Hotele zniszczone przez tsunami

Katastrofa, jaka 26 grudnia ub.r. nawiedziła rejon południowo-wschodniej Azji, dotknęła także hotele. Jedną z najbardziej poszkodowanych przez żywioł sieci hotelowych jest Le Méridien. Nowo zbudowany hotel w Khao Lak w Tajlandii został zdewastowany, da się uratować jedynie konstrukcję budynku. Gości i personel z Le Méridien Beach Resort w Phuket ewakuowano. Inne obiekty sieci w regionie Oceanu Indyjskiego nie poniosły szkód. Prawdziwą katastrofę przeżył accorowski Sofitel w Khao Lak, który praktycznie został zniszczony. Z przebywających w chwili tragedii w hotelu 720 gości i personelu uratowało się 450 osób.
    Jedynym obiektem For Four Seasons, który ucierpiał w wyniku naporu tsunami, jest Four Seasons Resort Maledives Kuda Huraa na Malediwach – przez najbliższe miesiące będzie remontowany. Hotele Hilton w Phuket, na Malediwach i Sri Lance nie ucierpiały. Obiekty tej sieci w Kolombo i Chennai (Madras) pomagają poszkodowanym w kataklizmie turystom.
    Hotele sieci Marriott (z wyjątkiem jednego, w Phuket) nie poniosły większych szkód. Wszystkie z sześciu obiektów sieci Carlson Hotels Worldwide w tamtym regionie świata uniknęły zniszczeń i funkcjonują. Za to Holiday Inn Resort w Phuket, należący do InterContinentala, został w poważnym stopniu zniszczony. O dużym szczęściu może mówić Holiday Inn Resort Phi Phi Island, na wschód od Phuket – 80 jego bungalowów (ze względu na usytuowanie) uniknęło dewastacji. Wyspy Khao Lak i Phi Phi zostały właściwie zrównane z ziemią. Inne obiekty InterContinentala w Indiach, Malezji, Sri Lance nie poniosły szkód.
    Hyatt Hotels & Resorts, który w regionie dotkniętym katastrofą ma aż 18 hoteli, informuje, że
w jego obiektach nie odnotowano większych szkód ani wypadków śmiertelnych. Nie ucierpiały także hotele Cendant’s Hotel Group. Hotele sieci Sheraton
w tajlandzkich miejscowościach Phuket, Krabi i Langkawi usuwają obecnie mniejsze zniszczenia.
    Sieci hotelowe spieszą z pomocą poszkodowanym. Choice Hotels Foundation zebrał 50 tys. dolarów dla ofiar tsunami, InterContinental przekazał już UNICEF-owi 25 tys. dolarów. To niewiele, miejmy jednak nadzieję, że to dopiero początek pomocy (rajdowiec Michael Schumacher przekazał 10 mln dolarów).


Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *