Programowanie – standard i lokalizacja

Autor: Sławomir Manikowski
Sławomir Manikowski
Autor jest architektem,
współwłaścicielem pracowni
Palladium Architekci Błądek, Manikowski

Programowanie hotelu koniecznie powinna poprzedzać analiza programowo-przestrzenna, która określi konkretny program oraz formę obiektu zgodne z oczekiwaniami klienta oraz obowiązującymi standardami.

Decyzje i założenia na etapie wstępnym inwestycji hotelarskiej w dużym stopniu decydują o powodzeniu naszych zamierzeń. W celu zapewnienia racjonalności działań proces przygotowania i obsługi inwestycji najlepiej poprzedzić opracowaniem studialnym. Przede wszystkim powinniśmy zdecydować, kto ma być naszym usługobiorcą, czyli do kogo kierujemy ofertę usług. Inaczej będziemy kształtować hotel miejski nastawiony na dużą rotację klientów, a inaczej zespoły hotelowe w atrakcyjnych miejscowościach turystycznych, gdzie pobyty klientów są dłuższe.

Program użytkowy hotelu

Jeżeli chodzi o standard obiektu, obserwuje się tendencje do podnoszenia go już nie tylko w miastach. Hotele pięciogwiazdkowe z rozwiniętymi zespołami SPA lokalizowane są w ośrodkach oddalonych od zespołów wielkomiejskich. Przyroda, cisza i warunki naturalne stały się dla ludzi atrakcją, za którą gotowi są zapłacić duże pieniądze.


W ślad za określeniem usługobiorcy zakładamy interesujący nas standard obiektu odpowiadający jego wymaganiom. Duże znaczenie ma tutaj analiza istniejącego i planowanego potencjału obsługowego hoteli w rejonie. Konkurencja na rynku hotelarskim jest coraz większa, a wymagania klientów coraz wyższe.

Dlatego już na etapie wstępnym próbujemy określić indywidualne cechy programu użytkowego naszego hotelu wyróżniające go od innych. Jeżeli pomysł będzie trafiony i konsekwentnie przeprowadzony, to sukces murowany. Decydujemy o przyszłym sposobie zarządzania obiektem i o ewentualnych powiązaniach z systemami zewnętrznymi.



Grunt to staranna lokalizacja


Budując hotel od podstaw, bardzo starannie wybieramy lokalizację, gd [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *