Praca na stanowisku managerskim w branży hotelarskiej to zadanie wymagające łączenia wielu kompetencji: zarządzania zespołem, dbania o potrzeby gości, planowania finansowego, reagowania na zmienne trendy rynkowe.
W świecie, w którym granice między tradycyjnymi metodami zarządzania a nowoczesnymi technologiami coraz bardziej się zacierają, pojawia się wyzwanie wynikające z różnic pokoleniowych. Managerowie z generacji X i Z stanowią doskonały przykład zderzenia tych podejść, co czyni hotelarstwo fascynującym polem do analizy i refleksji.
TRADYCJA GENERACJI X – dobry hotel to dobrze naoliwiona maszyna
Przedstawiciele Generacji X, urodzeni od połowy lat 60. do początku 80., dorastali w czasach transformacji systemów społecznych i gospodarczych. Ich podejście do zarządzania hotelem jest mocno osadzone w takich wartościach jak stabilność, hierarchia, przestrzeganie procedur. W rozmowach z wieloma managerami tej generacji, z którymi miałem okazję pracować, powtarzał się jeden motyw:
„Dobry hotel to dobrze naoliwiona maszyna”. Dyrektorzy X stawiają na doświadczenie jako fundament swoich decyzji. Wielokrotnie podkreślali, że najważniejszym elementem sukcesu jest stabilny i dobrze przeszkolony zespół, który zna swoje miejsce i obowiązki. Procedury są kluczowym elementem ich filozofii zarządzania – od sprawdzonych me
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz