Jaki consulting, takie SPA

Ponieważ hotele budowane są od lat, znane są zasady ich projektowania, podział funkcjonalny, itd. Kiedy jednak przychodzi do projektowania części SPA, zaczynają się problemy. Trzeba znaleźć odpowiednich wykonawców, dobrać wyposażenie, zdecydować się na marki kosmetyczne. A każdy błąd będzie się długo mścił. Ale o tym inwestor przekona się dopiero, gdy hotelowe SPA zostanie otwarte.






 

Znane są przykłady obiektów, które po pół roku funkcjonowania zostają… zamknięte, aby przeprowadzić remont. Błędów popełnić można bardzo wiele, od złego rozmieszczenia gabinetów zabiegowych po pominięcie pomieszczeń magazynowych czy dla pracowników SPA. Dlatego ważne z funkcjonalnego punktu decyzje powinny być konsultowane przez fachowców. Jak wygląda to w praktyce?

 

Konsultant – przedstawiciel handlowy

Prym w tzw. konsultingu wiodą firmy oferujące urządzenia do zabiegów SPA. Przedstawiciele handlowi przeczesują Polskę wzdłuż i wszerz, aby znaleźć nowe inwestycje – najlepiej na etapie budowy fundamentów, i wstawić tam swoje wyposażenie. Czasami takie kontakty są nawiązywane podczas spotkań na targach branżowych i mają charakter konsultacji. Inwestorzy mając przed oczami luksusowe urządzenia, wanny czy wygodne łóżka do zabiegów, widzą już w wyobraźni swoje piękne SPA. A do tego konsulting firmy oferującej wyposażenie SPA jest bezpłatny. Z nazwy…. Konsultanci, czyli przedstawiciele handlowi, oferują przygotowanie projektu czy dobór wyposażenia bez żadnych opłat. Tylko że pracują oni na prowizji. Poświęcając swój czas na spotkania z inwestorem hotelowego SPA, czasami miesiącami nie dostają żadnego wynagrodzenia lub jedynie zwrot kosztów dojazdu na miejsce inwestycji, licząc na wyposażenie jej w sprzęt firmy, którą reprezentują.

 

Średni koszt wyposażenia gabinetu wynosi ok. 30-35 tys. zł. Jakie urządzenia będą się tam znajdowały, zależy od konsultanta, czyli w tym przypadku od przedstawiciela handlowego firmy produkującej lub dystrybuującej je. Już na etapie budowy taki konsultant przygotowuje wszystkie podłączenia, złączki oraz wentylację pod „swoje” urządzenia. A same wanny SPA, pod które należy zaplanować podłączenia już na etapie wylewania posadzek, mogą kosztować od 8 do 80 tys. zł. Podobnie sprawa wygląda przy konsultingu oferowanym przez firmy kosmetyczne. Najczęściej w zamian za bezpłatne doradztwo oczekują one wyłączności na swoją markę. T [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

6 komentarzy do “Jaki consulting, takie SPA

  1. Świetny artykuł. Widać, że autorka zna się na rzeczy. Myślę, że bardzo pomocny dla inwestorów SPA.

  2. łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Bajdalska specjalistka wybitna! Niech żyje nam.
    To mówiłam ja, Stefania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *