Hotel Koronny w Zamościu

Jesienią w Zamościu otwarty ma zostać 4-gwiazdkowy hotel Koronny z 38 pokojami, dwoma multimedialnymi salami konferencyjnymi na 150 osób, restauracją, lobby barem, strefą relaksu i parkingiem na 60 samochodów. To drugi hotel 4-gwiazkowy w Zamościu.   Hotel, zlokalizowany jest przy ulicy Koszary, znajduje się w zabytkowym budynku na terenie byłych koszarów w otoczeniu parkowej zieleni. […]

Czytaj dalej


EMPLOYER BRANDING – Rekrutacja w hotelu z wizerunkiem w tle

Elementami składowymi wizerunku są: emocje, korzyści, wiedza i wartości społeczne. Kandydaci przy wyborze nowego miejsca pracy będą szukać informacji o naszym hotelu na wszystkich wymienionych płaszczyznach. Nam z kolei zależy na wyłapaniu z rynku „perełek” – talentów, które będą chciały związać się z nami na dłużej. Jak zatem połączyć proces rekrutacji z działaniami employer brandingowymi, […]

Czytaj dalej


Różnice kursowe w działalności hotelarskiej, cz. 1

Przedsiębiorcy prowadzący działalność hotelarską, o ile dokonują rozliczeń w walutach obcych lub posiadają środki pieniężne w takich walutach, zmuszeni są do ewidencjonowania szczególnego rodzaju przychodów i/lub kosztów – dodatnich i ujemnych różnic kursowych. Obowiązek przeliczania kwot w transakcjach wyrażonych w walucie obcej na złote polskie wynika zarówno z przepisów ustawy o rachunkowości – to w […]

Czytaj dalej


Dlaczego to zmienili? Przecież było dobrze…

…takie pytanie usłyszałem ostatnio od uczestnika jednego ze spotkań z kadrą zarządzającą obiektami hotelowymi. Dotyczyło telewizji hotelowej i wdrażanego programu cyfryzacji. Nic dziwnego, że zmiana ta budzi wątpliwości. W przypadku systemu telewizji hotelowej wymiana sprzętu może się wiązać z poważnymi kosztami, jak i skomplikowanym procesem wdrażania nowych rozwiązań. Ale nie musi. Czym jest telewizja cyfrowa? […]

Czytaj dalej


Ladą do gościa

Wchodząc do hotelu gość od razu musi wiedzieć, że dobrze trafił, bo to właśnie tu będzie się czuł komfortowo i otrzyma usługę na najwyższym poziomie profesjonalizmu. Jak wywrzeć to pierwsze wrażenie? Logika podpowiada – przez odpowiednią aranżację recepcji, w której głównym elementem jest lada, „łącząca” gościa z personelem. Wybór lad recepcyjnych jest ogromny, a ostateczna […]

Czytaj dalej


CIEPŁO pod parasolem

Parasole grzewcze to urządzenia, którym zła pogoda nie jest straszna, dlatego są bardzo przydatne dla restauratorów i właścicieli hoteli z ogródkami restauracyjnymi. Dzięki nim goście dłużej korzystają z gościnności lokalu, a to przekłada się na większe wpływy z gastronomii.   Chłodne wieczory zdarzają się w Polsce już we wrześniu. W październiku musi akurat panować złota […]

Czytaj dalej


Jak dbać o wykładziny w hotelu – 5 ZASAD

Dlaczego producenci wykładzin dywanowych oferują hotelom możliwość przygotowywania indywidualnego wzornictwa, wzbogacają swoje produkty w kolory z nieograniczonej gamy barw, przygotowują wykładziny w różnych gramaturach w zależności od wymagań poszczególnych obiektów i pomieszczeń, wreszcie dlaczego wykorzystują różne podkłady, czy rodzaje włókna? Odpowiedź jest prosta: bo takie są wymagania rynku, czyli gości.   Głównym podmiotem tego rynku […]

Czytaj dalej


Jak okiełznać chaos czyli zarządzanie zmianą w SPA

Zmiany są nieodłącznym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw, a w firmach usługowych są one często odpowiedzią na składane przez gości życzenia. Ważne jest przewidywanie zmian, dzięki czemu można uniknąć wielu pułapek. Co jednak, jeśli zmiany są nagłe? Może wtedy pojawić się chaos i dezorganizacja. Osoby pedantyczne nie lubią zmian, ponieważ to zaburza im tok działania i nie […]

Czytaj dalej


GOLDEN TULIP MIĘDZYZDROJE RESIDENCE

28 sierpnia odbyło się uroczyste otwarcie Golden Tulip Międzyzdroje Residence – pierwszego w Polsce condohotelu zarządzanego przez profesjonalnego operatora pod brandem globalnej sieci hotelowej. Prezes zarządu Qualia Development Leszek Piotr Nałęcz podkreśla: „Dla pierwszych gości Golden Tulip w Międzyzdrojach otworzyliśmy na początku sierpnia. Zainteresowanie obiektem i pozytywne o nim opinie, już w pierwszym tygodniu, przerosły […]

Czytaj dalej


Sopot PIĘKNO I TROSKLIWOŚĆ – MERA HOTEL

Nazwa hotelu wywodzi się od imienia morskiej bogini Mera – postaci personifikującej wszystkie wartości, na których zbudowana została idea obiektu tj. nieskazitelne piękno i elegancja, wyjątkowa troskliwość, zdrowie i mądrość czerpana z natury. Mera jest jedynym hotelem w Polsce, którego fasada powstała w 100 proc. z naturalnego drewna. Uwagę zwraca również filozofia hotelu… Inwestycja skandynawskiego […]

Czytaj dalej