Ewa Szczepańska została dyrektorem 4-gwiazdkowego hotelu Sielanka nad Pilicą w Warce. Wcześniej pracowała jako dyrektor sprzedaży i marketingu we wrocławskim hotelu Holiday Inn i kontynuowała pracę na tym stanowisku także po zmianie marki obiektu na Scandic. Ewa Szczepańska związana jest z branżą hotelarską od 1991 roku. Zaczynała od Hotelu Amber Baltic w Międzyzdrojach jako kierowniczka […]
03/2010
03/2010
Z NH do Remesa
Mateusz Zieliński został dyrektorem marketingu i sprzedaży nowego hotelu Remes w Opalenicy. Wcześniej pełnił taką funkcję w NH Poznań. Otwarcie 4-gwiazdkowego Remes Sport & SPA przewidziane jest na przełom marca i kwietnia. Kompleks posiada m.in. 20 boisk sportowych. Zieliński ukończył zarządzanie środowiskiem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pierwszy kontakt z hotelarstwem miał w […]
Nowy szef sprzedaży Sheraton Poznań
Beata Nawrot została szefową działu sprzedaży i marketingu w hotelu Sheraton Poznań. Do jej obowiązków należy tworzenie planów sprzedażowo- marketingowych oraz struktury cen usług hotelowych, a także utrzymywanie kontaktów z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi hotelu. Swoją karierę zawodową w hotelarstwie zaczynała w 1996 roku. Pracowała w poznańskich hotelach na stanowiskach związanych z marketingiem i […]
Europa 2009: im dalej, tym lepiej
Liczba udzielonych noclegów w hotelach i innych obiektach hotelarskich w UE spadła w ubiegłym roku o 5,1 proc. do niespełna 1,5 mld. Spadki dotknęły wszystkie kraje, w niektórych sprzedaż noclegów w różnych okresach spadała nawet o jedną czwartą. Na tym tle Polska radziła sobie całkiem dobrze. Pocieszające jest to, że wraz w upływem roku wskaźniki […]
Małe przedmioty z wysoką pozycją – kosmetyki hotelowe
Barbara WłudykaKonsultant ds. badań i rozwoju branży kosmetycznej Niewiele osób poza branżą zdaje sobie sprawę z roli, jaką w ocenie hotelu odgrywają kosmetyki stosowane w łazienkach. Natomiast właściciele obiektów doskonale wiedzą, jak ważna jest ta sfera dbałości o klienta. Gdy wchodzimy do pokoju hotelowego, sprawdzamy jego standard, widok z okna i natychmiast zaglądamy do łazienki, […]
Jak zbudować dział handlowy
Na skuteczność działu sprzedaży przede wszystkim mają wpływ: właściwa selekcja personelu, prawidłowa organizacja pracy działu i optymalny podział obowiązków między poszczególne stanowiska. Bardzo ważna jest też umiejętność jasnego określenia strategicznych planów oraz nagród za ich osiągnięcie lub konsekwencji za brak ich realizacji. Etap pierwszy budowania działu sprzedaży to określenie struktury działu oraz przygotowanie zakresu obowiązków […]
Anna Olszyńska: Wytyczam sobie jasne cele
Pierwszą pracę w hotelu dostała po tym, gdy podczas rozmowy kwalifikacyjnej powiedziała, że chce zostać dyrektorem tego hotelu za 10 lat. I została nim, w Amber Baltic w Międzyzdrojach. Potem zarządzała Chopinem w Krakowie, Sobieskim w Warszawie, a obecnie andel’sem w Łodzi – obiektem, który od razu zyskał uznanie w Polsce i na świecie, o […]
Nastrój hotelowej gastronomii, czyli kawa w kieliszku i ciasto z molekularnymi dodatkami
W hotelowej kawiarni gościa warto czasem zaskoczyć podając mu np. espresso w eleganckim kieliszku do tequili. Na pewno spodobają mu się serwowane do kawy ciastka z własnej cukierni ozdobione przy użyciu technik kuchni molekularnej i podane na popularnych ostatnio talerzach o fantazyjnych wzorach w kształcie np. liścia. Managerowie gastronomii w hotelu muszą przy tworzeniu koszyka […]
Łódź: w oczekiwaniu na hotelowy boom
Łódź jest jedynym dużym miastem w Polsce, które nie posiada hotelu 5-gwiazdkowego, a pierwszy obiekt 4-gwiazdkowy (andel’s) otwarto dopiero w ubiegłym roku. Działa tam niewiele hoteli w porównaniu z miastami o podobnej wielkości jak Poznań czy Wrocław. Jednak po upadku przemysłu włókienniczego w latach 90. XX wieku, miasto odradza się jako prężny ośrodek biznesowo-produkcyjny, co […]
Wszyscy sprzedajemy usługi hotelowe
26 marca odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone tematowi „Sprzedaż i Marketing – wszyscy sprzedajemy usługi hotelowe”. W szkoleniu wzięło udział ponad. 20 uczestników. Janusz Mitulski, ekspert rynku hotelarskiego z firmy consultingowej Horwath HTL, która jest też patronem merytorycznym AH, omówił kwestie związane z rodzajem obiektu a organizacja sprzedaży w […]