Wrocław liczy na hossę

Autor: Andrzej Szafrański
Wrocław przyciąga coraz więcej turystów i przygotowuje swoją bazę hotelową do dwóch imprez, które chce zorganizować za sześć lat. Jeśli plany się powiodą, miasto czeka turystyczny boom.

Województwo dolnośląskie należy do najlepiej rozwiniętych regionów kraju pod względem bazy noclegowej. Znajduje się tu (stan na 31 lipca 2005 r.) 712 turystycznych obiektów zbiorowego zakwaterowania, w tym 146 hoteli, oferujących łącznie 45,6 tys. miejsc noclegowych, w tym 13,6 tys. w hotelach.

W ciągu dziesięciolecia 1995-2005 rynek inwestycji hotelowych w województwie utrzymywał się na stabilnym poziomie. Wyjątkiem był rok 2000, w którym nie odnotowano uruchomienia żadnego nowego hotelu. W kolejnych latach rynek utrzymywał stabilny rozwój na rocznym poziomie inwestycji średnio 100 mln zł.

Dobry region

Dolnośląskie jest jednym z tych regionów Polski, który nie tylko posiada i kreuje bogatą ofertę turystyczną, ale także cechuje się stabilnym rozwojem gospodarczym. Nie bez znaczenia jest dobra dostępność komunikacyjna oraz odpowiednia promocja regionu jako atrakcyjnego biznesowo i turystycznie. Obok Małopolski, Mazowsza i Pomorza, dysponuje on najbardziej perspektywicznym potencjałem rozwoju. Na tle województwa zdecydowanie wyróżnia się jego stolica - Wrocław.

To liczące 640 tys. mieszkańców miasto jest jednym z największych w naszym kraju. Obecne władze miasta intensywnie i - co ważne - z pomysłem promują miasto. Dość wspomnieć ściąganie do Wrocławia kolejnych imprez i festiwali, takich jak np. Era Nowe Horyzonty, zamówienie książki o historii miasta u znanego autora Normana Daviesa czy promowanie pisarza Marka Krajewskiego, autora powieści podgrzewających "modę na Wrocław". Miasto liczy, że stanie się weekendowym zapleczem Berlina.

Stały rozwój infrastruktury komunikacyjnej, takiej jak kolejne odcinki autostrady A4 i rozwój wrocławskiego lotniska, implikuje przyciąganie przez miasto kolejnych inwesty [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *