Gość w dom…

Marzena Jurczewska

specjalistka prawa
gospodarczego
i prawa pracy




Zapewnienie gościom hotelowym bezpieczeństwa pobytu jest
obowiązkiem hotelarza, czyli osoby utrzymującej zarobkowo hotel
lub inny podobny zakład. Za niedopełnienie tego obowiązku ponosi on odpowiedzialność cywilną. Jest to jeden z elementów umowy o świadczenie usług hotelowych







Gość hotelowy ma prawo liczyć nie tylko na opiekę nad jego rzeczami wniesionymi do hotelu, lecz także na bezpieczeństwo jego osoby w pomieszczeniach hotelowych. Jest to umowa nienazwana, mieszana (zawiera elementy umowy: najmu, zlecenia, przechowania, sprzedaży). Zawieranie umowy o świadczenie usług hotelowych i jej treść oparte są na zasadzie wolności umów.

Nie oznacza to jednak, że hotelarz może dowolnie ograniczać lub wyłączać swoją odpowiedzialność wobec gości hotelowych. I nie ma znaczenia, że taką umowę zawiera się najczęściej ustnie i nie jest w niej określone, za co hotelarz odpowiada, ponieważ ponosi on odpowiedzialność cywilną, regulowaną przepisami kodeksu cywilnego.



Na jakich zasadach odpowiada hotelarz?


Obowiązek zapewnienia gościom bezpieczeństwa pobytu obciąża hotelarza i nie może być przeniesiony na osoby trzecie. Odpowiada on za najmniejsze nawet uchybienie obowiązkowi staranności, a więc za działania i zaniechania osób, przy pomocy których wykonuje (personel) lub którym powierza wykonanie (np. agencja ochrony) zobowiązania wynikającego z umowy o świadczenie usług hotelarskich.

Kryterium oceny winy hotelarza jest zaostrzone w stosunku do przeciętnego kryterium oceny winy, ponieważ jest on osobą, która zawodowo trudni się dokonywaniem danego rodzaju czynności i w związku z tym powinien posiadać określoną wiedzę, zatrudniać wyspecjalizowany personel oraz wywiązywać się z obowiązku przeciwdziałania wszelkim źródłom powstania niebezp [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marzena Jurczewska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *