Zanim hotel gigant tutaj stanie…

Autor: Jerzy Miklewski
Kazimierz Dolny wydaje się miastem wymarzonym na inwestycję hotelową. Nie jest jednak miejscem, w którym i warto, i powinno się budować kilkusetosobowe obiekty



Jerzy Miklewski
Autor jest właścicielem firmy eksperckiej HOTELON,
ekspertem Instytutu Turystyki
oraz twórcą i realizatorem sieci hoteli IDEAL



Kazimierz Dolny, lokowane na prawach magdeburskich w 1406 roku przez Władysława Jagiełłę miasto, słynie z zabytków i klimatu tworzonego przez odwiedzających je od dwudziestolecia międzywojennego artystów. Dla turystów, przede wszystkim z Warszawy i Lublina, jest to popularne miejsce weekendowych wypadów. Świetnie sobie radzą kazimierskie restauracje, takie jak np. U Fryzjera, czy kawiarnie, jak U Dziwisza.

W tym małym miasteczku jest więcej stałych miejsc gastronomicznych niż mieszkańców. Pod tym względem jest to jedyne takie miejsce w Polsce. Jednak Kazimierz Dolny, chociaż doskonały na kilkugodzinną lub całodniową wycieczkę, cieszy się nieporównywalnie mniejszym powodzeniem u turystów, którzy chcą zatrzymać się na dłużej. Czy przyczyną jest może zbyt skąpa baza noclegowa?

Zbudujmy więc hotel...



 Sprawa wydawałaby się prosta, jednak nie pierwszy już raz doświadczam, że co na początku wydaje się proste, w praktyce okazuje się całkiem trudne lub bardzo trudne. Prosto miało być, gdy zwrócili się do mnie o opinię inwestorzy z Lublina, którzy chcą zainwestować w bazę noclegową Kazimierza Dolnego. Nie dość, że zdołali nabyć w samym centrum niemałą działkę, to twierdzą, że stać ich na wybudowanie okazałego obiektu.

Oczekiwali w końcu małej rzeczy: odpowiedzi na pytanie, jaki to powinien być obiekt. Nic prostszego, nieprawdaż? Przynajmniej tak się wydawało na początku. Zacznijmy od tego, że Kazimierz Dolny, to według wielu ekspertów miasto zagrożoneÉ turystyk [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *