Blow Up Hall – Hotel Technology of the Year

Poznański 5-gwiazdokowy hotel Blow Up Hall 50 50 w Starym Browarze należący do Grażyny Kulczyk jako jedyny hotel z Polski został uhonorowany tytułem „Hotel Technology of the Year”, podczas tegorocznej edycji European Hospitality Awards 2012.   Międzynarodowe jury było pod wielkim wrażeniem sposobu wdrożenia innowacji technologicznych na różnych poziomach projektu, który przełożył się bezpośrednio na […]

Czytaj dalej


Poznań: ForZa w bunkrze

ForZa – taką nazwę nosić będzie nowy poznański hotel, zbudowany wokół zabytkowego schronu. Centralnym punktem budynku stanie się odnowiony, XIX-wieczny bunkier, wchodzący w skład Twierdzy Poznań. Obiekt, którego bryła jest wyrazem dialogu pomiędzy tradycją i nowoczesnością, będzie składał się z trzykondygnacyjnego skrzydła biurowego oraz czteropiętrowego hotelu. Centralnym punktem budynku stanie się odnowiony, XIX-wieczny bunkier, wchodzący […]

Czytaj dalej


Prognozowanie – zarządzanie przyszłością hotelu

Dyrektorzy obiektów hotelowych często podejmują decyzje intuicyjnie, opierają się na doświadczeniu i wyczuciu przyszłej kondycji otoczenia biznesowego. W celu poprawy jakości procesu decyzyjnego należy upewnić się co do jakości informacji, na bazie której decyzja jest podejmowana.   Zarządzanie hotelem to de facto zarządzanie jego przyszłością. Dane tak jak i informacje można podzielić na retrospektywne i […]

Czytaj dalej


Grudzień 1971

Kolejny odcinek autobiografii Conrada Hiltona „Be my guest”, w którym zdradza on dwie żelazne zasady, jakimi kierował się w każdym zarządzanym przez siebie hotelu.   „Mobley w Cisco [pierwszy hotel Conrada Hiltona] nauczył nas, jak prowadzić hotel, co popłaca, a co nie, był idealnym terenem do zyskiwania praktyki. Właśnie w tym hotelu nauczyłem się dwóch […]

Czytaj dalej


Potencjał (ustnych) referencji

Jedną z metod weryfikacji kompetencji kandydatów do pracy jest zbieranie referencji na ich temat. Referencje to opinia uwzględniająca ocenę dotychczasowego przebiegu pracy kandydata wystawiona przez byłego lub (rzadziej) aktualnego pracodawcę. Pisemne referencje mają zazwyczaj charakter pozytywny, mający na celu przedstawienie pracownika w jak najlepszym świetle i trudno dowiedzieć się z nich o słabszych stronach kandydata. […]

Czytaj dalej


Świetlna inspiracja

Planowanie rozmieszczenia opraw świetlnych w trakcie tworzenia projektu hotelu czy np. restauracji hotelowej jest fundamentalne. Czy światło ma być delikatne? Czy ma podświetlać zdjęcia wiszące na ścianie? Czy powinno się rozprzestrzeniać jak łuna, na przykład spod podwieszanych sufitów? A może służyć jako element tylko dekoracyjny, akcentując dany obiekt – krzesło, kredens albo stół?   Wszystko […]

Czytaj dalej


ŁAZIENKOWE TRENDY wanny i prysznice

Rozmowa z Markiem Piosikiem, członkiem zarządu firmy Kaldewei Polska, o tendencjach na rynku łazienek hotelowych. Hotelarze mają ciągle wiele dylematów związanych z wyposażeniem łazienek. Co Pana zdaniem powinni wybrać – wannę, prysznic czy też oba te rozwiązania? Sądzę, że jeżeli hotelarze chcą zapewnić klientom poczucie komfortu i wyjątkowości to powinni zdecydować się i na wannę, […]

Czytaj dalej


Jaki jest polski rynek SPA?

Po raz pierwszy w Polsce przeprowadzono badania rynku hotelowych SPA. Dzięki temu udało się uchwycić obraz tej branży, która od kilku lat dynamicznie rozwija się w sektorze usług hotelowych. Celem badania przygotowanego przez Europejską Fundację SPA przy współpracy Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku było uzyskanie nie tylko aktualnego obrazu stanu hotelowej branży SPA […]

Czytaj dalej