Autor: Natasza Sallmann

Autorka jest specjalistą w zakresie programowania, marketingu i ekonomiki usług wellness i SPA w firmie K&P Consulting Wellness & SPA Kraków
Większość polskich hoteli, planujących modernizację lub inwestycję w obszar SPA i wellness, może przeznaczyć na ten cel powierzchnię nie większą niż tysiąc metrów kwadratowych. To mało, zważywszy na fakt, że inwestorzy chcą zwykle posiadać wszystkie najnowsze urządzenia i sale zabiegowo-treningowe
Obszar SPA i wellness w hotelu, to znacznie więcej niż tylko cztery ściany. Mimo ogólnie określonych ram i standardów przekazywanych przez producentów urządzeń, konsultantów i architektów, inwestorzy nie powinni się zamartwiać brakiem miejsca na wybudowanie tradycyjnego, położonego na dużej przestrzeni SPA. Najważniejsza jest spójna i dobrze przemyślana koncepcja, uwzględniająca dostępną wielkość powierzchni i priorytety w obsłudze przyszłych gości.
Rekreacja w M-1

Tyle miejsca przeznaczają na część rekreacyjną nawet hotele mające 70 -80 pokoi. Tymczasem w świecie obszary SPA i wellness w najnowszych hotelach tego typu, nawet o wielkości 25-50 pokoi, potrafią zajmować 1200 mkw lub więcej. W praktyce oznacza to, że w Polsce twórca koncepcji obszaru SPA musi się wykazać nie tylko dużą pomysłowością rozwiązań, ale również umiejętnością rezygnowania z jednych funkcji na rzecz innych.
Nie może przy tym zapomnieć, że jeśli obszar SPA i wellness ma stać się centrum zysku w hotelu, to musi zaspakajać potrzeby przyszłych gości.
Leżanka alfa
Stan alfa, to stan głębokiego relaksu, doświadczany zazwyczaj przed zaśnięciem. Człowiek w tym stanie wyróżnia się spokojem i harmonią, co z kolei zwiększa potencjał twórczy. Leżanki alfa działają na człowieka wielowymiarowo - muzyką, kolorem, ciepłem, wibracjami. Dzięki niej zostaje on wprowadzony w stan relaksu.
Stan alfa, to stan głębokiego relaksu, doświadczany zazwyczaj przed zaśnięciem. Człowiek w tym stanie wyróżnia się spokojem i harmonią, co z kolei zwiększa potencjał twórczy. Leżanki alfa działają na człowieka wielowymiarowo - muzyką, kolorem, ciepłem, wibracjami. Dzięki niej zostaje on wprowadzony w stan relaksu.
Przed ustaleniem ostatecznej formuły obszaru SPA, który w konsekwencji ma się stać integralną częścią obiektu, odpowiadającą oczekiwaniom gości oraz funkcjonującą jako samodzielne centrum zysku, a nie tylko kosztowy element oferty dla gościa, inwestor musi sobie odpowiedzieć na wiele pytań zanim zleci projekt architektowi. Poniżej zostały zestawione sprawdzone przykłady uwarunkowań i wskazania kierunkowe zależne od przyszłego charakteru obiektu oraz zmieniających się trendów.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz