Lśnić wydobytym pięknem

Autor: Ewelina Płońska
Podłoga jest istotnym elementem każdego pomieszczenia. Lśniąca i zadbana, obok miłej atmosfery panującej w hotelu i pięknego wystroju, jest swoistą jego wizytówką. Powinna przyciągać wzrok


ht_2008_12-17.jpg


Przynoszone z zewnątrz na podeszwach butów gości hotelowych: kurz, kamienie, żwir czy ziemia zostają na podłodze, tworząc na niej, często niemal niewidoczną, powłokę. Elementy te są stopniowo rozdrabniane przez przechodzące osoby, a w efekcie rysują powierzchnię. Zanieczyszczenia przyspieszają zużycie, powodują niszczenie i odbarwianie podłogi, są źródłem zarazków. A przede wszystkim psują jej wizualny efekt i potrafią zniechęcić klienta do ponownej wizyty w hotelu.


Wymagania stawiane środkom czyszczącym i pielęgnującym podłogi:
  • wysoka skuteczność czyszczenia - dobre zwilżenie, rozprowadzenie i pielęgnacja - ochrona i odżywianie czyszczonej powierzchni,
  • zapewnienie wysokiego stopnia higieny,
  • pozostawienie na powierzchni podłogi filmu o ładnym połysku,
  • o właściwościach antypoślizgowych,
  • przyjazne dla środowiska,
  • w przystępnej cenie (dobry stosunek ceny do efektów działania),
  • wydajne (maksymalne pokrycie powierzchni z danej objętości preparatu),
  • całkowicie bezpieczne dla użytkownika (nietoksyczne),
  • dodatkowo: o przyjemnym zapachu, wygodne w aplikacji.


Niezwykle ważne staje się zatem dokładne czyszczenie i przynosząca oczekiwane efekty pielęgnacja podłogi. Różna kombinacja podstawowych komponentów środków czyszczących pozwala na ingerencję w ich właściwości.


W zależności od tego, na jakiej cesze najbardziej nam zależy, do preparatów dodawane się składniki różnicujące te właściwości. Głównymi składnikami środków czyszczących są substancje powierzchniowo czynne (anionowe i niejonowe), kwasy i zasady, rozpuszczalniki, substancje dyspergujące (ułatwiające wprowadzenie substancji trudnorozpuszczalnych do roztworów wodnych) i kompleksujące oraz specjalne dodatki i wypełniacze.

Czasem, w zależności od rodzaju preparatu, stosowane są wybielacze, enzymy, środki ścierające. Dodawane są również woski (wpływają na poślizg, polerowalność i odtwarzalność uszkodzoneg [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *