Król ze spichlerza

Kazimierz Dolny jest miastem, które szczyci się artystycznym klimatem i renesansowymi zabytkami. Do niedawna nie mogło natomiast pochwalić się nadmiarem odpowiedniej klasy hotelami. Wydaje się, że sytuację tę zmieniło przeobrażenie zrujnowanego spichlerza w nowoczesny, ale nawiązujący do miejscowej architektury kompleks hotelowy. Chociaż Kazimierz Dolny otrzymał prawa miejskie już w pierwszej połowie XIV wieku, to rozkwit […]

Czytaj dalej


Zanim hotel otworzy swoje podwoje

Budowa hotelu to skomplikowany proces, w którym ważną rolę odgrywają aktualnie obowiązujące przepisy. Pragnąc pomóc inwestorom, przedstawiamy podstawowe regulacje prawne dotyczące projektowania, budowy, wyposażenia i przygotowania do eksploatacji obiektów hotelowych Włodzimierz Błądek Autor jest architektem, współwłaścicielem pracowni Palladium Architekci – Błądek, Manikowski, specjalizującej się w projektowaniu obiektów hotelarskich Na każdym etapie realizacji obiektu hotelarskiego, wszystkie […]

Czytaj dalej


Wędzona pierś kaczki podana z sałatką z selera i sosem malinowym

Składniki (4 porcje) wędzona pierś kaczki – 250 g mały seler mandarynki – 2 maliny – 100 g sos Worcester kilka ziaren różowego pieprzu śmietana 18-proc. – 1 łyżka jabłko cukier sok z cytryny miód Sposób przygotowania Seler i jabłko trzemy na drobnej tarce, dodajemy mandarynki, różowy pieprz i śmietanę. Całość mieszamy i przyprawiamy cukrem […]

Czytaj dalej


Artur Szymański

Szef kuchni restauracji Romantyczna w hotelu SPA Dr Irena Eris w Dylewskich Wzgórzach. Jest rodowitym Kaszubem. Szlify kucharskie zdobywał w restauracji Marco Polo w Gdyni u boku szefa kuchni Józefa Banasia, a następnie doskonalił swe umiejętności w Zamku Jan III Sobieski w Rzucewie. Zanim rozpoczął pracę w Dylewskich Wzgórzach, kierował pracami kuchni w hotelu Łeba […]

Czytaj dalej


SPA aromat

Specjalnie roztaczane w hotelu przyjemne zapachy stanowią głównie element marketingowy, zaś aromaty stosowane w centrach SPA & Welness są elementem terapii Jednym z najmłodszych narzędzi walki hoteli z konkurencyjnymi obiektami czy sieciami jest aromamarketing. Jest on odmianą promocji sugestywnej, dzięki której klient nie rozróżni i zapamięta danego miejsca po wyglądzie lub innych szczegółach, lecz po […]

Czytaj dalej


Drinka poproszę

Karnawał, to okres nierozerwalnie związany z zabawą, która z reguły kojarzy się z alkoholem i z drinkami. A te chociaż muszą być kolorowe i posiadać intrygujące nazwy, to wcale nie muszą zawierać alkoholu Drink to popularna nazwa koktajlu alkoholowego powstałego w wyniku połączenia różnych rodzajów alkoholi, płynów nie będących alkoholem oraz dodatków, jakimi są przyprawy […]

Czytaj dalej


Kosztowny program

Roczny koszt opłat za jeden telewizor w pokoju hotelowym to 285 zł. Tyle wynosi abonament RTV i opłaty na rzecz twórców. Jeśli dodać do tego koszty energii, niezbędnych napraw i np. telewizji kablowej, to eksploatacja telewizora zamknie się sumą ponad 400 zł Właściciele hoteli muszą płacić twórcom programów za to, że goście mają w pokojach […]

Czytaj dalej


Opakowanie na łóżko

Pierwszy rzut oka gość hotelowy kieruje zazwyczaj na łóżko. Od prawidłowo dobranej narzuty zależy nie tylko dobre wrażenie i wygląd pokoju, ale też skuteczna praca personelu służby pięter. Wybór i wystrój łóżka dla obiektu hotelowego jest ściśle uzależniony od standardu hotelu. Z mojego doświadczenia wynika, że w ostatnich latach z pokoi znikają tapczany, a w […]

Czytaj dalej


Rok okiem dostawcy

Na przełomie roku zapytaliśmy kilku dostawców sprzętu i usług dla hoteli o to, jakie były dla nich ostatnie dwanaście miesięcy i jakie nadzieje wiążą z nowym 2007 rokiem W roku 2006 r. zaobserwowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży urządzeń do pielęgnacji i utrzymania terenów zieleni, a także czystości wokół budynków. Szczególny wzrost sprzedaży odnotowaliśmy w gamie urządzeń […]

Czytaj dalej


Internet w zasięgu

Joe Brunoli Autor jest wiceprezesem ds. rozwoju rynku HotSpot w spółce free-hotspot.com Jeszcze kilka lat temu umożliwienie gościom dostępu do internetu było luksusem oferowanym przez nieliczne hotele. Obecnie dostęp – i to darmowy – do sieci jest już nie tylko standardem – staje się wręcz „koniecznością” dla branży hotelarskiej Coraz więcej osób na świecie korzysta […]

Czytaj dalej