OKIEM DOSTAWCÓW – Wybór marki kosmetyków to fundament budowy prestiżowego spa

Rusłana Tkaczuk
THALGO POLAND

Spa kojarzy się z relaksem i odpoczynkiem, ucieczką od codzienności i stresowych sytuacji, "podreperowaniem" organizmu, dlatego wybór marki do hotelowego spa musi być przemyślany: to jak przy pieczeniu ciasta – można mieć najlepszy piekarnik na świecie, ale bez odpowiednich składników ciasto nie wyjdzie. W świecie spa tymi składnikami są kosmetyki profesjonalne.

Wybór marki kosmetyków to fundament budowy prestiżowego spa. Powinien odzwierciedlać wartości hotelu oraz oczekiwania docelowej grupy gości. Współpraca z uznanymi producentami przyciąga wymagających gości. Najlepsze marki oferują kompleksowe wsparcie, w tym szkolenia dla personelu oraz gotowe materiały marketingowe, co znacznie ułatwia prowadzenie biznesu. Ważnym kryterium przy wyborze powinno być zwrócenie uwagi, czy dana marka dba o środowisko i zrównoważony rozwój np. redukując w swoich opakowaniach ilość plastiku, wykorzystując w opakowania materiały z recyklingu, które mogą być poddane powtórnemu wykorzystaniu, stosując wymienne wkłady do słoiczków po kremach, czy nadruki na kartonikach wykonywane roślinną farbą, Niemniej ważna jest rozpoznawalność marki. Goście chętni korzystają z zabiegów marek, z którymi już się spotkali lub posiadają jakieś informacje na ich temat. Warto też zwrócić uwagę, czy marka ma stabilną pozycje na rynku, czy zapewnia edukację personelu i czy są to odpłatne usługi, jakie wsparcie marketingowe oferuje. Każde spa ma swoją duszę i swój profil. Jeśli chce przyciągnąć eko-entuzjastów, należy postawić na marki z certyfikatami. Natomiast, jeśli zależy mu na gościach premium, to w ofercie powinny znaleźć się rytuały pielęgnacyjne, w których dużo się dzieje i które zapewniają spektakularny efekt wizualny. Człowiekowi zawsze towarzyszyła natura. I obserwujemy na rynku wykorzystanie natury. Powstają forest spa, gdzie są oferowane „leśne kąpiele”. Są też spa tematyczne jak np. ajurwedyjskie czy stawiające na terapie morskie. I do nich można znaleźć odpowiednią ofertę kosmetyków na rynku. Dużą popularnością cieszą się też family spa, w których oferta zabiegowa jest dostosowana dla całej rodziny, w tym również zabiegi dla dzieci. W tym przypadku należy poszukać marki, która odpowiada na wszelki potrzeby dziecięcej skóry. To nie tylko preparaty pielęgnacyjne, ale również preparaty do włosów, dezodoranty, ekologiczne lakiery do paznokci, a nawet perfumy dla dzieci etc. Bazować na jednej czy na kilku markach?

Jedna marka daje nam spójność, prestiż – goście wiedzą, czego mogą się spodziewać. Kilka marek?

To większa elastyczność, ale i więcej wyzwań logistycznych. W ofercie spa nie powinny się znajdować więcej niż trzy marki. Zbyt duża liczba marek, a co gorsze – pojedyncze kosmetyki z wybranych marek przywołują na myśl bazar. Zasada jest taka – najpierw analizujemy profil grupy docelowej: kto jest gościem hotelu, co chce poczuć, jakie ma potrzeby, wtedy wybór stanie się prostszy, a oferta będzie cieszyła się powodzeniem u gości. Oferta spa powinna być przede wszystkim spójna, nie należy mieszać kosmetyków różnych marek w jednym zabiegu. Podkreśla to

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *