Dobre półrocze

Autor: Dorota Malinowska
Po udanym roku 2011 pierwsza połowa 2012 r. przyniosła dalszą poprawę koniunktury na rynku nieruchomości hotelowych. Tylko w I kwartale, według danych GUS, w obiektach hotelowych udzielono o 8,7 proc. więcej noclegów niż rok wcześniej. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy otwarto 92 nowe hotele.   Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 organizowane w czerwcu miały zdecydowanie pozytywny wpływ na wyniki hoteli zlokalizowanych w miastach, w których rozgrywane były mecze. Szacujemy, że markowe hotele w trakcie trwania Euro 2012 osiągały średnią cenę na poziomie 220 euro przy obłożeniu ok. 90 proc. Istniała obawa, że niektóre miejskie hotele stracą na organizacji mistrzostw, ponieważ klienci odwołają konferencje i imprezy okolicznościowe organizowane zwykle w czerwcu. Wszystko wskazuje jednak na to, że część z nich została przesunięta na miesiące wcześniejsze, co pozwoliło na bardziej równomierne wykorzystanie pokoi hotelowych w głównych miastach Polski w pierwszej połowie roku.   Hotele rosną jak na drożdżach Polska baza hotelowa w połowie 2012 roku liczyła 2 178 skategoryzowanych hoteli dysponujących ok. 208 700 miejscami w ok. 105 670 pokojach. W ciągu pierwszego półrocza liczba wszystkich pokoi i miejsc noclegowych wzrosła o ok. 3,5 proc. W rezultacie na 10 tys. mieszkańców Polski przypada obecnie ok. 54 miejsc noclegowych. W pierwszej połowie 2012 r. polska baza hotelowa powiększyła się o 92 skategoryzowane obiekty, które oferują 8 519 miejsc noclegowych w 4 236 pokojach. Ponad 50 proc. nowo powstałych hoteli to obiekty trzygwiazdkowe (47). Najwięcej hoteli zostało skategoryzowanych w województwach: lubelskim, mazowieckim oraz śląskim (odpowiednio 12, 11 i 9). W tym samym czasie 18 obiektów, w tym dwa hotele należące do grupy Orbis: Polonez w Poznaniu oraz Giewont w Zakopanem, zakończyło lub zawiesiło działalność.  

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *