Zarobić na SPA

Chociaż wybudowanie przyhotelowego kompleksu SPA & wellness to koszt co najmniej kilkuset tysięcy złotych, jest to inwestycja, która z pewnością przyciągnie do hotelu nowych gości.Od 2000 roku systematycznie wzrasta w Polsce zainteresowanie urlopami połączonymi z odnową biologiczną i zabiegami poprawiającymi urodę. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie coraz więcej obiektów noclegowych wprowadza taką działalność do swojej […]

Czytaj dalej


Potrawy z procentami

Wszelkiego rodzaju alkohole są nie tylko dodatkami, które eksponują walory smakowe potraw – same mogą być doskonałą bazą do przygotowania dania lub deseru. Wszystko zależy od fantazji i umiejętności kucharza. Badania antropologiczne upoważniają do stwierdzenia, że alkohol towarzyszy człowiekowi praktycznie od zarania jego dziejów. Pełnił różne funkcje: był lekarstwem, niwelował zmęczenie, ułatwiał kontakty między ludźmi, […]

Czytaj dalej


Tomasz Purol

Od stycznia 2006 roku szef kuchni w hotelu Villa Hoff w Trzęsaczu. Tomasz Purol ma 24 lata. Karierę zawodową rozpoczynał jako uczeń w hotelu Park w Poznaniu. W 2005 roku został zastępcą szefa kuchni w restauracji Brovaria w Poznaniu. Bierze udział w licznych konkursach kulinarnych. W 2002 r. zdobył brązowy medal z reprezentacją Polski w […]

Czytaj dalej


Kategoryzować. Tylko jak?

We wrześniowej sondzie „Hotelarza” zapytaliśmy Czytelników o to, czy centra SPA zlokalizowane przy obiektach noclegowych powinny podlegać procesowi kategoryzacji podobnemu do przyznawania hotelom gwiazdek. Zadając pytanie, nawet nie przypuszczaliśmy, że oprócz standardowych odpowiedzi „tak” lub „nie”, respondenci będą chcieli podzielić się z nami swoimi – tak żywymi, jak się okazało – opiniami. Wśród odpowiedzi na […]

Czytaj dalej


Hotel dobrze ogrzany

Na komfort, jaki hotel powinien zapewnić swoim gościom, składa się nie tylko odpowiednie wyposażenie pokoi czy zaplecze gastronomiczne, ale także albo przede wszystkim odpowiednia temperatura w pokoju. Poczucie komfortu, jakie gość odczuwa, przebywając w hotelowym pokoju, bywa z reguły najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy jeszcze kiedykolwiek będzie miał ochotę przenocować w danym hotelu. Miernikiem […]

Czytaj dalej


Sporna dotacja z UE

Jestem od dłuższego czasu czytelniczką i prenumeratorką „Hotelarza”. Chciałabym wrócić do tematu inwestycji hotelowych z funduszy z Unii Europejskiej opisywanego w numerze z marca 2006 roku. Szczególnie interesuje mnie działanie SPO WKP Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw oraz list do redakcji Pana Jerzego Miklewskiego w numerze z kwietnia 2006 r W 2004 roku jeszcze przed wejściem Polski […]

Czytaj dalej


Wrocław liczy na hossę

Wrocław przyciąga coraz więcej turystów i przygotowuje swoją bazę hotelową do dwóch imprez, które chce zorganizować za sześć lat. Jeśli plany się powiodą, miasto czeka turystyczny boom.Województwo dolnośląskie należy do najlepiej rozwiniętych regionów kraju pod względem bazy noclegowej. Znajduje się tu (stan na 31 lipca 2005 r.) 712 turystycznych obiektów zbiorowego zakwaterowania, w tym 146 […]

Czytaj dalej


Zamkowy marketing

W środku lata swe bramy otwierał hotel ulokowany w odbudowanym zamku. Aby rozsławić obiekt, jego włodarze rozesłali pocztowe i e-mailowe wici o wydarzeniu. Zatrudnili też stołeczną agencję public relations, by pomogła w nagłośnieniu eventu i dotarciu do stołecznych firm (kiedyś może sami zorganizują coś w zamku) i dziennikarzy (napiszą i nagonią klientów). Zatem agenci PR […]

Czytaj dalej


Hotele w sieci

Do rynkowego sukcesu hotelu przyczynić się mogą: ciekawa lokalizacja, wysoki standard usług, miły personel czy bogate zaplecze restauracyjne i rozrywkowe. Jednak bez odpowiedniego wsparcia marketingowego i te walory mogą okazać się niewystarczające. By hotel uzyskał odpowiednie wsparcie marketingowo-sprzedażowe, jego właściciel powinien rozważyć uczestnictwo obiektu w jednym z polskich lub zagranicznych programów marketingowych, które dzięki zakrojonej […]

Czytaj dalej