniczające działalność są łagodzone. Hotele muszą przygotować się na napływ fali turystów, których nie widziały czasami od kilkunastu miesięcy, choć z pewnością w różnych miejscach tempo powrotu będzie różne, najszybciej powrócą do lokalizacji atrakcyjnych turystycznie. Jak przygotować się do przyjęcia tłumów gości po kilkumiesięcznym przestoju? Jak zmieniły się ich oczekiwania, jak zmienili się pracownicy? […]

Czytaj dalej


Wprowadzamy nowy system w Polsce

Rozmowa z Maciejem Miazkiem, wiceprezesem Radisson Hotel Group na Rosję i Polskę Pierwszy hotel Grupy Radisson w Polsce otwarty został w 1992 r. w Szczecinie. Obecnie jest ich już 14, w tym 10 w zarządzaniu i cztery w systemie franczyzy, a na kolejne cztery podpisano już umowy. Niedawno objął pan funkcję wiceprezesa Radisson Hotel Group […]

Czytaj dalej