Hotelarz – lider mediów hotelowych w Polsce

Konkurencyjne czasopisma i portale już od dłuższego czasu prześcigają się w zapewnianiu branży na wszelkie możliwe sposoby, że tworzone przez nie produkty są „najlepsze”, „najpopularniejsze”, „najbardziej merytoryczne” czy „najważniejsze”. Przez długi czas nie włączaliśmy się do tej licytacji. Wychodziliśmy z założenia, że tworząc pismo najpopularniejsze na rynku, nie potrzebujemy dodatkowo przekonywać czytelników, którzy już i tak po nasze czasopismo sięgają, że faktycznie warto nas czytać. Jednak konsekwentnie wywoływani do tablicy poczuliśmy się w obowiązku odnieść do pewnych nieprawdziwych i godzących w nasze dobre imię faktów, porządkując zbiór informacji na temat rynku mediów dla branży hotelarskiej w Polsce. Liczby, dane, fakty – czyli dlaczego „Hotelarz” Czasopismo „Hotelarz” to nie tylko czasopismo o najdłuższej, ponad 50-letniej historii, ale także magazyn o najwyższym nakładzie i sprzedaży. Jako jedyne pismo tego rynku poddaje się kontroli niezależnego Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Oznacza to, że parametry takie jak nakład, sprzedaż czy rozpowszechnianie, poddawane są kontroli i audytowi, więc są w pełni wiarygodne. Hotelarz w 2014 roku ukazywał się w średnim nakładzie 4-4,2 tys. egzemplarzy, a rozpowszechnianie płatne tytułu wynosiło średnio około 2,5 tys. egzemplarzy. Konkurencyjne czasopisma zrezygnowały bądź nigdy nie przystąpiły do ZKDP. Ostatnim z magazynów, który poddawał swoje wyniki kontroli, był „Świat Hoteli”. Zanim zrezygnował z niej na początku 2014 roku, wykazywał on nakład do 2 tys. egzemplarzy i sprzedaż poniżej 50 egzemplarzy. Żadne z konkurencyjnych czasopism nigdy nie zbliżyło się nawet poziomem sprzedaży do rezultatów uzyskiwanych przez „Hotelarza”. Nasze czasopismo, według badania przeprowadzonego przy współpracy analityków z Ośrodka Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego, każdego miesiąca czytane jest przez co najmniej 9 tys. osób, a kontakt z pismem ma około 30 tys. czytelników związanych z rynkiem hotelowym. „Hotelarz” dystrybuowany jest w wersji papierowej, a także w formie e-wydania. Dodatkowo jego treści są udostępniane wszystkim prenumeratorom w wersji online. Portal e-Hotelarz.pl to najpopularniejszy portal branżowy, notujący każdego miesiąca ponad 90 tys. unikalnych użytkowników i ponad 340 tys. odsłon. Z posiadanych przez nas informacji wynika, że żaden z konkurencyjny portal nie osiąga wyników powyżej 35 tys. unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca, oznacza to więc, że e-Hotelarz generuje niemal trzykrotnie większy ruch niż kolejny z najpopularniejszych portali na tym rynku. Nasz portal to nie tylko przegląd najważniejszych informacji branżowych, ale także zapisane w wersji cyfrowej treści z drukowanych wydań „Hotelarza” od 2005 roku. Dostępne są one bezpłatnie dla wszystkich prenumeratorów. Konferencja Hotel & Tourism Trends Poland – współorganizowane przez „Hotelarza” wspólnie z międzynarodową firmą doradczą Horwath HTL wydarzenie jest nie tylko największym w Polsce, ale także w naszej części Europy. W ubiegłym roku zgromadziło ponad 300 przedstawicieli rynku hotelowego, a dwudniowe sesje i panele tematyczne z udziałem hotelarskich specjalistów z całego świata w zgodnej opinii uczestników stały na niespotykanym dotąd w Polsce poziomie merytorycznym i organizacyjnym. Hotel&Tourism Trends Poland to także prestiżowy konkurs Hotelarz Roku, uczestnicy z 15 krajów, 74 moderatorów i panelistów, 19 sesji tematycznych. A także ponad 30 sponsorów, a wśród nich nie tylko najważniejsze sieci hotelowe, jak Orbis, Hilton, Choice Hotels, czy Carlson Rezidor ale także czołowe firmy technologiczne jak Samsung. www.hoteltrends.pl Akademia Hotelarza - nasze czasopismo jest także organizatorem najpopularniejszych na polskim rynku cyklicznych szkoleń dla kadry menadżerskiej hoteli. Akademia Hotelarza od ośmiu lat z sukcesem wypełnia misję podnoszenia wiedzy i kwalifikacji polskiej branży hotelarskiej, a w jej ponad 80 szkoleniach szkoleniach wzięło udział już przeszło 2 tys. hotelarzy. www.akademiahotelarza.com Jest nam niezmiernie miło, że od lat wybieracie Państwo i sięgacie właśnie po nasze czasopismo, a ogromna część polskich hotelarzy rozpoczyna dzień od lektury e-Hotelarza. Wkładamy mnóstwo wysiłku w to, aby dostarczyć Państwu treści aktualne i użyteczne w praktyce zawodowej. To między innymi dzięki temu "Hotelarz" pomimo ogólnej rynkowej tendencji spadku sprzedaży prasy nie ulega tym trendom. Kolejny rok z rzędu utrzymuje pozycję absolutnego lidera w segmencie prasy hotelarskiej w Polsce, a jego sprzedaż nie spada, ale nawet wzrasta. Dziękujemy za to zaufanie.

Redakcja i zespół Hotelarza


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Hotelarz – lider mediów hotelowych w Polsce

  1. Wolny rynek niestety po części oznacza to, że wolno nie mówić prawdy. Każdy wydawca może podać, że drukuje 10 tys egz choć drukuje 1 tys, i nikt tego nie sprawdzi. Przy czym to ile się drukuje nijak ma się do tego ile się sprzedaje (choć wiadomo, że im mniej tym mniej się sprzeda). Związek Kontroli Dystrybucji Prasy to właściwie jedyna możliwość sprawdzenia wiarygodności wydawców. Kto go unika jest pewne, że ma coś do ukrycia. Podziwiam reklamodawców wydających czasem duże pieniądze na reklamy w pismach o których zasięgu wiedza jest taka, jaką poda handlowiec od reklamy. To jest trochę jak z tymi co ulokowali pieniążki w cudownych funduszach, bo doradca był przekonujący.Warto było napisać ten tekst 🙂

  2. Niektórzy zwyczajnie nie myślą. Bawi mnie jak rozmawiam z ludźmi na targach i nieraz słyszę jaki to interes życia zrobili i kupili stronę reklamy za 500 zł, a ja podobno tak głupio przepłacam. A jak ja się pytam, czy widział kiedykolwiek w jakimkolwiek hotelu tą gazetę co to mu sprzedała stronę za 500 zł, to już zmienia temat. Bo takiej gazety nie zna żaden hotelarz.

    Więc nie interes życia, tylko dał się orżnąć na 500 zł.
    Przetestowałem już wiele gazet hotelowych i doskonale wiem które są czytane. Myślę, że każdy rozgarnięty dostawca wie, że akurat Hotelarz jest niemal w każdym hotelu:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *