Inteligentnie i nowocześnie. Najnowsze trendy w najnowszych technologiach

Rozwój technologii może przynieść nieograniczone możliwości dla usług świadczonych przez hotele, ale w pokoju i tak najważniejszy będzie przede wszystkim szybki, darmowy internet, łączność z urządzeniami i usługami hotelowymi oraz oczywiście telewizor.   Sześciu hotelarskich guru technologicznych z całego świata podzieliło się z serwisem HotelNewsNow.com przemyśleniami dotyczącymi rozwoju zaawansowanych rozwiązań oraz ich wpływu na działalność i przychody hoteli, od rysujących się na dalekim horyzoncie perspektyw zmian w technologiach po najważniejsze nowinki, które właśnie wkraczają do hoteli.   Które rozwiązanie technologiczne w hotelowym pokoju wydaje się dzisiaj najważniejsze? John Burns, prezes Hospitality Technology Consulting „Znaczące udoskonalenie hardware’u telewizyjnego (daleko wykraczające poza wyposażenie go w HD)”.   Gustaaf Schrils, wiceprezes ds. globalnych technologii w InterContinental Hotels Group „Gość zaczyna oczekiwać od hotelu, w ramach płaconej ceny, coraz bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań i spodziewa się w swoim pokoju HDTV lub urządzeń typu iPad, pozwalających kontrolować ogrzewanie, klimatyzację, sprawdzenie menu w restauracji, korzystanie z usług concierge”.   Don O'Neal, prezes O'Neal Consultants „Interaktywne możliwości podłączenia mobilnych urządzeń osobistych gości do urządzeń w pokoju (np. do telewizora, różnych paneli, Wi-Fi, systemów nagłośnienia, telefonu)”.   Michael Levie, dyrektor operacyjny sieci citizenM „Skupienie się na funkcjonalnych aspektach technologii, a nie na zabawkach. I technologia oparta na sieci IP oraz sieciach połączonych z nią”.   Bob Bennett, prezes Starr Technology Consulting „Jestem pod wrażeniem możliwości, jakie nowoczesne rozwiązania stwarzają dla zarządzania energią. Mogą one być instalowane bez dodawania nowego okablowania i nie trzeba w nich wymienić baterii. Po bardzo rozsądnej cenie można osiągnąć znaczne oszczędności”.   Kermit Littlefield, wiceprezes ds. technologicznych gości, Marriott International „Dzisiaj, najbardziej ekscytująca jest możliwość świadczenia interaktywnych rozwiązań, które umożliwiają klientowi większy dostęp w pokoju rozrywki (in-room entertainment) poprzez takie urządzenia jak telewizor, szybkie łącze internetowe, pilot, jak też dają mu większą kontrolę nad urządzeniami, z których korzystanie ma wpływ na ochronę środowiska jak termostaty, klimatyzacja, czy mini-bary”.   Interaktywne telewizory Hotelarze chcą zapewnić swoim gościom kontakt z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi mogą wybierać telewizory interaktywne, które umożliwiają zdalne zarządzanie całym hotelowym systemem telewizyjnym, bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z każdym aparatem. Najnowsze modele telewizorów hotelowych wyposażone są już w widgety (aplikacje podobne do tych, które są w telefonach na androidzie: pogoda, wiadomości, Facebook, Twitter, Youtube itd). Wbudowany tuner satelitarny upraszcza instalację, do telewizora można bezpośrednio podłączyć antenę satelitarną (bez tunera zewnętrznego), dzięki czemu uzyskuje się dostęp do ponad 100 bezpłatnych kanałów satelitarnych). Oferują także możliwość podłączenia zewnętrznych portów wejściowych do telewizora umożliwiając gościom podłączenie ich urządzeń elektronicznych, czy np. możliwość podłączenia zewnętrznego głośnika tzw. łazienkowego. Piotr Ostaszewski, Samsung Electronics   Na które z rozwijających się dopiero rozwiązań technologicznych hotelarze powinni zwrócić największą uwagę?   Bob Bennett, Starr Technology Consulting „Zapewnienie dostępu do wszystkich treści w internecie, informacyjnych i rozrywkowych, poprzez telewizor, powinno się nadal rozwijać. Dziś możliwe jest podłączenia telewizora do internetu, ale w praktyce jest to często dość skomplikowane dla gości lub drogie do wdrożenia dla hotelu. Nowe możliwości uzyskiwania przychodów pojawią się, gdy systemy te będą bardziej przyjazne”.   Kermit Littlefield, Marriott International: „W ciągu o [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *