Blow Up Hall – Hotel Technology of the Year

Poznański 5-gwiazdokowy hotel Blow Up Hall 50 50 w Starym Browarze należący do Grażyny Kulczyk jako jedyny hotel z Polski został uhonorowany tytułem „Hotel Technology of the Year”, podczas tegorocznej edycji European Hospitality Awards 2012.   Międzynarodowe jury było pod wielkim wrażeniem sposobu wdrożenia innowacji technologicznych na różnych poziomach projektu, który przełożył się bezpośrednio na […]

Czytaj dalej


Poznań: ForZa w bunkrze

ForZa – taką nazwę nosić będzie nowy poznański hotel, zbudowany wokół zabytkowego schronu. Centralnym punktem budynku stanie się odnowiony, XIX-wieczny bunkier, wchodzący w skład Twierdzy Poznań. Obiekt, którego bryła jest wyrazem dialogu pomiędzy tradycją i nowoczesnością, będzie składał się z trzykondygnacyjnego skrzydła biurowego oraz czteropiętrowego hotelu. Centralnym punktem budynku stanie się odnowiony, XIX-wieczny bunkier, wchodzący […]

Czytaj dalej


Hotel zrównoważony

Zrównoważony hotel to obiekt przeznaczony do świadczenia usług noclegowych, funkcjonujący zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Pojęcie to znacznie wykracza poza obszar ekologii. Personel zrównoważonego hotelu nie tylko jest zorientowany proekologicznie, lecz również angażuje się w rozwiązywanie problemów społecznych.   Ziemia stanowi izolowany system o ograniczonej ilości zasobów, coraz bardziej niszczony przez człowieka. Wzrastająca na świecie […]

Czytaj dalej


10 lat hotelu Haffner w Sopocie

23 listopada hotel Haffner w Sopocie świętował swoje 10 urodziny. Zaproszenie na Galę przyjęło liczne grono przyjaciół hotelu m.in. przedstawiciele władz miasta, trójmiejskich uczelni, biznesu, kultury i mediów. Gwiazdą uroczystości był pianista Waldemar Malicki z koncertem „Malicki solo i wiolo”. Zgromadzonych gości powitała prezes zarządu, Małgorzata Winiarska, która podziękowała wszystkim klientom, gościom i partnerom hotelu, […]

Czytaj dalej


Prognozowanie – zarządzanie przyszłością hotelu

Dyrektorzy obiektów hotelowych często podejmują decyzje intuicyjnie, opierają się na doświadczeniu i wyczuciu przyszłej kondycji otoczenia biznesowego. W celu poprawy jakości procesu decyzyjnego należy upewnić się co do jakości informacji, na bazie której decyzja jest podejmowana.   Zarządzanie hotelem to de facto zarządzanie jego przyszłością. Dane tak jak i informacje można podzielić na retrospektywne i […]

Czytaj dalej


Grudzień 1971

Kolejny odcinek autobiografii Conrada Hiltona „Be my guest”, w którym zdradza on dwie żelazne zasady, jakimi kierował się w każdym zarządzanym przez siebie hotelu.   „Mobley w Cisco [pierwszy hotel Conrada Hiltona] nauczył nas, jak prowadzić hotel, co popłaca, a co nie, był idealnym terenem do zyskiwania praktyki. Właśnie w tym hotelu nauczyłem się dwóch […]

Czytaj dalej


Potencjał (ustnych) referencji

Jedną z metod weryfikacji kompetencji kandydatów do pracy jest zbieranie referencji na ich temat. Referencje to opinia uwzględniająca ocenę dotychczasowego przebiegu pracy kandydata wystawiona przez byłego lub (rzadziej) aktualnego pracodawcę. Pisemne referencje mają zazwyczaj charakter pozytywny, mający na celu przedstawienie pracownika w jak najlepszym świetle i trudno dowiedzieć się z nich o słabszych stronach kandydata. […]

Czytaj dalej


Świetlna inspiracja

Planowanie rozmieszczenia opraw świetlnych w trakcie tworzenia projektu hotelu czy np. restauracji hotelowej jest fundamentalne. Czy światło ma być delikatne? Czy ma podświetlać zdjęcia wiszące na ścianie? Czy powinno się rozprzestrzeniać jak łuna, na przykład spod podwieszanych sufitów? A może służyć jako element tylko dekoracyjny, akcentując dany obiekt – krzesło, kredens albo stół?   Wszystko […]

Czytaj dalej