Czym się różni Hilton od by Hilton

Rozmowa z Magdaleną Sekutowską, dyrektor ds. rozwoju Hilton Worldwide w Europie Wschodniej

W tym roku ruszył pierwszy w Polsce hotel pod marką DoubleTree w Łodzi. W przyszłym roku ruszyć ma hotel tej marki w Wawrze. Wznowiona też została inwestycja w kompleksie OVO we Wrocławiu, w ramach której wcześniej zapowiadano uruchomienie hotelu Hilton, ale ostatecznie stanęło na marce DoubleTree by Hilton. Z czego wynika ta zmiana?


W tym wypadku chodziło o dostosowanie hotelu do nowych warunków finansowych inwestycji i o zmniejszenie gabarytów całego projektu. Ze względu na to również hotel będzie mniejszy, z mniejszą powierzchnią konferencyjną i nieco mniejszymi pokojami, a co za tym idzie mniejszy też będzie budżet całego projektu. Dlatego bardziej pasował on do marki DoubleTree by Hilton, gdyż jej standardy są bardziej elastyczne niż standardy Hiltona, np. nie jest wymagany basen, choć może być, natomiast w Hiltonie być musi. DoubleTree zakłada mniejszą wielkość pokoi, które muszą mieć minimum 30 mkw., a w Hiltonie 32 metry, może mieć bardzo dużą powierzchnię konferencyjną, ale nie musi. Nie ma wielkich różnic między tymi dwiema markami, bo obydwie należą do kategorii full service, czyli oferują pełen zakres usług, ale DoubleTree może być bardziej lokalnie dopasowany do warunków danej inwestycji, dzięki czemu budżetowo wychodzi taniej niż Hilton. Ale może to też być inwestycja z dużym rozmachem. Na tym polega elastyczność tej marki i jej atrakcyjność dla tego, kto podejmuje się inwestycji i chce inaczej rozłożyć w niej akcenty.

Skoro jesteśmy przy specyfice DoubleTree by Hilton. Hotel w Łodzi powstał przy dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych blisko centrum miasta, DoubleTree w warszawskim Wawrze z ogromnym centrum konferencyjnym i wielką strefą SPA & wellness zlokalizowany jest tak naprawdę w lesie pod miastem, DoubleTree we Wrocławiu mieści się w wielofunkcyjnym budynku z biurami i apartamentami, natomiast powstający też DoubleTree w Krakowie znajduje się między centrum a Nową Hutą i połączony będzie z Hamptonem. Rozumiem, że jest to marka elastyczna, ale jednak pojawia się pytanie: co łączy wszystkie te projekty?


Wszystkie te obiekty są połączone tym samym konceptem marki, tymi samymi standardami operacyjnymi i podobnym pozycjonowaniem. Doubletree by Hilton jest nastawiony na potrzeby strudzonych gości, wyraża się to choćby w przywitaniu słynnym ciasteczkiem przy restauracji na dzień dobry. Hotele tej marki są bardzo blisko związane z tym co się dzieje w ich lokalnych społecznościach. DoubleTree w Łodzi już otwiera się na miasto, prowadzi różnego rodzaju inicjatywy, organizuje i zachęca do działań prospołecznych. W następnych hotelach również podejmowane będą tego typu działania, bo takie są założenia tej marki. To nie jest sam budynek, ale też wszystko to, co wiążę się z jego lokalizacją. Można to wpisać w trend tworzenia nowego doświadczenia dla gościa przez wrażliwość na otoczenie. Jeśli chodzi o Warszawę i Kraków, to te projekty zlokalizowane są poza ścisłym centrum, dlatego niejako uzupełniają naszą ofertę w tych miastach. Ale obydwa hotele mają bardzo duże części konferencyjne, które mogą funkcjonować jako samodzielne centra kongresowe, więc dla takiego typu hotelu największym źródłem popytu są klienci MICE-owi. Potrzebują więc bardzo dobrego dojazdu i w obydwu przypadkach on jest (lub niedługo będzie, jak w przypadku Warszawy). 10 lat temu lokalizację Hiltona w Warszawie też można by oceniać jako mniej centralną, ale patrzyliśmy długoterminowo i byliśmy pewni, że rozwój miasta będzie się kierował w tę stronę, bo to niemożliwe, żeby w centrum rozwojowego miasta utrzymał się tak duży obszar składający się z pofabrycznych budynków i ruin. No i rzeczywiście, teraz jesteśmy w środku centrum inwestycyjnego stolicy. Hotel we Wrocławiu jest w samym centrum miasta i ma też sporą, aczkolwiek mniejszą przestrzeń konferencyjną. Hotel w Łodzi leży praktycznie w centrum i ma łącznie bardzo dużą powierzchnię konferencyjną, jeśli liczyć część konferencyjno-wystawienniczą po WFF, z którą hotel tworzy już centrum kongresowe o powierzchni 4,5 tys. mkw. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *