Przewodnik po hotelowych trendach

Hotele są portretem czasu. Jest to bezpośrednią konsekwencją faktu, że to biznes wymagający bardzo wysokich nakładów, o długim czasie zwrotu, a działający w środowisku wyjątkowo konkurencyjnym. Dlatego wyczucie trendów społecznych i umiejętność reagowania na nie niejednokrotnie decyduje o sukcesie lub porażce. Z tego samego powodu hotele należą też to miejsc, które trendy społeczne kreują lub […]

Czytaj dalej


5 poprzednich lat – cała epoka

Tylko 5 lat minęło od poprzedniego okrągłego jubileuszu – 50-lecia „Hotelarza”, a na rynku wydarzyło się w tym czasie niemal tyle, co w ciągu wcześniejszych 50 lat. Otwarto ok. 500 hoteli, liczba gości korzystających z hoteli zwiększyła się z 13 mln do 20 mln, na rynku pojawiło się kilkanaście nowych globalnych marek, w siłę urośli […]

Czytaj dalej


Śniadanie w hotelu – jak je zorganizować, żeby i gość, i hotel byli zadowoleni

Śniadanie to najważniejszy posiłek w hotelu. Tak twierdzą również hotelarze – i słusznie, gdyż niejednokrotnie jest to jedyny kontakt gościa z gastronomią hotelową. Poza tym, jeżeli jest to wydarzenie, które wprowadzi gości w dobry nastrój, to na pewno zapamiętają hotel i chętnie do niego wrócą lub polecą innym. Oto kilka spostrzeżeń, które być może podpowiedzą […]

Czytaj dalej


Analiza ryzyka – nowy wymóg RODO

Mimo wielu przeprowadzonych wdrożeń zasad ochrony danych osobowych w hotelach, prawie za każdym razem zaskakują mnie nowe, nieprzewidziane sytuacje. Coś, czego wcześniej nie brałem pod uwagę, bo wydawało mi się zbyt oczywiste, aby się nad tym zastanawiać. Nie będę straszył karami ani namawiał do natychmiastowych wdrożeń. Podzielę się spostrzeżeniami ze swojego doświadczenia, a refleksje zostawiam […]

Czytaj dalej


Śniadanie – Dobór produktów, prezentacja, opis

Hotelowe śniadanie to posiłek, który ma olbrzymi wpływ na postrzeganie całości obiektu. Jego forma, sposób podania, stacje live cooking, różnorodność asortymentu, a także samo miejsce i atmosfera mają wpływ na ostateczną ocenę. Często to właśnie przez pryzmat tego jednego posiłku goście dokonują oceny poziomu, na jakim znajduje się cała gastronomia w hotelu, a i jakości […]

Czytaj dalej


ANATOMIA GOOGLE ANALYTICS – Kanały ruchu na stronie hotelu

Pozyskiwanie ruchu to kluczowy w analityce internetowej zestaw raportów standardowych, pozwalających na sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę internetową hotelu. Rozpoczynając wizytę w panelu Google Analytics, widzimy dane zbiorcze o ilości ruchu i jego podstawowe metryki do mierzenia zaangażowania, ale to dopiero analiza źródeł pozyskiwania ruchu pozwala ocenić, z czego dokładnie złożone są […]

Czytaj dalej


Gratulują Hotelarzowi

IRENEUSZ WĘGŁOWSKI, PREZES. MARCIN MĄCZYŃSKI, SEKRETARZ GENERALNY. IZBA GOSPODARCZA HOTELARSTWA POLSKIEGO W imieniu zarządu i wszystkich członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego pragniemy złożyć serdeczne gratulacje Redakcji miesięcznika „Hotelarz” z okazji 55-lecia. „Hotelarz” na stałe wpisał się w naszą branżę, będąc cennym źródłem wiedzy i inspiracji. Na łamach „Hotelarza” co miesiąc można przeczytać trafne analizy na […]

Czytaj dalej