X a Z w hotelarstwie

Autor: Mariusz Kaczmarski. Autor prowadzi firmę MK Hotel Partner, posiada 20-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej, specjalizując się w HR, sprzedaży i analityce kosztowej

Praca na stanowisku managerskim w branży hotelarskiej to zadanie wymagające łączenia wielu kompetencji: zarządzania zespołem, dbania o potrzeby gości, planowania finansowego, reagowania na zmienne trendy rynkowe.

W świecie, w którym granice między tradycyjnymi metodami zarządzania a nowoczesnymi technologiami coraz bardziej się zacierają, pojawia się wyzwanie wynikające z różnic pokoleniowych. Managerowie z generacji X i Z stanowią doskonały przykład zderzenia tych podejść, co czyni hotelarstwo fascynującym polem do analizy i refleksji.

TRADYCJA GENERACJI X – dobry hotel to dobrze naoliwiona maszyna

Przedstawiciele Generacji X, urodzeni od połowy lat 60. do początku 80., dorastali w czasach transformacji systemów społecznych i gospodarczych. Ich podejście do zarządzania hotelem jest mocno osadzone w takich wartościach jak stabilność, hierarchia, przestrzeganie procedur. W rozmowach z wieloma managerami tej generacji, z którymi miałem okazję pracować, powtarzał się jeden motyw:

„Dobry hotel to dobrze naoliwiona maszyna”. Dyrektorzy X stawiają na doświadczenie jako fundament swoich decyzji. Wielokrotnie podkreślali, że najważniejszym elementem sukcesu jest stabilny i dobrze przeszkolony zespół, który zna swoje miejsce i obowiązki. Procedury są kluczowym elementem ich filozofii zarządzania – od sprawdzonych me

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *