Zadowolenie klienta: w których miastach hotelarzom najlepiej udało się spełnić życzenia swoich gości

Międzynarodowe porównanie metropolii wykazało, że warszawskie hotele ponownie przekonały do siebie klientów i obroniły pozycję lidera. hotel.info, bezpłatny, internetowy serwis rezerwacji hotelowych, posiadający w swej ofercie ponad 210 000 hoteli na całym świecie przedstawia wyniki swojego aktualnego badania na temat całkowitej oceny hoteli: w których stolicach zadowolenie klientów z usług hoteli wzrosło, a w których spadło?

20 najlepszych miast na świecie według hotel.info*


Aktualna ocena zadowolenia

Miejsce    Miasto    Całkowita ocena
1.    Warszawa    7,90
2.    Tokio    7,67
3.    Helsinki    7,65
4.    Bratysława    7,56
5.    Tallin    7,55
6.    Berlin    7,54
7.    Praga    7,52
8.    Budapeszt    7,51
9.    Sofia    7,49
10.    Bangkok    7,49
11.    Zagrzeb    7,48
12.    Lublana    7,48
13.    Wiedeń    7,42
14.    Dublin    7,38
15.    Lizbona    7,37
16.    Singapur    7,36
17.    Ryga    7,35
18.    Bukareszt    7,27
19.    Madryt    7,22
20.    Pekin    7,20
Średnia    7,47

Poprzednia ocena zadowolenia
(stan na listopad 2011)
Miejsce    Miasto    Całkowita ocena
1.    Warszawa    7,90
2.    Tokio    7,67
3.    Helsinki    7,66
4.    Bratysława    7,54
5.    Berlin    7,52
6.    Praga    7,51
7.    Tallin    7,50
8.    Bangkok    7,49
9.    Sofia    7,48
10.    Budapeszt    7,47
11.    Zagrzeb    7,46
12.    Lublana    7,45
13.    Wiedeń    7,40
14.    Ryga    7,39
15.    Singapur    7,36
16.    Dublin    7,35
17.    Lizbona    7,34
18.    Bukareszt    7,24
19.    Wilno    7,23
20.    Madryt    7,21
Średnia    7,46


Hotelarzom z Warszawy, Tokio, Helsinek i Bratysławy udało się zająć cztery pierwsze miejsca. Podczas gdy goście stolicy Słowacji wykazali trochę większe zadowolenie niż w listopadzie, całkowita ocena fińskich usług hotelarskich lekko spadła, osiągnąwszy 7,65 punktów. Hotele stołecznego miasta Niemiec, Berlina są zdaniem odwiedzających wprawdzie coraz lepsze, ale mimo to w międzynarodowym rankingu spadły o jedną pozycję, ponieważ usługi hotelarskie w Tallinnie poprawiły wynik z 7,50 na 7,55. Madryt uzyskał 7,22 punktów i uplasował się wyżej niż ostatnio – na pozycji 19.

Dzięki nieznacznemu podniesieniu całkowitej oceny z 7,19 na 7,20 Pekin zapewnił sobie wejście na międzynarodową listę najlepszych. Mniej zadowoleni byli za to nocujący w hotelach w Wilnie. Stolica Litwy, plasująca się z 7,23 punktami w listopadzie jeszcze na 19. miejscu, aktualnie uzyskała tylko 7,19 punktów i tym samym wypadła z pierwszej dwudziestki.

Znów nie za bardzo zadowoleni goście opuścili hotele w Rzymie, Paryżu i Londynie. Wieczne miasto osiągnęło jeszcze ocenę 6,92, ale Paryż i Londyn już tylko 6,73 i 6,58.

* Goście, którzy dokonali rezerwacji hotelu za pośrednictwem www.hotel.info, oceniają go po wyjeździe w skali punktowej (0 do 10). Do punktacji łącznej zalicza się takie kryteria, jak jakość pokoju, obsługa, czystość, hałas, stosunek ceny do jakości oraz śniadania/usługi gastronomiczne. Oceny zaokrąglane są do dwóch miejsc po przecinku. Kolejność w rankingu zależy od wartości pierwotnych.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *