Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     




HOTELARZ » 03/2010, ZARZĄDZANIE I MARKETING » 10 rad jak przyciągnąć i utrzymać klienta?

10 rad jak przyciągnąć i utrzymać klienta?

Pomysłów na to, jak przyciągnąć, a potem utrzymać klienta jest całkiem sporo i są już one stosowane z powodzeniem w hotelach na świecie. Oto lista 10 najpopularniejszych rozwiązań.

1. Zniżka dla
stałych klientów
.

Tu można zastosować kilka opcji, budując
w ten sposób program lojalnościowy w stosunku
do wiernych gości:
  • określona, stała zniżka dla osób,
    które będą korzystały z usług hotelu
    po raz kolejny,
  • system: im więcej powrotów do hotelu,
    tym większa zniżka,
  • większa zniżka w tzw. low sezonie
    albo właśnie high sezonie,
  • dodatkowa zniżka w przypadku, gdy
    dana osoba przyjeżdża dwukrotnie do
    hotelu w tym samym sezonie,
  • cena za pobyt tygodniowy skalkulowana
    za 6 dni, a za dwutygodniowy
    jak za 11 dni.

2 Zniżka dla klienta,
który poleci hotel
innym osobom.


Można tu zastosować opcję: im więcej
poleconych osób, tym większy upust.



3 Specjalne zniżki dla
osób z małymi dziećmi.


Pakiety rodzinne, niższa cena dla drugiego
dziecka w pokoju, posiłki gratis dla maluchów
do 7. roku życia, darmowa baby sitter/
animator/miniprzedszkole na terenie obiektu,
niższa cena różnych kursów organizowanych
dla dzieci przez hotele i in.



4. Zniżki dla seniorów.


Wiek seniora każdy ośrodek może sobie
ustalić samodzielnie, ale należy być ostrożnym
ze zbyt niską granicą. Po pierwsze – ze
względu na ewentualną zbyt dużą liczbę
klientów korzystających z tej zniżki, po drugie
– ze względów na możliwość urażenia
np. 58-letniej kobiety, która za seniorkę się
nie uważa.



5 Możliw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anna Kłossowska

Komentarze: 10 dla “10 rad jak przyciągnąć i utrzymać klienta?”

  1. reklamowiec

    dobre są tez gadżety reklamowe, które można rozdawać na przykład po wszystkim. A skąd je wziąć, albo pomysły na nie? Choćby od agencji reklamowej, initi.pl – taki przykład – grunt to pomysł :)

  2. Zniżki zawsze dobrze działają na klientów ;) Ważne jest jednak też, żeby znaleźć sposób na skuteczne dotarcie z informacją o takich promocjach. U mnie bardzo fajnie sprawdzają się powiadomienia smsowe, myślę, że są znacznie skuteczniejsze niż choćby maile. Niedawno wyszła też ciekawa aplikacja od SerwerSMS – „OKAZJE SMS”. Umożliwia m.in. gromadzenie baz danych czy wydawanie kodów rabatowych: http://serwersms.pl/media/informacje-prasowe/artykul/590-ruszyla-nowa-aplikacja-opracowana-przez-platforme-serwersms-pl Warto się zapoznać :)

  3. Iga, SMS jak najbardziej, ale potrzebne są jeszcze bazy klientów do tego. Ja korzystam z http://www.bazysms.pl, Można filtrować po wieku, płci, lokalizacji itd.

  4. Pensjonariuszka

    Reklama w sieci to podstawa- strona, facebook, mailing, katalogi/bazy noclegowe. Ostatnio na fajny poradnik w tym temacie trafiłam- bardzo przydatne informacje. Powoli wdrażam rozwiązania, o których tam przeczytałam i widzę większy odzew klientów niż wcześniej, http://guide.zapizap.com/informacja-o-poradniku/ Polecam.

  5. Do Pensjonariuszka

    No całkiem przydatny poradnik dla osób, które mają jakiś obiekt noclegowy, chociaż można go też zastosować do innych rodzajów działalności. Dobrze, że napisany przystępnym językiem.

  6. faktycznie jak dla mnie własnie różnego rodzaju opcje mające utrzymać klienta sprawdzają się najlepiej ja sama stosuję karty rabatowe i klienci sami dopytują o to jak taką kartę dostać, to że przyciągają wzrok i przypominają klientowi o nas w portfelu to jeszcze inna sprawa, ja karty robiłam w cardon bo są bardzo wysokiej jakości i nic się nie ściera i nie zaczyna nieestetycznie wyglądać a do tego robią ciekawe projekty i faktycznie o wszystko można dopytywać po sto razy

  7. DorotaPaczek

    Myślę, że liczy się relacja z klientem, dobra relacja. Nawiązanie nie jest sprawą najprostszą, ale wówczas można zyskać lojalnego klienta, któremu owa właśnie lojalność nie pozwoli na korzystanie z usług konkurencyjnych hoteli. Tacy klienci dzwonią, rezerwują wracają. Są jedynymi z najcenniejszych…

  8. Warto też stworzyć persony, by dopasować ofertę pod swoich klientów, Zainteresowane osoby odsyłam do artykułu: http://analizamarketingowa.pl/index.php/2016/09/30/potencjal-person-cz-1/

  9. Klient lubi jak się o niego dba, interesuje się nim. To przyciąga i pokazuje nas w lepszym świetle. Warto poświęćić na to trochę więcej czasu – kamflex.pl/blog/86#posprzedazowa-obsluga-klienta – w tym linku znjadują się rozwiązania, które warto znać. Nie spodziewałam się że CRM, może być tak skuteczny!

  10. Najlepsze są działania długotrwałe i kreatywne. Taka branża, konkurencja coraz większa, nie tylko ze strony innych hoteli.. Warto wszystko to powiązać z odpowiednim wizerunkiem dopasowanym do grupy docelowej. Taka jestem mądra:) ale nam to wszystko robi agencja (Nakatomi – 100% profesjonalizmu), jesteśmy bardzo zadowoleni, warto inwestować w taki kompleksowy rodzaj współpracy.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Z Różanego Gaju do hotelu Deo Gdańsk

Piotr Rudziński, zarządzający dotychczas hotelami Różany Gaj w Gdyni i Aqua w Sopocie, został wybrany dyrektorem generalnym powstającego w Gdańsku hotelu Deo Gdańsk Old Town (...)

Otwarto hotel B&B Kraków Centrum

Szósty hotel sieci B&B w Polsce, krakowski B&B Kraków Centrum został już otwarty. Obiekt dysponuje 130 pokojami. B&B Kraków Centrum usytuowany jest przy ul. Monte (...)

Łukasz Kaszewski dyrektorem generalnym hotelu MDM

Łukasz Kaszewski objął funkcję dyrektora generalnego hotelu MDM, mieszczącego się przy Placu Konstytucji w Warszawie. Łukasz Kaszewski jest absolwentem Wyższej Szkoły Gastronomii Hotelarstwa i Turystyki (...)

Warszawski hotel Renaissance przyjmuje już pierwszych gości

Chopin Airport Development otworzył swój flagowy projekt, pierwszy w Polsce pięciogwiazdkowy hotel sąsiadujący z lotniskiem.  Renaissance Warszawa Airport Hotel, który został wybudowany naprzeciwko terminalu Lotniska (...)

Śniadanie Hotelarza Katowice – przełamać stereotyp

O katowickim rynku hotelarskim, jego specyfice, wynikach, inwestycjach, słabych (niskie ceny i stereotypowy wizerunek miasta) i mocnych (niezłe obłożenie, MCK, NOSPR, Muzeum Śląskie) stronach, szansach (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:



Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA