Tork wprowadził duże zmiany w asortymencie czyściw

Od 1 czerwca 2013 czyściwa marki Tork zyskują zupełnie nową odsłonę: zmienia się struktura oferty, nazwy produktów i wygląd opakowań. Celem jest ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego czyściwa, a dzięki temu – zwiększenie efektywności w codziennej pracy.

Aby umożliwić klientom szybki przegląd szerokiej oferty, produkty podzielono na trzy główne grupy według zastosowania: wycieranie, czyszczenie i polerowanie. Każde czyściwo zostało przyporządkowane do którejś z tych trzech kategorii. Np. jeśli w miejscu pracy często wyciera się rozlaną wodę lub olej, odpowiednie do tego celu czyściwo można znaleźć w kategorii wycieranie.

Najważniejsze zmiany:

Rozpoznawanie cech produktów po nazwie

Jeśli dane czyściwo jest przeznaczone np. do stosowania w przemyśle, informacja ta będzie zawarta w jego nazwie. Podobnie jest w przypadku, gdy cechą charakterystyczną czyściwa jest to, że nie zostawia ono włókien po użyciu – ta informacja również będzie uwzględniona w nazwie.

Informacje o zastosowaniu i zaletach czyściwa widoczne już na opakowaniu

Aby ułatwić wybór użytkownikowi – niezależnie od jego pochodzenia lub języka – istotne cechy produktu zostały oznaczone na opakowaniach uniwersalnymi symbolami, zrozumiałymi w prawie każdym obszarze kulturowym.

Na każdym opakowaniu znajduje się też uproszczony obrazek produktu i odpowiadających mu materiałów eksploatacyjnych (np. dozownik i ręczniki). Ten prosty schemat ułatwi pracę np. osobom uzupełniającym dozowniki, które będą mieć pewność, że umieszczają odpowiednie ręczniki we właściwym dozowniku.

Nowe, kolorowe oznaczenia na zewnątrz i w środku opakowania, niebieskie (wycieranie), zielone (czyszczenie) i szare (polerowanie), umożliwią rozpoznanie asortymentu już na pierwszy rzut oka.

Potrzeby klientów jako napęd do rozwoju

Zanim wprowadzono powyższe zmiany, Tork przeprowadził wywiady na temat potrzeb klientów. Już od 2009 roku regularnie ankietowano ponad 1200 osób z Europy, USA, Azji i Australii w celu ustalenia, w jaki sposób klienci wybierają czyściwa, w jakich obszarach je stosują i jakich zmian by sobie życzyli.

W ankietach wskazano na konieczność uproszczenia oferty, zmiany nazw na bardziej zrozumiałe oraz zmiany wyglądu opakowań tak, aby można było łatwo odczytać najważniejsze informacje o produkcie. Znalezienie odpowiedniego produktu było skomplikowane z powodu braku widocznej informacji o cechach czyściwa. Badanie pokazało, że użytkownicy miewają też wątpliwości, które czyściwa pasują do danego dozownika. Zasugerowano zatem, aby nazwy produktów określały zadania, do jakich są one przeznaczone, a najważniejsze informacje można było odnaleźć już na opakowaniu.

Marka Lotus Professional od teraz jako Tork

Obok nowej struktury produktów, nazewnictwa i opakowań, od czerwca 2013 w ofercie czyściw Tork pojawią się także produkty z asortymentu Lotus Professional. W 2012 roku koncern SCA, do którego należy marka Tork, przejął firmę Georgia Pacific, a wraz z nią produkty Lotus. Wszystkie produkty z tej oferty będą od teraz dostępne jako produkty Tork. Zmiana nie ma natomiast wpływu na jakość produktów.

 

Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA

SCA jest międzynarodowym koncernem działającym w branży higienicznej i leśnej, wytwarzającym artykuły higieniczne oraz produkty pochodzenia drzewnego. Artykuły SCA są sprzedawane w ponad 100 krajach. SCA oferuje produkty wielu znanych marek,
w tym marki globalne Tena i Tork. Dochód uzyskany ze sprzedaży naszych produktów
w 2012 wyniósł 85 miliardów SEK (9,8 mld EUR). SCA zatrudnia 37 000 pracowników
. Więcej informacji na www.sca.com.

 

 

 

Wybór czyściwa nigdy nie był prostszy” – rozmowa z przedstawicielem marki Tork

Z dniem 1 czerwca 2013 Tork całkowicie zmienia strukturę czyściw, ich nazwy i wygląd opakowań. Nowości mają przyczynić się do tego, aby wybór odpowiedniego produktu przez klienta był dużo prostszy. Jednocześnie Tork rozszerza swoją ofertę profesjonalnych czyściw o dodatkowe produkty występujące wcześniej na rynku pod marką Lotus Professional. Co konkretnie oznacza to dla klientów i jakie korzyści przyniosą te zmiany, wyjaśnia Daniel Opiłowski, Product & Market Manager.

Efektywność to ostatnio jedno z kluczowych słów we wszelkich branżach. Jak zmiany w asortymencie Tork przyczynią się do podniesienia efektywności Waszych klientów?

Daniel Opiłowski: Wyznaczyliśmy sobie takie zadanie: maksymalnie ułatwić codzienną pracę naszych klientów. Każde z czyściw przyporządkowaliśmy jednej z trzech kategorii: „wycieranie”, „czyszczenie” lub „polerowanie”. Informacje o jakości produktów zawarte są już w samych ich nazwach. O zaletach poszczególnych czyściw można dowiedzieć się z symboli znajdujących się na nowych opakowaniach. Te zmiany mają sprawić, aby nasz klient jak najszybciej odnalazł czyściwo, którego potrzebuje, a tym samym zaoszczędził czas.

Wprowadzając zmiany braliście pod uwagę głównie oczekiwania Waszych klientów – jak wyglądał ten proces?

Zanim wprowadzimy jakąkolwiek innowację, zawsze pytamy naszych klientów o ich potrzeby. Tak było też tym razem. Przed zmianą struktury oferty czyściw przeprowadziliśmy wywiady z około 1200 klientami, jak i gdzie używają produktów Tork, w jaki sposób je wybierają i przede wszystkim, czego potrzebują, aby móc pracować jeszcze efektywniej. Na podstawie ankiet mogliśmy wprowadzić takie zmiany, które będą odpowiadały wymaganiom naszych klientów.

Co wynikało z tych ankiet? Albo innymi słowy: na jakie potrzeby najczęściej wskazywali badani?

Wyniki badań pokazują przede wszystkim jedną rzecz: klienci życzą sobie produktów, których zastosowanie jest dla nich zrozumiałe. Wielu klientów miewało trudności, aby odnaleźć właściwy produkt do swoich potrzeb. Zareagowaliśmy na te uwagi. Wszystkie wprowadzone zmiany mają ułatwić zrozumienie, do jakich zastosowań są przeznaczone poszczególne czyściwa. Wybór pasującego czyściwa jest teraz prostszy, niż kiedykolwiek.

Wraz z przejęciem europejskiej części Georgia Pacific, do oferty Tork zostały włączone produkty znane wcześniej pod marką Lotus Professional. W jaki sposób uzupełnią one ofertę Tork?

Obydwie marki stawiają sobie za cel ułatwienie codziennej pracy, dlatego Tork i Lotus Professional uzupełniają się bardzo dobrze. Ale dotyczy to nie tylko filozofii, jaka stoi za obiema markami. Dzięki produktom znanym wcześniej jako Lotus Professional nasza oferta jest teraz bogatsza. Szczególnie zwrócam tutaj uwagę na linię dozowników i czyściw Reflex, których główną zaletą jest dozowanie papieru zawsze po 1 listku. Jest to rozwiązanie szczególnie cenione i poszukiwane przez klientów.

 

Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA

SCA jest międzynarodowym koncernem działającym w branży higienicznej i leśnej, wytwarzającym artykuły higieniczne oraz produkty pochodzenia drzewnego. Artykuły SCA są sprzedawane w ponad 100 krajach. SCA oferuje produkty wielu znanych marek,
w tym marki globalne Tena i Tork. Dochód uzyskany ze sprzedaży naszych produktów
w 2012 wyniósł 85 miliardów SEK (9,8 mld EUR). SCA zatrudnia 37 000 pracowników
. Więcej informacji na www.sca.com.

 


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *