Personalia

Jarosław Kusto delegowany z Rady Nadzorczej PHH na prezesa Polskiego Holdingu Hotelowego

16 maja członek nowej Rady Nadzorczej spółki Polski Holdingu Hotelowy, Jarosław Kusto, której właścicielem jest Skarb Państwa, został jej p.o. prezesa zarządu do czasu rozstrzygnięcia konkursu na nowego prezesa, co nastąpić ma do 31 lipca. Zastąpił prezesa Gheorghe’a Mariana Cristescu, który zarządzał spółką (jeszcze pod nazwą Chopin Airport Development) od 2016 r. Z zarządu odszedł też członek ds. handlowych Daniel Puciato. Jarosław Kusto w latach 1998-2002 był dyrektorem inwestycyjnym NFI Fortuna, w latach 2002-2006 wiceprezesem Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych, potem prezesem finansowym spółki T-net. W latach 2011-2016 pełnił funkcję prezesa zarządu Radia Kielce, następnie był m.in. dyrektorem rozwoju produktu w Impel Tech Solutions i investment development managerem w Telecom Infrastructure Partneres. W 2024 r. został audytorem w Radiu Kielce. W nowej Radzie Nadzorczej PHH, poza Jarosławem Kusto, znaleźli się także jako przewodnicząca Beata Trejnowska, powołana do rady jeszcze w październiku 2022 r., a także Agnieszka Malinowska, Justyna Fronczak i Michał Banaś.


Joanna Czechowska z sieci Marriott do Grupy PHH

Joanna Czechowska, dyrektor marketingu sieci Marriott International na Polskę, z początkiem maja zasiliła szeregi Polskiego Holdingu Hotelowego, gdzie będzie koordynować działania z zakresu komunikacji i public relations. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, na specjalności Public Relations i Marketing Medialny. Jeszcze w trakcie studiów zaczęła pracę w japońskiej korporacji technologicznej Fujifilm. Za swój pierwszy projekt dla tej firmy „Praca jak marzenie” została laureatką konkursu PRoton. W latach 2010-2019 pracowała w Fujifilm, zajmując się działaniami marketingowymi i PR w Polsce, Czechach i na Słowacji. Z hotelarstwem związana jest od 2019 r., kiedy dołączyła do sieci Marriott, aby koordynować działania marketingowe i wizerunkowe w sześciu hotelach w Polsce, a także wspierać Marriott Business Council, instytucję skupioną na działaniach CSR i employer branding. Wśród najważniejszych zadań było skoordynowanie działań marketingowych w czterech hotelach Sheraton, wzmocnienie wizerunku marki Westin na polskim rynku, promocja programu lojalnościowego Marriott Bonvoy, repozycjonowanie warszawskiego hotelu Sheraton po remoncie przestrzeni wspólnych i wprowadzenie polskiej wersji strony marriott.com


Grupa PHH: wybrano dyrektor powstającego voco Katowice

Dyrektor generalną powstającego voco Katowice, pierwszego hotelu pod tą marką sieci IHG w Polsce, którego otwarcie planowane jest w połowie 2025 r., została Monika Michałek, dotychczasowa dyrektor Moxy Katowice Airport i Halo Szczyrk, regionalna dyrektor operacyjna PHH odpowiedzialna za region południowy. Z hotelarstwem związana jest od 27 lat. Jako dyrektor zarządzała na Śląsku hotelami marek: Novotel, ibis, ibis Styles i Mercure, pracując nad ich rozwojem i odpowiadając m.in. za przeprowadzanie procesów zmiany marki oraz kategoryzację. Od blisko 10 lat zasiada również w komisji kategoryzacyjnej województwa śląskiego. Z PHH związana jest od 2018 r., kiedy wprowadzała na rynek pierwszy hotel pod marką Moxy w Polsce – Moxy Katowice Airport. Jednocześnie od 2022 r. była dyrektorem modernizowanego hotelu Zagroń. Odpowiadała za jego ponowne otwarcie pod marką Halo. Od czerwca 2023 r. pełni funkcję regionalnego dyrektora operacyjnego w PHH.


Moxy Katowice Airport

Monikę Michałek w Moxy Katowice Airport zastąpiła Karolina Będkowska związana z hotelarstwem od 2013 r., a z Polskim Holdingiem Hotelowym od 2018 r. jako koordynator ds. sprzedaży i marketingu, a następnie jako kierownik marketingu i sprzedaży w nowo powstałym hotelu Moxy Katowice Airport. Przez ostatnie dwa lata była zastępcą dyrektora hotelu. Jest absolwentką Górnośląskiej Akademii im. Wojciecha Korfantego. Moxy Katowice Airport to pierwszy w Polsce hotel marki Moxy, należącej do sieci Marriott International. Hotel mieści się przy hali odlotów Portu Lotniczego Katowice, oferuje 100 pokoi, lobby lounge, salę konferencyjną o powierzchni 55 m kw. i salę do ćwiczeń.


Nowy dyrektor generalny Sheraton Grand Warszawa

Levent Cengiz, związany z siecią Marriott International od 13 lat m.in. jako dyrektor hoteli Renaissance w tureckim Izmirze, Aloft w Kijowie, a ostatnio Marriott w Tiranie, został nowym dyrektorem generalnym hotelu Sheraton Grand w Warszawie. Zastąpił Angelę Salibę, która została multi-property general managerem w Budapeszcie hotelu Marriott oraz Millennium Court – Marriott Executive Apartment. Levent Cengiz wcześniej był związany m.in. z sieciami Radisson Hotel Group, pracując jako restaurants & room service manager w Radisson Blu Resort & SPA w tureckim Cesme, oraz z Accor jako food & beverage manager w luksusowym Rixos Hotel w Ankarze. W 2011 r. rozpoczął pracę w JW Marriott Hotel Ankara, gdzie doszedł do stanowiska dyrektora sprzedaży i marketingu. W 2015 r. został dyrektorem generalnym hotelu Renaissance w Izmirze, w 2017 r. Alofta w Kijowie, a w 2020 Marriotta w Tiranie. Jest absolwentem Abant Izzet Baysal University w Turcji na kierunku Tourism & Travel Services Management oraz London School of Commerce (MBA). Angela Saliba pracowała w Polsce od 2013 r. najpierw jako dyrektor generalna Sheratona Grand Kraków, a od 2019 r. zarządzała Sheratonem Grand Warszawa.


Nowy dyrektor operacyjny Nobu Hotel Warszawa

Mariusz Guzewicz, dotychczasowy operations manager The Bridge MGallery Hotel Collection we Wrocławiu, został dyrektorem operacyjnym warszawskiego Nobu Hotel, należącego do tego samego inwestora Tacit Investment. Z hotelarstwem związany jest od ponad ćwierć wieku. W latach 1999-2004 pracował w dziale F&B warszawskiego Sheratona, a potem w hotelach Westin w Szkocji i Sheraton w Irlandii. Po powrocie do Polski w 2010 r. pracował w andel’s Łódź jako restaurant bar & room serwice manager, Polonia Palace w Warszawie jako restaurant general manager, w 2012 r. został F&B operations managerem w Intercontinental Warszawa, aby w 2017 r. powrócić do łódzkiego andel’sa na stanowisko dyrektora F&B. Na początku 2023 r. został operations managerem wrocławskiego The Bridge MGallery Hotel Collection.


Paweł Pańczak dyrektorem generalnym Pullman Old Town w Rydze

Paweł Pańczak, ostatnio dyrektor generalny The Emporium MGallery Hotel Collection w bułgarskm Płowdiwie, a wcześniej m.in. zastępca dyrektora Sofitel Grand Sopot, objął zarządzanie hotelem Pullman Old Town w Rydze. Od początku kariery w hotelarstwie związany był z siecią Accor i jej markami z segmentu luxury. Zaczynał w 2011 r. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie jako recepcjonista, aby w ciągu trzech lat dojść do stanowiska kierownika recepcji, brał też udział w pre-openingu Sofitela Opera we Frankfurcie nad Menem. W 2016 r. został room division managerem w sopockim Sofitelu Grand, a po dwóch latach awansował na zastępcę dyrektora generalnego. W 2020 r. został dyrektorem generalnym przygotowywanego do otwarcia hotelu The Emporium MGallery w Płowdiwie, a teraz, działającego od 2016 r., Pullman Old Town w Rydze, położonego 200 m od pałacu prezydenckiego i parlamentu. Ten 5-gwiazdkowy hotel z segmentu premium sieci Accor w XVIII-wiecznym budynku ze 155 pokojami należy do firmy Wisher Enterprises, która w Polsce jest właścicielem ibisów Styles Wrocław Centrum i Warszawa City.


Nowy zastępca dyrektora generalnego Sofitel Warszawa Victoria

Michał Trzeciak awansował na stanowisko zastępcy dyrektora generalnego w Sofitel Warszawa Victoria. Dotychczas jako dyrektor operacyjny sprawował pieczę nad działami operacyjnymi hotelu. Karierę zawodową rozpoczął w 2009 r. w hotelu Mercure Warszawa Grand jako nocny audytor, w 2012 r. został kierownikiem ds. relacji z gośćmi, a rok później kierownikiem recepcji. W latach 2014-2017 pracował w liniach Emirates, po czym powrócił do sieci Accor/Orbis, gdzie do 2021 r. pełnił funkcję starszego specjalisty ds. audytu wewnętrznego w Accor Services Poland. Ostatnie trzy lata spędził w Sofitel Warsaw Victoria jako dyrektor operacyjny. Uhonorowaniem tego okresu było otrzymanie w 2023 r. nagrody dla Najlepszego Dyrektora Operacyjnego w Polsce w międzynarodowym konkursie organizowanym przez LUXE Global Awards.


Katalin Vajda dyrektor operacyjną regionu Centrum

Katalin Vajda, dyrektor hotelu Moxy Warszawa Praga oraz Centrum Eventowego Butelkownia, awansowała na stanowisko dyrektora operacyjnego regionu Centrum. Od 1 maja zarządza i nadzoruje pracę hoteli Grupy Dobry Hotel w Warszawie, Poznaniu, Mikołajkach i we Wrocławiu. Przygodę z hotelarstwem Katalin Vajda zaczynała blisko ćwierć wieku temu, jeszcze jako studentka Wydziału Zarządzania I Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2000 r. wyjechała do USA, gdzie podjęła pracę w dziale F&B w LA Adventure Hotel w Los Angeles. W latach 2001-2006 związana była z siecią InterContinental Hotels Group, uczestnicząc w procesie otwarcia hoteli Holiday Inn i Holiday Inn Express w Krakowie, a w 2003 r. InterContinental Warszawa, gdzie pełniła funkcję rooms division manager. Od 2006 r. związana była z działami operacyjnymi grupy Hotele Warszawskie „Syrena” m.in. jako training manager i quality manager, będąc odpowiedzialna m.in. za zarządzanie jakością oferowanych usług. W 2017 r. dołączyła do zespołu Hotel Professionals Management Group, aby jako kapitan hotelu Moxy Warszawa Praga wprowadzić na rynek na początku 2019 r. pierwszy w stolicy i najmłodszy wówczas brand sieci Marriott International. Hotel w 2019 r. wygrał konkurs „Hotelarza” na Hotel z Pomysłem Roku. W 2023 r. Katalin Vajda nominowana była do tytułu Hotelarz Roku w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego.


Michał Cwalina dyrektorem Mikołajki Leisure & SPA

Michał Cwalina, ostatnio zarządzający kompleksem Lake Hill w Sosnówce, został dyrektorem 5-gwiazdkowego hotelu Mikołajki Leisure & SPA. Zaczynał pracę w polskich hotelach w 2010 r. od stanowiska portiera, a następnie recepcjonisty w Sofitelu Grand Sopot. W 2013 r. objął funkcję front office supervisora w warszawskim Radissonie Blu Sobieski, a dwa lata później night shift managera w DoubleTree by Hilton Warszawa. W 2017 r. został kierownikiem recepcji w nowo otwieranym Radissonie Blu Świnoujście, a następnie dyrektorem pionu hotelowego w hotelu Notera Spa w Borach Tucholskich. W 2018 r. objął to samo stanowisko w przygotowywanym do otwarcia hotelu Lake Hill Resort & Spa w Sosnówce k. Jeleniej Góry ze 173 pokojami, a rok później został jego dyrektorem generalnym. W 2020 r. został dyrektorem generalnym Saltic Resort & Spa w Grzybowie k. Kołobrzegu, a po półtora roku powrócił do Lake Hill, który w tym czasie powiększył się o Lake Hill Apartments z 89 apartamentami w dwóch budynkach, a Michał Cwalina jako dyrektor generalny przygotowywał też trzeci etap inwestycji ze 101 apartamentami w 10 budynkach i 21 willach. W Lake Hill zastąpiła go pod koniec ub.r. Marta Klepka, która wcześniej zarządzała m.in. 5-gwiazdkowymi Heron Live w Gródku nad Dunajcem i Blow Up 50/50 w Poznaniu.


Marek Bożyk dyrektorem Moxy Warszawa Praga

W Moxy Warszawa Katalin Vajdę zastąpił Marek Bożyk. Swoje pierwsze doświadczenia w branży zaczął zdobywać zaraz po maturze, pracując w apartamentach nad Bałtykiem, gdzie koordynował pracę housekeepingu oraz rozliczał pobyty wczasowiczów. Następnie rozpoczął studia hotelarskie w Warszawie w Wyższej Szkole Ekonomicznej i magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku Zarządzanie w Turystyce. Studiując odbywał praktyki w hotelach Novotel Warszawa Airport i Westin Warszawa. Pracę zawodową rozpoczął jako bellman w hotelu Metropol w centrum Warszawy, następnie był tam recepcjonistą i kierownikiem recepcji. Po pięciu latach został nocnym audytorem w sąsiednim hotelu Marriott. Następnie trafił do Moxy Warszawa Praga, gdzie przeszedł drogę od nocnego managera, przez kierownika recepcji, koordynatora revenue, dyrektora operacyjnego – do kapitana hotelu.


Małgorzata Mazurkiewicz dyrektorem Aquarion Family & Friends w Zakopanem

Małgorzata Mazurkiewicz, wcześniej dyrektor B&B Kraków Centrum, objęła stanowisko dyrektora hotelu Aquarion Family & Friends w Zakopanem. Z hotelarstwem związana jest od 2010 r., kiedy to brała udział w otwarciu pierwszego w Polsce B&B Hotel Toruń. W roku 2013 została specjalistką ds. sprzedaży w B&B Hotel Warszawa-Okęcie, następnie pracowała na stanowiskach kierownika recepcji i zastępcy dyrektora tego hotelu. W 2017 r. została dyrektorem B&B Hotel Kraków Centrum, który prowadziła przez siedem lat od etapu budowy do 2024 r. Grupa Dobry Hotel zarządza obecnie 22 hotelami i obiektami hotelowymi w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Zakopanem, Jastarni i Mikołajkach.


Grupa Unirest: nowi dyrektorzy DoubleTree by Hilton Kraków

Anita Sędziak, pełniąca dotychczas funkcję dyrektora generalnego w Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa, awansowała w strukturach Grupy Unirest i objęła stery w DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center. Z siecią Hillton związana jest od 2015 r., najpierw jako rooms division manager w DoubleTree by Hilton w warszawskim Wawrze, od 2019 r. jako cluster rooms division manager należącego do Unirest kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton Kraków, a od 2020 r. dyrektor Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa, również należącego do Unirest. Wcześniej od 1998 r. przez 15 lat była związana z siecią Marriott International m.in. jako rooms divsion manager Courtyard by Marriott Airport Warszawa i Marriott Warszawa. W Grupie Unirest zastąpiła Mirosława Moczarskiego, który od 2018 r. był jej dyrektorem operacyjnym, a od 2019 r. dyrektorem generalnym DoubleTree by Kraków.


Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa

W Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa dyrektorem został Mateusz Demczuk, dotychczasowy zastępca Anity Sędziak, związany z tym hotelem od 2022 r., początkowo jako dyrektor sprzedaży i marketingu oraz zastępca dyrektora generalnego. Wcześniej przez 12 lat pracował w Radissonie Blu w Gdańsku od jego otwarcia w 2009 r. Zaczynał jako front office shitf leader i doszedł do stanowiska zastępcy dyrektora ds. sprzedaży. W latach 2011-2014 był też kierownikiem sprzedaży hotelu Rezydent w Sopocie, należącego do tych samych inwestorów co gdański Radisson Blu i również zarządzanego przez sieć Carlson Rezidor Hotel Group. Grupa Unirest posiada pięć hoteli pod markami sieci Hilton: DoubleTree by Hilton Kraków i połączony z nim Hampton by Hilton Kraków, Hamptony by Hilton Gdańsk Oliwa i Oświęcim oraz otwarty w maju tego roku Hilton Garden Inn Radom.


Milena Kozik dyrektor generalną kompleksu Novotel – ibis Wrocław Centrum

Milena Kozik, zarządzająca dotychczas hotelem Mercure Wrocław Centrum, została dyrektor generalną kompleksu Novotel i ibis Wrocław Centrum. Zastąpiła Sebastiana Maronę, który objął zarządzanie kompleksem Novotel – ibis Praga Wenceslas Square w pobliżu Václavské Náměstí, o czym więcej pisaliśmy w poprzednim wydaniu „Hotelarza”. Milena Kozik z hotelarstwem związana jest od 2011 r., gdy zaczynała pracę w dziale recepcji, a następnie awansowała na zastępcę dyrektora hotelu ibis budget Toruń Centrum. Potem pełniła funkcje dyrektora w hotelach ibis budget Wrocław Południe i ibis Łódź Centrum. W 2019 r. rozszerzyła swoje obowiązki, najpierw jako p.o. dyrektora w Novotelu Łódź Centrum, a następnie jako dyrektor operacyjna combo Novotel i ibis w Łodzi. W 2021 r. została dyrektor generalną Mercure Wrocław Centrum. W 2023 r. ukończyła pierwszą edycję programu rozwojowego Accor dla dyrektorów Horizon. Kompleks Novotel i ibis Wrocław Centrum oferuje 194 pokoje w hotelu Novotel i 112 pokoi w ibisie. Jego właścicielem jest AccorInvest, a zarządza nim sieć Accor.


Michał Kaczmarz dyrektorem Mercure Wrocław Centrum

W Mercure Wrocław Milenę Kozik zastąpił Michał Kaczmarz, dotychczasowy zastępca dyrektora hotelu Mercure Poznań Centrum. W branży pracuje od kilkunastu lat – w hotelach w Polsce, Grecji, Irlandii i Anglii. Był m.in. zastępcą dyrektora hotelu DeSilva Premium Opole, a z grupą Accor związany jest od 2015 r., najpierw jako F&B manager w Novotelu Poznań Centrum. Od 2019 r. był zastępcą dyrektora generalnego Mercure Poznań Centrum. Mercure Wrocław Centrum, który należy do AccorInvest, a zarządzany jest przez sieć Accor, dysponuje 151 pokojami, restauracją Winestone oraz 13 salami konferencyjnymi.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *