Z ust do ust

ht_2008_11-32.jpgJacek Piasta
Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych


Marketing szeptany (Buzz Marketing) - to pojęcie używane w dziedzinie marketingu i reklamy do opisania działań, jakie podejmują firmy w celu wywołania u swoich klientów pozytywnych rekomendacji odnośnie produktu, marki czy usług. Jest to dawanie ludziom powodów do rozmawiania o marce, produktach i usługach oraz ułatwianie im nawiązania tej konwersacji


Marketing szeptany jest jednym z tych narzędzi promocji, które ze względu na dużą wiarygodność komunikatów przekazywanych sobie nawzajem przez konsumentów, cechują się wysokim poziomem skuteczności. Ludzie są bardziej skłonni wierzyć pozytywnym opiniom swoich znajomych na temat produktu, którego używali niż np. reklamom telewizyjnym. Oprócz kontaktu twarzą w twarz, doskonałym medium do rozprzestrzeniania buzz marketingu jest internet.


Jedna pani, drugiej pani...

Jedna z uznanych warszawskich prywatnych przychodni zdrowia. Na krzesełkach karnie siedzą pacjenci, czekając na swoją kolej. Średnia wieku przekracza 50 lat, każdy za chwilę wyda ponad 300 złotych na wizytę. Jedna z pań wyjmuje plik kartek i zaczyna je przeglądać. Kartki dotyczą pobytów świąteczno-noworocznych w polskich uzdrowiskach. Ceny pobytu od 1,4 do 1,8 tys. złotych od osoby. Pani ma i Ciechocinek, i Nałęczów, i Krynicę-Zdrój. Z uwagą czyta i porównuje oferty. "Pani nie jedzie do Ciechocinka" sceniczny szept przerywa ciszę. "Ja tam byłam, w tym Sanatorium Pod Tężniami. Pani kochana - zgroza tam była". Siedząca obok pani dotychczas zerkała tylko przez ramię swojej sąsiadce. Gdy ta była przy ofercie "Sanatorium Pod Tężniami" - przerwała ciszę, odradzając to miejsce. Około 30 osób wysłuchało tego, co i jak się dzieje w tamtym miejscu. O mizerii wyżywienia, arogancji personelu, niegrzecznych medykach, fatalnych śniadaniach i kiepskich potańcówkach.

Wśród słuchaczy znalazłem się i ja. I po dziś dzień zastanawiam się, czy ktokolwiek ze słuchaczy, kiedykolwiek pojedzie do tego sanatorium. Marketing szeptany potrafi zrobić dużo dobrego, bo do "dużo złego" w zupełności wystarczy rozgłaszanie i opowiadanie wszem i wobec swych opinii przez niezadowolonych klientów. W [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *