Remont wrzucamy w koszty

Marek Piotrowski
autor jest prawnikiem,
doradcą podatkowym

Na pytanie związane z zaliczeniem wydatków poniesionych na remont obiektu noclegowego do kosztów uzyskania przychodów odpowiada: Marek Piotrowski

ht_2008_07-89.jpg


Jakie skutki podatkowe pociągają za sobą inwestycje zmierzające do ulepszenia hotelu czy pensjonatu, a zatem i podniesienia komfortu gości - pytają często redakcję "Hotelarza" Czytelnicy. Pytają też o wiele innych spraw związanych z przepisami podatkowymi. W odpowiedzi na ich potrzeby od tego numeru naszego miesięcznika wprowadzamy nową formę prezentowania tych zagadnień

Po zakończeniu sezonu zamierzamy w okresie wakacyjnym przeprowadzić remont naszego pensjonatu. Czy poniesione wydatki remontowe mogą zostać zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów?

Przystępując do udzielenia odpowiedzi na przedstawione zagadnienie, należy najpierw dokonać analizy pojęcia remontu w oparciu o obowiązujące przepisy prawa podatkowego, w tym przede wszystkim o przepisy ustaw o podatkach dochodowych. Ustalają one zasady zaliczania wydatków w ciężar kosztów uzyskania przychodów. Jedną z podstawowych reguł wynikających zarówno z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jak i ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest poddawanie amortyzacji składników majątku stanowiących środki trwałe podatnika.

Proces ten, polegający na rozłożonym w czasie (np. 40 lat przy zastosowaniu stawki amortyzacji 2,5 proc. właściwej dla budynk [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *