System flotowy ComfortExpress – szyty na miarę

Branża paliwowa i noclegowo gastronomiczna w obecnym czasie zbliża się do siebie jak nigdy dotąd. Po części jest to podyktowane decyzjami GDDKiA dotyczącymi MOPów, które w decydującym stopniu odcisnęły swoje piętno na obserwowanych w tej chwili trendach, ale nie bez znaczenia jest wręcz „stan podgorączkowy” wielu gałęzi rynku, wywołany zbliżającym się terminem Euro 2012.


Początek

Firmy tworzące Miejsca Obsługi Podróżnych już w 1999 roku zostały odgórnie zobligowane Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej do zapewnienia konkretnych warunków pretendując do danej kategorii MOPu (MOP I – stacja paliw, MOP II – stacja paliw i restauracja, MOP III – stacja paliw, restauracja i hotel). Był to czas rozkwitu branży gastronomicznej zdobywającej szturmem kolejne stacje benzynowe, z nastawieniem na klientów podróżujących po kraju, dla których najwygodniejszą formą stołowania się był ciepły posiłek podczas postoju przy dystrybutorze paliwa.

Jak to mówią: „Nie samym chlebem żyje człowiek” i najwyraźniej mają rację, ponieważ MOP, aby zostać skategoryzowanym jako obiekt III klasy ma w obowiązku zapewnić także przyjazne miejsce sprzyjające odpoczynkowi. Wykwit obiektów noclegowych o rozmaitych standardach pojawił się wkrótce po wejściu w życie Rozporządzenia z 2 marca 1999. Choć koncerny paliwowe co chwila walczą w kolejnych przetargach, potencjał jaki stwarza decyzja uchwalona w ministerstwie Tadeusza Syryjczyka do tej chwili nie został w całości wykorzystany. W przetargach przoduje PKN Orlen aktualnie mając prawa do stworzenia 17 MOPów różnych kategorii.

Czerpiąc z metodologii prowadzenia biznesu i rozwiązań stosowanych w branży paliwowej oraz doświadczenia połączonego z pasją charakterystyczną dla działalności hotelarskiej, około roku 2005 pojawiła się firma ComfortExpress. Ambicje spółki nie miały granic. Początek bliższy wizjonerstwu aniżeli biznesowi był koniecznym etapem rozwoju firmy. Bowiem nie znająca ograniczeń kreatywność właścicieli marki, pozwoliła stworzyć unikalny biznes plan i bezkompromisową strategię na najbliższe lata. Realia zaś okazały się na tyle sprzyjające, że nieprawdopodobne idee połączone z olbrzymią motywacją okazały się rzeczywistością dostępną na wyciągnięcie ręki.

 

Dwie drogi rozwoju

Aspiracje prowadzące do stworzenia sieci obiektów noclegowych, działających w pobliżu dróg szybkiego ruchu i autostrad to zaledwie jedna strona medalu. Drugą było wprowadzenie na rynek systemu flotowego – wzorowanego na działaniu kart paliwowych – dedykowanego usługom noclegowym. Miał on obsługiwać rozliczenia flotowe i sprowadzać płatności za wykorzystane usługi do operowania kartą magnetyczną.

 

Z początku wydawało się, że możliwości systemu flotowego dotyczyć będą wyłącznie usług noclegowych, ale wraz z pojawieniem się marki ComfortResturant niemalże natychmiast pojawił się pomysł rozszerzenia oprogramowania o zaplecze gastronomiczne.

 

Przyjęcie pierwszego z założeń oznaczałoby w praktyce wzorowanie się na systemach flotowych typowych dla rynku paliwowego – Routex, PKN Orlen Flota czy EuroShell. Jednak nawet w tym wypadku obsługa dziesięciogodzinnych Pobytów proponowanych w punktach noclegowych sieci oraz ich obserwacja w czasie rzeczywistym sprawiła tyle trudności firmom informatycznym, że na rozwiązanie problemu właściciele marki ComfortExpress czekali stanowczo zbyt długo w stosunku do tempa rozwoju całego biznesu. Zwłoka okazała się jednak szczęśliwym zrządzeniem losu, ponieważ umożliwiła rozszerzenie koncepcji systemu flotowego o nowe rozwiązania i funkcjonalności dotyczące zaplecza gastronomicznego. W efekcie produkt wydawany obecnie na rynek, jest w stanie zaspokoić w pełnym wymiarze oczekiwania konsumentów posługujących się kartą lojalnościową, korporacji nabywających tę usługę jak i Partnerów sieci ComfortExpress.

 

 

Rozwiązujmy problemy zamiast je tworzyć.

(Wioletta Kastrau)

 

Innowacje wprowadzone przez ComfortExpress w zakresie funkcjonowania systemu flotowego polegają na maksymalnym uproszczeniu procesów rządzących jego sprawną obsługą. A w tym logistyką zarządzania rozliczeniami z korporacjami i Partnerami we franczyzie oraz przyznaniu odpowiednich kompetencji administratorom systemu po stronie Klientów. Dopiero koherentność wymienionych czynników jest w stanie zapewnić efektywne działanie systemu flotowego, a co za tym idzie – wszelkie możliwe korzyści dla użytkowników. Te zaś są niemałe. Odnoszą je zarówno korzystający z karty lojalnościowej pracownicy jak i korporacje decydujące się na współpracę z systemem flotowym ComfortExpress.

 

Do tej pory faktury generowane podczas delegacji krajowych związane z usługami noclegowymi lub gastronomicznymi piętrzyły się w księgowości. Zanim z biurek zdążył zniknąć pierwszy stos, pojawiały się już dwa kolejne. Z problemem kaskady faktur borykają się nawet niewielkie przedsiębiorstwa zatrudniające małą liczbę mobilnych pracowników. W korporacjach problem ten zyskuje często rangę katastrofy. Elastyczność systemu flotowego ComfortExpress daje możliwość dokładnego dopasowania go do potrzeb konkretnej floty, a jedna osoba delegowana do jego obsługi jest w stanie sprawować pełną kontrolę nad całością wydatków podróżujących pracowników. Decydując o wysokości sald na kontach, po terminie ustalonym w umowie, firma otrzymuje jedną zbiorczą fakturę za usługi wykorzystane przez cały departament.

 

Patrząc z perspektywy biznesowej prócz oszczędności czasu i niwelacji kosztów związanych z zatrudnianiem sztabu księgowych, oszczędności wprowadzone są także w kosztach ponoszonych bezpośrednio przy kasie fiskalnej dzięki przyznanym rabatom na usługi noclegowe i gastronomiczne oraz voucherom. Bardziej komfortowe stają się także same delegacje. Pracownik nie musi już stresować się zgubieniem portfela lub brakiem środków na koncie, ponieważ od zwiększenia limitu dzieli go wyłącznie telefon. W tym miejscu warto dodać, że karty korporacyjne ComfortExpress identyfikują przede wszystkim płatnika, czyli korporacje, ale istnieje także możliwość przypisania ich konkretnej osobie. Zwiększa to pole możliwości biznesowych sprzyjając jednocześnie precyzyjniejszej kontroli wydatków właścicieli poszczególnych egzemplarzy.

 

Oprogramowanie Systemu Flotowego jest dedykowane wyłącznie sieci hoteli i restauracji ComfortExpress, która będąc usługodawcą w segmencie ekonomicznym, jest aktualnie jedyną opcją na rynku oferującą podobne rozwiązania.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *