Hotel Koronny w Zamościu

Jesienią w Zamościu otwarty ma zostać 4-gwiazdkowy hotel Koronny z 38 pokojami, dwoma multimedialnymi salami konferencyjnymi na 150 osób, restauracją, lobby barem, strefą relaksu i parkingiem na 60 samochodów. To drugi hotel 4-gwiazkowy w Zamościu.   Hotel, zlokalizowany jest przy ulicy Koszary, znajduje się w zabytkowym budynku na terenie byłych koszarów w otoczeniu parkowej zieleni. […]

Czytaj dalej


Pożywne śniadanie dla hotelu

czyli co zrobić, żeby gość był zadowolony ze śniadania, a hotelarz na tym nie tracił.   Śniadanie to najważniejszy posiłek w hotelu. Tak twierdzą hotelarze. I słusznie, często jest to jedyny kontakt gościa z gastronomią hotelową. Poza tym, jeżeli jest to wydarzenie, które wprowadzi gościa w dobry nastrój, to na pewno zapamięta nasz hotel i […]

Czytaj dalej


O nowinkach oraz ikonach designu

Shumis – Pizzeria projekt Studio OPA To prostota, minimalizm i perspektywa dominują w tej przestrzeni. We wnętrzu zastosowno bardzo proste oraz niedrogie materiały. Pomysł wyśmienity. Większość siedzisk i ścian wykonana jest z płyty osb, którą zdobią napisy z neonów. Ściana wykończona jest puszkami jakby po zupie Andy‘ego Warhola i świetnie współgra z zielenią i bielą […]

Czytaj dalej


Benchmarking – metoda zarządzania hotelem

Jedną z najczęściej stosowanych metod kierowania grupą obiektów hotelowych jest benchmarking – metoda polegająca na porównywaniu procesów i praktyk stosowanych przez obiekty hotelowe z wybranymi wśród nich liderami w analizowanych dziedzinach. Analiza wyniku porównania jest podstawą doskonalenia się wszystkich obiektów mających za wzór wytypowanego lidera.   Istotą benchmarkingu jest zarządzanie przez mierzenie, zgodnie z zasadą, […]

Czytaj dalej


Przezorny hotelarz zawsze ubezpieczony

Decydując się na ubezpieczenie hotelu, należy zadbać o kilka istotnych elementów, które pozwolą zminimalizować ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Specyfika branży hotelarskiej sprawia, że szczególnie istotne dla właścicieli jest dokładne przeanalizowanie jak największej liczby możliwych ryzyk. Latem pojawia się w mediach wiele informacji na temat skutków nawałnic i innych gwałtownych zjawisk atmosferycznych. Mogą one […]

Czytaj dalej


EMPLOYER BRANDING – Rekrutacja w hotelu z wizerunkiem w tle

Elementami składowymi wizerunku są: emocje, korzyści, wiedza i wartości społeczne. Kandydaci przy wyborze nowego miejsca pracy będą szukać informacji o naszym hotelu na wszystkich wymienionych płaszczyznach. Nam z kolei zależy na wyłapaniu z rynku „perełek” – talentów, które będą chciały związać się z nami na dłużej. Jak zatem połączyć proces rekrutacji z działaniami employer brandingowymi, […]

Czytaj dalej


Różnice kursowe w działalności hotelarskiej, cz. 1

Przedsiębiorcy prowadzący działalność hotelarską, o ile dokonują rozliczeń w walutach obcych lub posiadają środki pieniężne w takich walutach, zmuszeni są do ewidencjonowania szczególnego rodzaju przychodów i/lub kosztów – dodatnich i ujemnych różnic kursowych. Obowiązek przeliczania kwot w transakcjach wyrażonych w walucie obcej na złote polskie wynika zarówno z przepisów ustawy o rachunkowości – to w […]

Czytaj dalej


Dlaczego to zmienili? Przecież było dobrze…

…takie pytanie usłyszałem ostatnio od uczestnika jednego ze spotkań z kadrą zarządzającą obiektami hotelowymi. Dotyczyło telewizji hotelowej i wdrażanego programu cyfryzacji. Nic dziwnego, że zmiana ta budzi wątpliwości. W przypadku systemu telewizji hotelowej wymiana sprzętu może się wiązać z poważnymi kosztami, jak i skomplikowanym procesem wdrażania nowych rozwiązań. Ale nie musi. Czym jest telewizja cyfrowa? […]

Czytaj dalej


Ladą do gościa

Wchodząc do hotelu gość od razu musi wiedzieć, że dobrze trafił, bo to właśnie tu będzie się czuł komfortowo i otrzyma usługę na najwyższym poziomie profesjonalizmu. Jak wywrzeć to pierwsze wrażenie? Logika podpowiada – przez odpowiednią aranżację recepcji, w której głównym elementem jest lada, „łącząca” gościa z personelem. Wybór lad recepcyjnych jest ogromny, a ostateczna […]

Czytaj dalej