Orbis: 2011 – wyprzedaż, 2012 – franczyza

Obłożenie obiektów Grupy Hotelowej Orbis zwiększyło się w 2011 roku o 3,1 punktu proc. do 51,8 proc. w porównaniu do roku 2010, a przychód z dostępnego pokoju (RevPAR) o ponad 10 proc. ze 105,5 do 116,2 zł, głównie dzięki hotelom z segmentu średniego i wyższego.

 

Przychody całej Grupy Hotelowej Orbis, która posiada blisko 60 hoteli, zwiększyły się w ubiegłym roku o blisko 16 mln zł do 695,2 mln.

 

Rok wyprzedaży

– W roku 2011 na rynku usług hotelarskich w Polsce utrzymywał się pozytywny trend. Nadal najlepsze wyniki osiągały hotele na rynkach warszawskim, trójmiejskim oraz wrocławskim. Nie bez znaczenia był także zwiększony popyt w związku z polską prezydencją w Unii Europejskiej – powiedział Laurent Picheral, prezes Orbis SA, komentując wyniki 2011 roku ogłoszone w raporcie rocznym. – Przyspieszyliśmy proces zbycia niehotelowych działalności, koncentrując naszą uwagę na hotelarstwie oraz restrukturyzując portfel nieruchomości poprzez sprzedaż hoteli o niestrategicznym znaczeniu. Ubiegły rok minął Orbisowi na wyprzedaży hoteli. Sprzedał Cracovię za 32,5 mln zł i Francuski w 20,5 mln w Krakowie, Neptuna w Szczecinie za 27 mln oraz Prosnę w Kaliszu i Solny w Kołobrzegu po ok. 10 mln. Dodatkowo pozbyto się też warszawskiego hotelu Mercure Chopin, który za 30,5 mln euro (ok. 135 mln zł) kupił deweloper Echo, aby wyburzyć go i postawić na jego miejscu biurowiec. Orbis sprzedał też za 19,5 mln euro (ok.85 mln zł) budynek hotelu Bristol w Warszawie brytyjskiej spółce inwestycyjnej Rosmarium Investments, powiązanej kapitałowo z obecnym dzierżawcą nieruchomości Royal Starman Group. Ostatecznie sprzedano też nieruchomość w Płocku po zamkniętym w 2007 roku hotelu Petrochemia. Jeszcze pod koniec 2010 roku sprzedano też hotel Polana w Zielonej Górze i Novotel w Olsztynie, a w planach jest sprzedaż Poloneza w Poznaniu i Giewontu w Zakopanem.

 

html> [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Piotr Stawiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *