Hotele w sieci

Autor: Marta Mielczarek

Do rynkowego sukcesu hotelu przyczynić się mogą: ciekawa lokalizacja, wysoki standard usług, miły personel czy bogate zaplecze restauracyjne i rozrywkowe. Jednak bez odpowiedniego wsparcia marketingowego i te walory mogą okazać się niewystarczające.

By hotel uzyskał odpowiednie wsparcie marketingowo-sprzedażowe, jego właściciel powinien rozważyć uczestnictwo obiektu w jednym z polskich lub zagranicznych programów marketingowych, które dzięki zakrojonej na szerszą skalę, niż może sobie pozwolić pojedynczy obiekt, promocji i reklamie zwiększą popularność obiektu. Oferowana przez program marka, jeśli kojarzy się z odpowiednio wysokim standardem usług, może skutecznie przyciągnąć do hotelu nowych gości i utrzymać dotychczasowych.

Prestiż nad Wisłą

Jeśli właściciel posiada obiekt o charakterze typowo turystycznym lub zarządza hotelem ekonomicznym, powinien wybrać jeden z polskich programów marketingowych, które w odróżnieniu od zagranicznych, nastawionych głównie na partnerów luksusowych, promują obiekty właśnie tego typu. Właściciele obiektów o charakterze wypoczynkowo-rekreacyjnym, zlokalizowanych w najciekawszych zakątkach naszego kraju i oferujących swoim gościom doskonale przygotowane zaplecze rekreacyjne przystąpić mogą do jednego z najstarszych w Polsce programów marketingowych - sieci Polish Prestige Hotels & Resorts.

Do obiektów o podobnym standardzie skierowany jest również program Polskiej Grupy Hotelowej zrzeszającej obecnie 127 hoteli w Polsce. Propozycją dla obiektów świadczących usługi w zakresie odnowy biologicznej jest program marketingowy SPA Resort. Dla firm i instytucji daje możliwość wyboru między procesem certyfikacji i procesem kategoryzacji ich obiektu. Aby przystąpić do programu, należy wypełnić zamieszczony w portalu www.sparesort.pl specjalny formularz. Pozwala on na określenie lokalizacji, w której dany obiekt (lub tylko oferowane przez niego usługi) zostaną umiejscowione w portalu.

Na podstawie regulaminu komisji akredytacyjnej SPA Resort w umówionym terminie przeprowadzana jest kategoryzacja danego obiektu i jeśli decyzja SPA Resort jest pozytywna, po uiszczeniu odpowiedniej opłaty (określanej na podstawie stawek ustalonych w regulaminie SPA Resort) następuje akcesja do portalu internetowego www.sparesort.pl stanowiąca gwarancję posiadania przez wybrany obiekt certyfikatu SPA Resort. Jakie możliwości stoją przed właścicielami obiektów o kategorii do trzech gwiazdek starających się utrzymać ceny za nocleg na stosunkowo niskim poziomie?

Mogą oni skorzystać z przygotowanego przez warszawską spółkę PUHIT, właśnie z myślą o hotelach ekonomicznych, programu START hotel, stanowiącego równocześnie pierwszą w Polsce sieć hoteli dla biznesu. Warto wspomnieć o ciekawej propozycji dla hoteli o podobnym standardzie, ale zlokalizowanych w centrach dużych miast. Jest to program Zajazd Polski - Polish Inn zrzeszający hotele i pensjonaty, w których klient liczyć może na wyjątkową atmosferę, kameralne wnętrza i tradycyjną polską gościnność za niewygórowaną cenę.

... a może klub...

Nowością na polskim rynku, która zapewne zainteresuje nie tylko hotelarzy, ale również wszystkie firmy świadczące usługi z pogranicza wypoczynku, rekreacji i turystyki jest stworzony przez firmę NetMedia S.A. program Royal Club zrzeszający obecnie 150 podmiotów. - Partnerami programu mogą zostać reprezentanci różnych branż. Jedynym warunkiem uczestnictwa jest udzielenie atrakcyjnych zniżek dla posiadaczy Karty Royal Club we wszystkich obiektach należących do programu - informuje Michał Pszczoła, wiceprezes spółki NetMedia.

Właściciele obiektów o wysokim standardzie mogą zdecydować się na członkostwo w jednym z licznych programów oferowanych przez zagraniczne sieci marketingowe. Choć koszty zrzeszenia się w takiej sieci mogą okazać się dosyć wysokie, wydaje się, że warto zainwestować właśnie w taką formę promocji.

Pozwala ona obiektom hotelowym na nawiązanie współpracy z potencjalnym klientem zagranicznym i wymianę doświadczeń z właścicielami hoteli działających poza granicami Polski. Może to być program - Small Luxury Hotels of The World, zrzesza ponad 360 prywatnych hoteli usytuowanych w najpiękniejszych miejscach na świecie. Do SLH przystąpiły do tej pory dwa polskie obiekty, a mianowicie Dwór Oliwski z Gdańska Oliwy oraz Le Regina z Warszawy, która równocześnie korzysta też z przywilejów, jakie daje członkostwo w prestiżowej sieci H�tel & Pr�f�rences zrzeszającej 102 tradycyjne hotele we Francji i na całym świecie.

Trzy polskie obiekty (krakowski hotel Sympozjum, warszawski Polonia Palace Hotel oraz hotel MDM) wybrały natomiast członkostwo w programie World Hotels zrzeszającym ponad 500 obiektów różnej klasy (Deluxe, First Class i Comfort) w 70 krajach świata. Obecnie największą popularnością cieszy się w Polsce program Classic International Hotels, do którego przystąpiło już około 30 hoteli.

Od początku istnienia sieć Classic International Hotels charakteryzuje dbałość o zapewnienie klientom wolnych miejsc hotelowych nawet w okresie szczytowym sezonu. CIH zrzesza głównie małe, prywatne obiekty, dając im dostęp do międzynarodowych kanałów dystrybucji osiągalnych do tej pory tylko dla największych sieci hotelowych. Nieco mniejszą popularność zdobył w Polsce program Hotusa Hotels, do którego przyłączyło się kilka pierwszych polskich obiektów, między innymi hotel Gromada z Poznania, Atrium z Krakowa, Tumski z Wrocławia i warszawskie Centrum Konferencyjno-Hotelowe Fort Piontek.

Luksus dla wybranych

Wśród coraz liczniejszych obiektów, które postawiły na globalną promocję, wymienić należy jeszcze warszawski hotel Rialto, który swoją reklamę powierzył sieciom Preffered Hotels & Resorts i Design Hotels oraz krakowski hotel Copernicus należący do programu Relais & Chateaux.

Wśród głównych korzyści płynących z członkostwa w zagranicznym programie marketingowym hotel Copernicus wymienia przede wszystkim zakrojoną na szeroką skalę promocję, na którą składa się między innymi e-marketing realizowany poprzez obecność w międzynarodowym informatorze internetowym Relais & Chateaux, promocję pobytów z atrakcjami tematycznymi (m.in. gastronomia, kultura i sport) czy prezentację ofert specjalnych hotelu na stronie internetowej www.relais.

Plusy członkostwa w Relais & Chateaux to również przyłączenie hotelu do międzynarodowego przewodnika sieci, który dystrybuowany jest w ponad 450 obiektach sieci Relais & Chateaux w 50 krajach świata oraz w międzynarodowych biurach zlokalizowanych między innymi w Paryżu, Berlinie, Londynie, Barcelonie, Moskwie, Nowym Jorku czy Buenos Aires. Przecenić trudno również zalety wynikające z powiązania członkowskich obiektów z międzynarodowymi systemami GDS (Sabre, Apollo, Worldspan oraz Amadeus).

Z zagranicznym partnerem współpracę nawiązał też warszawski hotel Bristol, którego wysoką jakość usług potwierdza logo Leading Hotels of The World - programu marketingowego skierowanego wyłącznie do luksusowych, pięciogwiazdkowych hoteli.

Joanna Wilgierz,
dyrektor hotelu Copernicus w Krakowie,
sieć Relais & Chateaux:

Warunki, jakie spełniać musi hotel, by stać się częścią sieci Relais & Chateaux, to przede wszystkim respektowanie norm jakości sieci opartych na wartościach określonych w 5 zasadach stanowiących tzw. kartę jakości (Uprzejmość, Urok,
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *