Targi na sprzedaż

Anna Owczarek
dyrektor ds. rozwoju Międzynarodowych Targów Polska

"Targi przestały być miejscem kontraktu , a stały się miejscem kontaktu" - to popularna ostatnio opinia przekazywana zarówno przez entuzjastów marketnigu wystawienniczego, jak i sceptyków tego narządzia spotkań biznesowych
ht_2008_07-43.jpg

Podstawą budowania partnerskich relacji w biznesie jest komunikacja, jednak najważniejszym celem każdego przedsiębiorstwa jest poziom sprzedaży, który zawsze decyduje o jego pozycji rynkowej. Targi są niewątpliwie instrumentem komunikacji marketingowej, i to wielopłaszczyznowej, uwzględniającej wiele różnych form, także tych spoza kategorii spotkań biznesowych. Ich istotą jest dialog: z nabywcą, pomiędzy partnerami biznesowymi i innymi uczestnikami rynku. Dlatego często podkreśla się wielofunkcyjność targów jako ich główną zaletę. Ta wielofunkcyjność pozwala realizować wiele różnych celów równocześnie m.in. z zakresu: brand awarness, pozycjonowania marki, networkingu, PR, działań lojalnościowych i marketingu relacji oraz badań rynku. Jednak równocześnie przyczynia się ona do zacierania podstawowej funkcji targów, jaką niewątpliwie jest inicjowanie i wspieranie sprzedaży produktów firm. Tymczasem wzrost konkurencji, globalizacja gospodarki i rozwój nowych technologii przyczyniają się do spadku znaczenia pośrednich narzędzi promocji i wzrostu użyteczności instrumentów promocji bezpośredniej, w tym odwoływania do emocji w biznesie. Relacje interpersonalne stały się najważniejszym elementem marketingu partnerskiego, który daje obecnie najlepsze rezultaty, zwłaszcza w sprzedaży B2B. To stawia targi, jako narzędzie komunikacji bezpośredniej, w sytuacji uprzywilejowanej.

Po pierwsze: sprzedaż

Dobre targi są miejscem tworzenia i podtrzymywania relacji biznesowych i to relacji najwyższej jakości, które powinny bezwzględnie przekładać się na wzrost sprzedaży. Istotą targów jest bowiem umożliwienie wystawcom dotarcia z ofertą do konkretnych grup docelowych. Dodatkowo odwiedzający targi są to osoby w danym momencie zainteresowane zakupem. Zatem wystawcy mają możliwość nie tylko precyzyjnego trafienia ze swoją ofertą do właściwej grupy odbiorców, lecz dodatkowo do tych członków tej właściwej grupy, którzy w tym momencie są skłonni dokonać zakupu.

Ponadto odwiedzający, którzy pojawili się na targach, ponieśli już pewien, zwykle istotny dla nich, wysiłek (czas, koszty, konieczność wykonania wielu czynności, żeby na targi dotrzeć), w wyn [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Owczarek

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *