Leasing obiektu noclegowego

Autor: Jakub Krajewski
ht_2008_04-33.jpg
Jakub Krajewski
- dyrektor handlowy Europejskiego Funduszu Hipotecznego SA



Biorąc pod uwagę wzrastające zapotrzebowanie na obiekty hotelowe w Polsce oraz coraz większe otwarcie instytucji finansowych na współpracę przy realizacji tego typu projektów, w najbliższej przyszłości można oczekiwać wzrostu wartości kontraktów leasingu nieruchomości hotelowych


Leasing nieruchomości hotelowych w Polsce stanowił w latach 2006-2007 jedynie 2,00-2,33 proc. wartości wszystkich umów leasingu nieruchomości. Przy średniej europejskiej wynoszącej ok. 5 proc., świadczy to o znacznym potencjale tkwiącym w tego typu projektach. Obecnie leasing nieruchomości w Polsce jest jeszcze w fazie wzrostowej i nie osiągnął średniego poziomu europejskiego.

Pierwszym powodem takiego stanu rzeczy może być daleko idąca wstrzemięźliwość instytucji finansowych w Polsce w finansowaniu tego typu projektów oraz obawy potencjalnych klientów dotyczące leasingu jako formy finansowania tego rodzaju inwestycji. Dlatego kwestią niezbędną wydaje się przekazanie klientowi większej wiedzy o zasadach leasingu nieruchomości oraz jego praw, jako strony, wynikających m.in. z kodeksu cywilnego. Tym bardziej że z taką formą finansowania może łączyć się szereg korzyści dla przedsiębiorcy. Leasing jest często o wiele bardziej efektywnym sposobem na finansowanie działalności gospodarczej niż pobranie kredytu z banku.


Rodzaje leasingu Biorąc pod uwagę liczbę stron biorących udział w transakcji leasingowej, wyróżnia się:
  • leasing bezpośredni, w którym producent zawiera umowę bezpośrednio z użytkownikiem,
  • leasing pośredni, w której to transakcji uczestniczą więcej niż dwie strony, czyli między producentem a użytkownikiem występuje wyspecjalizowane przedsiębiorstwo leasingowe.
Za użytkowanie obiektu leasingobiorca płaci w określonych terminach raty leasingowe składające się z dwóch części: składnika kapitałowego odzwierciedlającego wartość użytkowanego obiekt
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *