Grupa Orbis przedstawiła wstępne podsumowanie IV kwartału i całego ubiegłego roku. Według szacunków przychody spółki w 2014 wyniosły 707,8 mln zł i były wyższe o 3,7% niż w roku ubiegłym. Średnia frekwencja wzrosła o 3,1 pp do poziomu 61,5%.
Fot. Mercure Grand, Warszawa
IV kwartał wyróżniał się wysokim, wynoszącym 7,2pp wzrostem frekwencji (54,2% w IV kwartale 2013/61,4% w IV kwartale 2014), 3,2% wzrostem RevPAR (118,7 zł / 122,5 zł), ale także spadkiem o 8,9% średniej ceny za pokój (219 zł / 199,4 zł).
Frekwencja w ostatnim kwartale 2014 wzrosła zarówno w hotelach ekonomicznych (o 5,2 pp z 59,5% do 64,7%), jak i hotelach up & midscale (o 8 pp z 52,1% do 60,1%). Średnia cena za pokój w hotelach ekonomicznych wyniosła 143,7 zł (spadek o 10,4% w porównaniu z IV kwartałem 2013), RevPAR w tej kategorii hoteli wyniósł 93 zł (spadek o 2,5%).
W hotelach up & midscale w IV kwartale średnia cena za pokój wyniosła 223 zł (spadek o 9,1%), RevPAR natomiast wyniósł 134,1 zł (wzrost o 4,9%).
W całym roku Grupa odnotowała wzrost frekwencji (o 3,1 pp do 61,5%) i RevPAR (o 3,4% do 126,9 zł), ale także spadek średniej ceny za pokój (o 1,7% do 206,4 zł).
Tendencję tą dało się zaobserwować zarówno w hotelach ekonomicznych (wzrost frekwencji o 0,9 pp do poziomu 62,5%, wzrost RevPAR o 0,1% do 93 zł, spadek średniej ceny za pokój o 1,3% do 148,8 zł), jak i hotelach up & midscale (wzrost frekwencji o 4,0 pp do poziomu 61,1%, wzrost RevPAR o 4,3% do 140,3 zł, spadek średniej ceny za pokój o 2,5% do 229,6 zł).
Orbis w tym miesiącu sfinalizował transakcję zakupu 46 hoteli w Europie Środkowej (38 istniejących oraz 8 planowanych) od swojego większościowego akcjonariusza Accoru. Grupa zawarła także generalną umowę licencyjną (Master License Agreement) dającą wyłączność do prowadzenia działalności hotelowej pod markami należącymi do Accor w 16 krajach: Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Węgrzech.
Powiązane artykuły
Strefa prenumeratora
E-tygodnik
Reklama
Komentarze