Orbis sprzedaje hotele Mercure i ibis Budget w Toruniu

Grupa Orbis zawarła przedwstępną umowę sprzedaży hotelu Mercure Toruń za 18 mln zł netto oraz ibisa Budget Toruń za 11 mln wraz z niedokończonym budynkiem na tej samej działce, na której w ciągu trzech lat od podpisania ostatecznej umowy powstać ma ibis Styles. Nabywcą jest firma deweloperska Cube, która wcześniej uruchomiła franczyzowy Mercure Bydgoszcz Sepia.

Mercure ze 110 pokojami otwarty został w 1972 r. jako Helios (pod markę Mercure wszedł w 2002 r.). ibis Budget z 83 pokojami powstał w 2009 r. (wówczas jako Etap) na działce po wyburzonym hotelu Kosmos. Od początku planowany był tam też drugi hotel ze 110 pokojami, który miał działać pod marką ibis, ale w związku ze zmianą strategii Orbis wstrzymał jego budowę. Firma Cube, która kupuje obydwa hotele wraz ze zobowiązaniem do uruchomienia ibisa Styles w Toruniu, otworzyła w 2014 r. na podstawie umowy franczyzowej 90-pokojowy Mercure Bydgoszcz Sepia. Sprzedaż hoteli w Toruniu wpisuje się w strategię Orbisu, który koncentruje się na obecności z własnymi hotelami w siedmiu największych aglomeracjach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Górny Śląsk, Szczecin) i pozbywa się obiektów w innych miastach, pozostając w nich jako franczyzodawca marek AccorHotels. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy Orbis sprzedał hotele Mercure i ibis w Częstochowie za 29,5 mln zł, Mercure w Jeleniej Górze i Karpaczu za 26,5 mln, Mercure w Opolu za 10,5 mln i Mercure w Mrągowie za 18,6 mln, a w 2015 r. Mercure w Lublinie i Zamościu za 21,5 mln. W większości tych transakcji cena za pokój wynosiła około 100-150 tys. zł. Poza największymi aglomeracjami własnością Orbisu są jeszcze trzy hotele: Mercure w Cieszynie, ibis w Kielcach i ibis Styles w Bielsku Białej.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *