Nowe trendy w sprzedaży usług

Nowym trendom w sprzedaży usług hotelowych poświęcone było kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, które odbyło się 5 listopada w warszawskim hotelu Best Western Felix. Poprowadził je Krzysztof Stęplowski, ekspert z zakresu marketingu online.

Przedstawił on blisko 30 uczestnikom szkolenia nowości, zmiany i trendy w promocji hoteli. Omówił m.in. jak wygląda proces podejmowania decyzji o rezerwacji w internecie, dzięki czemu można zrozumieć użytkownika sieci i wpłynąć na te decyzje. Kluczowym elementem jest tu nowy model zachowań konsumenckich opisany w raporcie Google jako Zero Moment of Truth. Według Google użytkownicy, którzy szukają produktu lub usługi, coraz dokładniej przygotowują się do podjęcia ostatecznej decyzji: wpisują coraz dłuższe, precyzyjne frazy, czytają opinie, odwiedzają fora, korzystają z porównywarek, pytają znajomych na Facebooku itd. Etap poszukiwania oferty i znalezienia się ze swoim hotelem w gronie porównywanych obiektów to najważniejszy element tego procesu – „moment prawdy’. Dlatego hotelarze muszą być świadomi, jak ich potencjalni goście rozpoczynają wyszukiwanie oferty, jakie słowa kluczowe wpisują i czego szukają na ich stronie. Krzyszof Stęplowski omówił w związku z tym kwestie zarządzania słowami kluczowymi i tworzenia zoptymalizowanych komunikatów w poszczególnych obszarach POEM (Paid, Owned, Earned Media).

Przedstawił też trendy w reklamach AdWords i nowe funkcje istotne dla hotelarzy: coraz więcej rozszerzeń (dodatkowe linki, telefon, mapa), łączenie usług (możliwość połączenia AdWords z Google Analytics) i lepsza segmentacja. W kolejnej części seminarium przybliżył 20 przydatnych narzędzi w marketingu online, jak Google Analytics, Webmaster Tools, TripConnect, narzędzia budowy URL czy Chrome SEO SERP. W części poświęconej marketingowi hotelu w praktyce omówił na przykładach jak tworzyć ofertę, która zainteresuje użytkowników, jak skutecznie przygotować stronę hotelu do pozycjonowania, jak obniżać koszty i podnosić skuteczność kampanii AdWords hotelu oraz błędy, jakich powinno się unikać prowadząc kampanie emailowe. W ostatniej sesji omówił zasady sprzedaży w poszczególnych segmentach

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *