Nowe wyzwania przed branżą hotelarską

Dobra lokalizacja pensjonatu czy ho­telu to już za mało. równie ważny jest jego nowoczesny i profesjonalny wizerunek oraz szybka i innowacyjna obsługa. XXI wiek postawił przed właścicielami hoteli nowe wymagania technologiczne. Jednym z nich jest konieczność wprowadzenia systemów Digital signage. Wśród najnowocześniejszych oprogramowań sektora Digital signage jest zaprojektowany przez inżynierów firmy accuratus, spreaD. – Dzięki zastosowaniu systemu spreaD […]

Czytaj dalej


World Travel Award dla Arłamowa

Hotel Arłamów uznany został za najlepszy hotel w Polsce (Poland’s Leading Hotel) w 21. edycji prestiżowego plebiscytu World Travel Awards nazywanego oskarami branży turystycznej. Tytuł Najlepszego Hotelu Biznesowego w Polsce zdobył Intercontinental, Butikowego – krakowski Copernicus, a za Najlepszy Apartament uznano apartament prezydencki w warszawskim Hiltonie. Wplebiscycie głosują zarejestrowani przedstawiciele branży turystycznej (biura podróży, travel […]

Czytaj dalej


Hotele stawiają na innowacyjne technologie

Branża turystyczno-hotelarska podlega obecnie dynamicznym zmianom, których konsekwencje będziemy dostrzegać w ciągu najbliższych lat. Raport firmy Amadeus Shaping the Future of Travel: Macro trends driving industry growth over the next decade wskazuje na przemiany technologiczne zachodzące w branży hotelarskiej. Globalną branżę hotelarską czeka dekada zrównoważonego wzrostu. Pomimo spowolnienia gospodarczego firmy chętnie sięgają po innowacyjne rozwiązania […]

Czytaj dalej


Łódzkie hotele z European Property Awards

Dwa hotele z Łodzi: DoubleTree by Hilton i Tobaco zostały wyróżnione w konkursie European Property Awards. DoubleTree należący do Grupy Toya w kategorii New Hotel Construction & Design, a Tobaco w kategorii Hotel Interior za architekturę wnętrz zaprojektowaną przez EC-5 Architekci. Uroczysta gala przyznania nagród i wyłonienia zwycięzców European Property Awards 2014 odbędzie się 14 […]

Czytaj dalej


5 sposobów na poprawę obsługi klienta przez front desk

Chyba w niczyich rękach bardziej niż w rękach pracowników linii pierwszego kontaktu (tzw. front desk) nie leży odpowiedzialność za zadowolenie gości. Od pracowników front desku jesteśmy najbardziej zależni w zakresie wyrobienia przez gości wrażenia na temat hotelu. Ich profesjonalizm jest kluczowy dla każdej firmy, ale dla hotelu w szczególności. Nie trzeba chyba tłumaczyć, dlaczego. Wiadomo, […]

Czytaj dalej


Hotel & Tourism Trends Poland już w listopadzie

W dniach 18-19 listopada w świeżo wyremontowanej Sali Balowej hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbędzie się dwudniowa konferencja Hotel & Tourism Trends Poland organizowana przez miesięcznik „Hotelarz” i firmę consultingową Horwath HTL. Ma to być największa i najważniejsza w Europie Środkowo-Wschodniej hotelarska impreza branżowa, stanowiąca forum wymiany wiedzy, doświadczeń i najlepszych praktyk. Konferencja skierowana jest do […]

Czytaj dalej


Hotele żyją z konferencji

Dla obiektów hotelowych organizacja konferencji jest jednym z głównych źródeł przychodów, kreując popyt na usługi noclegowe i gastronomiczne. Jak zaprojektować sale konferencyjne, aby nie popełnić podstawowych błędów i jak je wyposażyć, aby spełniały oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów? Hotele są najczęściej wybieranymi miejscami na organizację konferencji, szkoleń i imprez firmowych, ponieważ oferują kompilację wielu funkcji […]

Czytaj dalej


Hotele.pl o cenach w lipcu

W lipcu średnia cena za pokój w polskich obiektach dostępnych przez serwis rezerwacyjnych hotele.pl wyniosła 180 zł i była o 2% wyższa niż przed rokiem. Najdroższym miastem był Gdańsk ze średnią ceną 207 zł, najtańszym… Warszawa – 186 zł. Mimo najwyższych stawek, ceny hoteli w Gdańsku spadły o blisko 7% w porównaniu do lipca 2012 […]

Czytaj dalej


Siłownia w hotelu jak ją stworzyć?

Stworzenie siłowni w hotelu mogłoby się wydawać bardzo proste. Jest jednak wiele czynników, które wpływają na powodzenie lub porażkę tej inwestycji. Na jakie elementy zwrócić uwagę przy tworzeniu takiej strefy? Wellness staje się ogólnoświatowym trendem, który ma wpływ nie tylko na branżę hotelową, ale generalnie na światową gospodarkę. Z badania „Global Wellness Tourism Economy” przedstawionego […]

Czytaj dalej


HRS o cenach w II kwartale

Raport Hotel Price Radar przygotowany przez serwis rezerwacyjny HRS .pl, analizujący ceny noclegów w II kwartale pokazuje, że polskie hotele oferowały najniższe średnie ceny w Europie spośród miast ujętych w zestawieniu. Stawka za pokój w Warszawie wyniosła 72,72 euro. Średnia cena pokoju w Krakowie to 66,85 euro, w Gdańsku, 66,61 euro. Najmniej za nocleg zapłaciły […]

Czytaj dalej