Wiele stron metawyszukiwarki

Autor: Marzena Trawicka

Podczas gdy w 2007 roku „zaledwie” 40 proc. użytkowników korzystało z internetu w poszukiwaniu informacji o noclegach, w roku 2011 było to już 89 proc., według badań Gemius.

 

Przed podjęciem decyzji o dokonaniu rezerwacji noclegu potencjalni goście aktywnie przeglądają różnego rodzaju strony www, od tych dotyczących informacji na temat miejsca pobytu, po strony internetowe hoteli, portale rezerwacyjne czy serwisy udostępniające opinie gości. Szczególnie ostatnie pozycja warta jest uwagi. Ludzie nie tylko chętnie czytają opinie o obiektach zamieszczone w internecie, ale także coraz chętniej dorzucają swoje 3 grosze. Już ponad 25 proc. internautów po pobycie w jednym z ponad tys. obiektów noclegowych w Polsce dzieli się swoimi doświadczeniami online. Istotnym trendem jest również wzrost zaufania do transakcji internetowych, dlatego też z roku na rok notowana jest coraz większa liczba noclegów rezerwowanych stricte online. W zeszłym roku było to ponad 19 mln.

 

Strony rezerwacyjne

Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, zostały stworzone z myślą o ułatwieniu użytkownikom znajdowania informacji w sieci. Dzięki nim trafiają oni na interesujące ich strony, o których istnieniu nie mieli pojęcia. Dla branży turystycznej jest to bardzo ważny temat, zważywszy na fakt, iż blisko 3/4 klientów korzysta z wyszukiwarki w celu znalezienia informacji turystycznej lub/i dokonania zakupu online. Niemniej jednak w odniesieniu do rezerwacji noclegów przez internet, jest tu pewien haczyk. Jeszcze kilka lat temu liczba stron, gdzie zainteresowany mógł dokonać rezerwacji noclegu online, ograniczała się głównie do globalnych graczy takich, jak Expedia czy Booking.com ora

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *