Nowe wyzwania przed branżą hotelarską

Dobra lokalizacja pensjonatu czy ho­telu to już za mało. równie ważny jest jego nowoczesny i profesjonalny wizerunek oraz szybka i innowacyjna obsługa. XXI wiek postawił przed właścicielami hoteli nowe wymagania technologiczne. Jednym z nich jest konieczność wprowadzenia systemów Digital signage. Wśród najnowocześniejszych oprogramowań sektora Digital signage jest zaprojektowany przez inżynierów firmy accuratus, spreaD. – Dzięki zastosowaniu systemu spreaD […]

Czytaj dalej


Będzie Focus w Poznaniu?

Grupa kapitałowa Immobile, właściciel sieci hoteli Focus, planuje uruchomienie hotelu w jednej z wież kompleksu Alfa w Poznaniu. Podpisano już umowę przedwstępną, a kupujący ma zapłacić dotychczasowemu właścicielowi, spółdzielni turystycznej Wypoczynek, 7,1 mln zł za prawa do 50 proc. budynku. Umowa pomiędzy stronami zostanie sfinalizowana m.in. po uzyskaniu warunków zabudowy przez kupującego oraz podpisaniu umowy […]

Czytaj dalej


Wakacyjne ceny w hotelach – w Gdańsku radość, w innych miastach smutek

W Gdańsku ceny wyższe nawet niż w Krakowie; we Wrocławiu i w Poznaniu podobnie, czyli generalnie słabo; w Łodzi jeszcze gorzej, niczym w… Warszawie – publikujemy drugą część naszej analizy cen hoteli w największych miastach Polski podczas wakacji. W poprzednim numerze opisaliśmy sytuację panującą na dwóch największych rynkach hotelarskich: w Warszawie i Krakowie. Dziś – […]

Czytaj dalej


W Sudetach powstanie 142-pokojowy condohotel

W bezpośrednim sąsiedztwie ośrodka Czarna Góra w miejscowości Sienna k. Stronia Śląskiego w Sudetach powstanie condodohotel ze 142 apartamentami. Inwestor gwarantuje rocznie 7 proc. zwrotu z inwestycji. Ceny zaczynają się od 8,9 tys. zł za mkw. netto. Termin zakończenia budowy planowany jest na 2016 r. Ośrodek Czarna Góra jest jednym z największych kompleksów narciarskich w […]

Czytaj dalej


Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi

Hotele, pensjonaty i inne podobne podmioty zmuszone są do zawierania umów i płacenia za wykorzystywanie chronionych prawem autorskim materiałów w postaci muzyki na żywo lub odtwarzanej, programów telewizyjnych i filmów zarówno w pokojach, jak i miejscach publicznie dostępnych. Opłat tych nie da się uniknąć w przypadku większości tych materiałów, a zaniechanie zapłaty wynagrodzenia organizacjom zbiorowego […]

Czytaj dalej


Trzeci Ambasador w Łodzi

W Łodzi rozpoczęła się budowa trzeciego hotelu Ambasador z 200 pokojami. Będzie on połączony z działającym już hotelem Ambasador Centrum ze 143 pokojami. 4-gwiazdkowy obiekt ma być oddany do użytku na przełomie 2016 i 2017 roku. Hotel budowany jest przy skrzyżowaniu ul. Kilińskiego z Orlą. Znajdą się w nim m.in. restauracja, 13 sal konferencyjnych i […]

Czytaj dalej


Co należy zrobić, aby hotelowa restauracja przynosiła zyski?

Czy najnowsze trendy w gastronomii rzeczywiście poprawiają sprzedaż F&B w hotelu? Świadomość kulinarna w Polsce jest coraz większa. Polacy nauczyli się korzystać z produktów sezonowych, znają już wartość produktów regionalnych i coraz większą wagę przykładają do jakości posiłków. Była moda na kuchnię włoską, tajską, na coraz bardziej wymyślne wystroje wnętrz. Był trend na winebary i […]

Czytaj dalej


EFH upada

Zarząd Europejskiego Funduszu Hipotecznego złożył 30 lipca wniosek o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu. Wcześniej w sądzie pojawiły się dwa wnioski wierzycieli o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej spółki. Sąd podjął decyzję o zabezpieczeniu majątku EFH przez ustanowienie tymczasowego nadzorcy sądowego. O ciężkiej sytuacji EFH pisaliśmy w kwietniowym „Hotelarzu” w tekście „EFH walczy o przetrwanie”. I […]

Czytaj dalej


Hotel na Facebooku – czyli jak nadążać za zmianami

O tym jak efektywnie wykorzystywać Facebooka w działalności hotelu Krzysztof Stęplowski rozmawia ze specjalistami w mediach społecznościowych: Natalią Wiśniowską, social media & PR managerem w No Name Agency i Bartłomiejem Rakiem z firmy consultingowo-szkoleniowej Socjomania Krzysztof Stęplowski: Facebook to nieustannie rozwijana platforma komunikacji. Na które z ostatnich zmian i nowości hotelarze powinni zwrócić szczególną uwagę? […]

Czytaj dalej


Donimirski Pod Białym Orłem

Adam Czartoryski, właściciel krakowskiego Hotelu Polskiego Pod Białym Orłe, rozwiązał spółkę, która zarządzała hotelem i przekazał zarządzanie nim sieci Donimirski Boutique Hotels. Wszyscy pracownicy i dyrekcja zostali zwolnieni. 3-gwiazdkowy zabytkowy hotel zlokalizowany przy ul. Pijarskiej oferuje 57 pokoi i dwie sale konferencyjne na 150 osób. W skład sieci Donimirski Boutique Hotels wchodzą 5-gwiazdkowe Gródek i […]

Czytaj dalej