Prognozowanie – zarządzanie przyszłością hotelu

Autor: Andrzej Rybicki
Dyrektorzy obiektów hotelowych często podejmują decyzje intuicyjnie, opierają się na doświadczeniu i wyczuciu przyszłej kondycji otoczenia biznesowego. W celu poprawy jakości procesu decyzyjnego należy upewnić się co do jakości informacji, na bazie której decyzja jest podejmowana.   Zarządzanie hotelem to de facto zarządzanie jego przyszłością. Dane tak jak i informacje można podzielić na retrospektywne i prospektywne. Pewne prawidłowości usprawniają proces prognozowania, a zaliczamy do nich: – wahania okresowe – tendencje, częstotliwości, – zależności przyczynowo skutkowe, wręcz zależności symptomatyczne (współistnienie).   Esencja prognozowania Rzadko bywa, iż w prognozowanym okresie nie występują żadne prawidłowości. Odniesienie do analogicznego miesiąca z zeszłego roku, pojawienie się cyklicznych wydarzeń, zaobserwowane tendencje u konkurencji są już pewną podstawą do tworzenie prognozy.   Przewidywanie przyszłych zdarzeń, a dokładnie ich konsekwencji ekonomicznych to esencja prognozowania w hotelu. Jak wiemy z doświadczenia prognoza (często intuicyjna) dotycząca wielkości sprzedaży (obłożenia) jak i jej wartości (cena noclegu) może być zarówno nieprecyzyjna, niepewna jak i nietrafna. Aby nasze „sądy przyszłości” były bardziej precyzyjne należy rozwinąć sprawdzone techniki prognozowania.   W prognozowanym zjawisku mogą mieć miej [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *