Polowanie na zagraniczniaka

Autor: Jacek Piasta






Jacek Piasta

Autor jest doradcą hotelarskim
i konsultantem projektów inwestycyjnych


Chociaż od lat rośnie znaczenie i udział klientów krajowych w wartości sprzedaży wielu hoteli w naszym kraju, to wciąż pozostaje niemała grupa hotelarzy, która upatruje swojego sukcesu ekonomicznego w adresowaniu oferty do rynków zagranicznych. Czasami ma to uzasadnienie logiczne i ekonomiczne, a czasami nie


Popatrzmy na tematykę promocji adresowanej do klienta zagranicznego z punktu widzenia pojedynczego, krajowego obiektu hotelarskiego. Czy warto się promować za granicą? Odpowiedź w dużej mierze zależy od tego, jakiego rodzaju prowadzimy obiekt hotelarski, w jakiej lokalizacji i do kogo adresujemy swoją ofertę? Przydrożny motel, zajazd z pokojami, czy innego rodzaju obiekt tranzytowy, oferujący noclegi przy lokalnej drodze krajowej - nie musi szukać klientów zagranicznych.



Mając ofertę dla kierowców, czy to podróżujących służbowo, czy turystycznie - ma klientów dzięki informacjom na CB radio oraz tablicom informacyjnym i.. samochodom zaparkowanym na parkingu, widocznym z drogi. Drugim typem obiektu, któremu zagraniczna promocja nie jest potrzebna, jest mały obiekt rodzinny: kilka, kilkanaście pokoi i jakiś barek, czy jadalnia. Personelem w takim obiekcie jest najczęściej rodzina.

Obiekt, jeżeli jest położony w atrakcyjnej destynacji, żyje z turystów krajowych i tzw. szeptanego marketingu, gdy to jeden drugiemu tanie, ale czyste pokoje poleca. Czy to oznacza, że każdy inny obiekt powinien wystawiać się na targach turystycznych w Berlinie lub Barcelonie? Wysyłać foldery do setek zagranicznych biur podróży oraz regularnie brać udział w goszczeniu wszystkich możliwych zagranicznych study tour do Polski?

Nim ulegniecie Państwo omdleniu lub wybuchniecie gromkim śmiechem po przeczytaniu powyższego zdania - chciałbym zauważyć, że w chwili obecnej istnieją dwie możliwości skutecznej promocji zagranicznej. Jedna z nich winna być udziałem każdego polskiego obiektu hotelarskiego, druga ma sens wyłącznie dla wybranych.

Profesjonalnie na www, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *