Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 08/2014, RYNEK HOTELI » Wakacyjne ceny w hotelach – w Gdańsku radość, w innych miastach smutek

Wakacyjne ceny w hotelach – w Gdańsku radość, w innych miastach smutek

W Gdańsku ceny wyższe nawet niż w Krakowie; we Wrocławiu i w Poznaniu podobnie, czyli generalnie słabo; w Łodzi jeszcze gorzej, niczym w… Warszawie – publikujemy drugą część naszej analizy cen hoteli w największych miastach Polski podczas wakacji. W poprzednim numerze opisaliśmy sytuację panującą na dwóch największych rynkach hotelarskich: w Warszawie i Krakowie. Dziś – Gdańsk, Wrocław, Poznań i Łódź.



Hotelarz postanowił zweryfikować, ile tak naprawdę kosztują hotele w czasie wakacji w największych polskich miastach. W połowie lipca sprawdziliśmy za pośrednictwem porównywarki Trivago prezentującej stawki z największych portali, w jakich cenach hotele sprzedają swoje pokoje w samym środku wakacji – w ostatnim tygodniu lipca i w pierwszym tygodniu sierpnia. Chcieliśmy zarezerwować 2-osobowy pokój na pobyt weekendowy i na dwa dni w środku tygodnia. Ceny te oczywiście mogły się zmieniać nawet z dnia na dzień, szczególnie w mniejszych hotelach niezależnych, gdzie jedna rezerwacja grupowa lub jej odwołanie zmienia całą politykę cenową, ale główne tendencje charakterystyczne dla poszczególnych miast są stałe. W lipcowym wydaniu porównaliśmy dwa rynki, na których najwyraźniej widać różnicę w wakacyjnych cenach. W Warszawie rynek praktycznie zamiera, stawki w hotelach 5-gwiazdkowych zaczynają się w weekendy poniżej 200 zł, a większość dostępnych jest w granicach 200-300 zł. W dni powszednie jest tylko trochę lepiej i kosztują one 40-50 zł więcej. To determinuje ceny w pozostałych segmentach. Hotele 4-gwiazdkowe kosztują w stolicy średnio ok. 190-200 zł w weekendy i 240-250 zł w dni powszednie, a 3-gwiazdkowe odpowiednio 140-150 i 160-170 zł. Z kolei w Krakowie przez cały tydzień średnie ceny hoteli 5-gwiazdkowych wynoszą ok. 450-550 zł, a najdroższe sprzedają się za ponad 700-800 zł. Przeciętne ceny w obiektach 4-gwiazkowych to ok. 350 zł, a w 3-gwiazdkowych 250 zł. Jak na tej wakacyjnej mapie cenowej lokują się inne miasta?



Kliknij aby powiększyć

GDAŃSK

Choć gdańscy hotelarze uważają swój rynek za bardziej biznesowy niż turystyczny, to jednak w wakacje nie mogą narzekać brak gości, a różnorodne wydarzenia, które odbywają się w Trójmieście niemal na okrągło, plus dobra pogoda, windują ceny do poziomu wyższego nawet niż w Krakowie. Na co na pewno duży wpływ ma to, że konkurencja w Gdańsku (ok. 45 hoteli) jest o wiele mniejsza niż w Krakowie (ok. 150 hoteli). A ponieważ zazwyczaj więcej się dzieje w weekendy, więc jest to jedyny przypadek wśród dużych miast w Polsce, że ceny są wówczas wyższe niż w dni powszednie), o ile w ogóle uda się znaleźć wolny pokój. Wśród obiektów 5-gwiazdkowych ceny zaczynają się od 400 zł w położonym na obrzeżach miasta Dworze Oliwskim, a w Hiltonie i Radissonie Blu od 500-600 zł, dochodząc nawet do 1 tys. zł i więcej za ostatnie miejsca. Zupełne szaleństwo jest w Sopocie, gdzie Sofitel Grand i Sheraton sprzedają się średnio po 600-800 zł, a niczym niezwykłym, szczególnie w weekendy, nie są ceny powyżej 1-1,2 tys. zł. Najtańszy 5-gwiazdkowiec w Sopocie – Rezydent – kosztuje minimum 400-500 zł. Na tej sytuacji korzystają też hotele 4 [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Rafał Szubstarski

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Nowa dyrektor ibis Styles Gniezno

Dyrektorem ibisa Styles Gniezno została Monika Pawlik, która od czerwca pracowała jako manager gastronomii tego hotelu. Wcześniej przez 13 lat związana była z gastronomią Pałacu (...)

Praktycznie o revenue management w Akademii Hotelarza

Praktyczne zastosowanie „Revenue management”, czyli maksymalizacja przychodów w hotelu, było tematem kolejnego ze szkoleń Akademii Hotelarza, które odbyło się w ostatni 7 grudnia w hotelu (...)

Budimex wybuduje hotel w Uniejowie za ponad 65 mln zł

Budimex został wybrany generalnym wykonawcą Aparthotelu Uniejów (ostatecznie obiekt ma zostać skategoryzowany na 4-gwiazdki). Łączna wartość inwestycji to 65 mln 128 tys. zł, a budowa (...)

Z Marriotta w Sopocie do Hamptona by Hilton Gdańsk Lotnisko

Kamil Lipski, przez ostatnie 6 lat dyrektor sprzedaży w hotelu Sopot Marriott Resort&Spa (funkcjonującego wcześniej pod nazwą Mera Spa Hotel), objął stanowisko zastępcy dyrektora generalnego (...)

Michał Całka na czele Holiday Inn Dąbrowa Górnicza

Michał Całka został dyrektorem generalnym hotelu Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej. Zastąpił Macieja Kaczmarczyka, który został dyrektorem ds. rozwoju i inwestycji w tej samej spółce (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA