Polowanie na zagraniczniaka







Jacek Piasta

Autor jest doradcą
hotelarskim

i konsultantem projektów inwestycyjnych



Chociaż od lat rośnie znaczenie i udział klientów krajowych w wartości
sprzedaży wielu hoteli w naszym kraju, to wciąż pozostaje niemała grupa
hotelarzy, która upatruje swojego sukcesu ekonomicznego w adresowaniu oferty do rynków zagranicznych. Czasami ma to uzasadnienie logiczne
i ekonomiczne, a czasami nie





Popatrzmy na tematykę promocji adresowanej do klienta zagranicznego z punktu widzenia pojedynczego, krajowego obiektu hotelarskiego. Czy warto się promować za granicą? Odpowiedź w dużej mierze zależy od tego, jakiego rodzaju prowadzimy obiekt hotelarski, w jakiej lokalizacji i do kogo adresujemy swoją ofertę? Przydrożny motel, zajazd z pokojami, czy innego rodzaju obiekt tranzytowy, oferujący noclegi przy lokalnej drodze krajowej - nie musi szukać klientów zagranicznych.



Mając ofertę dla kierowców, czy to podróżujących służbowo, czy turystycznie - ma klientów dzięki informacjom na CB radio oraz tablicom informacyjnym i.. samochodom zaparkowanym na parkingu, widocznym z drogi. Drugim typem obiektu, któremu zagraniczna promocja nie jest potrzebna, jest mały obiekt rodzinny: kilka, kilkanaście pokoi i jakiś barek, czy jadalnia. Personelem w takim obiekcie jest najczęściej rodzina.

Obiekt, jeżeli jest położony w atrakcyjnej destynacji, żyje z turystów krajowych i tzw. szeptanego marketingu, gdy to jeden drugiemu tanie, ale czyste pokoje poleca.
Czy to oznacza, że każdy inny obiekt powinien wystawiać się na targach turystycznych w Berlinie lub Barcelonie? Wysyłać foldery do setek zagranicznych biur podróży oraz regularnie brać udział w goszczeniu wszystkich możliwych zagranicznych study tour do Polski?


Nim ulegniecie Państwo omdleniu lub wybuchniecie gromkim śmiechem po przeczytaniu powyższego zdania - chciałbym zauważyć, że w chwili obecnej istnieją dwie możliwości skutecznej promocji zagranicznej. Jedna z nich winna być udziałem każdego polskiego obiektu hotelarskiego, druga ma sens wyłącznie dla wybranych.




Profesjonalnie na www,
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jacek Piasta

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *