Elektroniczny recepcjonista

Każda praca, jak wiadomo, wymaga narzędzi. Ale same narzędzia nie gwarantują dobrze wykonanej pracy. Młotkiem można sprawnie wbijać gwoździe, można również próbować reperować zegarek. Nie inaczej jest w hotelarstwie - systemy rezerwacyjne mogą zapewnić bardzo wymierne korzyści. Pod warunkiem jednak, że są odpowiednio wykorzystywane


ht_2008_07-91.jpg


Wspólną cechą większości współczesnych programów komputerowych jest złożoność ich funkcji ukryta pod mniej lub bardziej intuicyjnym interfejsem. Jednym z narzędzi sprawdzających ich "przyjazność" jest zaś, mówiąc kolokwialnie, test na "idiotoodporność". Polega on na sprawdzeniu, jak z danym programem poradzi sobie laik, co pozwala wyłapać niedostrzegalne dla specjalistów błędy. Jednak mimo że hotelowych programów rezerwacyjnych używają wykwalifikowani pracownicy różnych szczebli, to w miejscu styku możliwości i "przyjazności" owych programów oraz nawyków i zdolności człowieka dochodzi do szeregu napięć. Producenci hotelowego oprogramowania przyczyny większości problemów doszukują się w stosunku użytkowników do organizowanych przez nich szkoleń.

Najważniejsze są szkolenia

Ich zdaniem pracownicy hoteli, którzy twierdzą, że programy są nieskuteczne lub zawodne, po prostu nie chcą korzystać z oferowanych kursów lub robią to z niechęcią i bez zaangażowania. Z drugiej jednak strony użytkownicy zauważają, że każdy hotel ma swoją specyfikę. Trudno jest podczas nawet najlepszego szkolenia nauczyć umiejętności oddających charakter pracy w danym obiekcie. Kluczową rolę szkoleń zdają się dostrzegać wszyscy. Dostawcy rozwiązań informatycznych zapewniają możliwość dokładnego zapoznania się z ich produktami przede wszystkim w momencie wdrażania. To właśnie wtedy pracownikom umożliwia się poznanie możliwości programu na wszystkich szczeblach jego zastosowania (od przyjęcia rezerwacji, poprzez meldunek aż do wymeldowania gościa i rozliczenia jego pobytu).


Zarządzanie relacjami z klientem, czyli CRM (Customer Relationship Management),
jest zestawem działań służących do budowania pozytywnych stosunków z odbiorcami usług. Jest to przede wszystkim pewna filozofia biznesu, w której dominuje przekonanie, że stały, osobisty kontakt i zadowolenie klienta ma podstawowe znaczenie. CRM nie oznacza jednego sytemu informatycznego, ponieważ sposób komunikacji dla CRM jest kwestią drugorzędną. Jednocześnie skuteczne działania CRM opierają się na rozbudowanych bazach danych i różnych modułach elektronicznej komunikacj
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Dawid Zaraziński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *