Profesjonalny personel SPA. Jak go zdobyć i zatrzymać?

Kosztochłonna inwestycja, jaką jest zbudowanie i wyposażenie hotelowego SPA wymaga zapewnienia profesjonalnej obsługi, która zainwestowane pieniądze „odzyska” od gości. Jak znaleźć właściwych ludzi? Gdzie ich szukać? Jak zbudować zespół, który zrealizuje postawione przed nim zadania?




Poszukiwania personelu zawsze rozpoczynają się od managera hotelowego SPA. Mogą trwać długo i niekoniecznie okazać się skuteczne. Dobrze zorganizowane, zaplanowane i zarządzane hotelowe SPA jest w stanie przynieść zysk, ale zależy to w dużej mierze od osoby nim kierującej. Potrzebny jest praktyk posiadający wiedzę z zakresu kosmetyki, masażu oraz zarządzania i marketingu. Manager SPA powinien również posiadać takie cechy charakteru jak umiejętności przywódcze, charyzma, łatwość nawiązywania relacji oraz stanowczość w działaniu. Trudno jest znaleźć jedną osobę, która posiadałaby wszystkie te umiejętności i jednocześnie praktyczną wiedzę. Ale gdy już dokonamy wyboru należy zaufać zarządzającemu, ponieważ to manager odpowiada za pracę swojego działu i powinien mieć możliwość wybrania takich współpracowników, jakich będzie uważał za najlepszych.

Doświadczeni czy „świezi”



Są dwie szkoły, jeśli chodzi o zatrudnianie pracowników operacyjnych SPA. Według jednej, lepiej jest zatrudniać osoby posiadające już doświadczenie w pracy w SPA, według drugiej, najlepsze są młode osoby po szkole, które można wyuczyć i przystosować do pracy w naszym konkretnym SPA. Wybór zależy od managera. Zatrudnienie osób posiadających już doświadczenie w pracy w SPA wydaje się z pozoru łatwiejszym rozwiązaniem. Nie zawsze jednak w procesie rekrutacji można wszystko sprawdzić, a pytaniem jest, czy doświadczenia, jakie posiada dana osoba w pracy w SPA są dobre czy też złe? To można zweryfikować już tylko w praktyce. Zatrudnienie osób posiadających złe nawyki jest gorsze niż nauczenie absolwenta pracy od podstaw i swojego rodzaju „wychowanie go”. Młodych pracowników do hotelowego SPA najczęściej poszukuje się na uczelniach zlokalizowanych w okolicy hotelu. Czasami wystarczy wywieszenie ogłoszeń w szkole lub zorganizowanie spotkań z młodzieżą. Bardzo polecam współpracę z instruktorem praktycznej nauki zawodu, który jak mało kto zna swoich podopiecznych i może zarekomendować nam kandydatów do pracy. Młodzi pracownicy będą potrzebowali więcej czasu i pracy we wdrożeniu ich do SPA, ale czasami warto w nich zainwestować, bo to się po prostu opłaci.



Dobrze wyszkolony pracownik b
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *