Ustalanie cen w hotelarstwie

Strategia ustalania cen to jedna z podstawowych kwestii, od których zależy powodzenie przedsięwzięcia hotelarskiego. Jeśli chcemy, aby zyski naszego hotelu były jak największe, powinniśmy podejść do tego zadania jak do procesu, który składa się z analizy, wykonania i oceny.


Proces ustalania cen składa się z kilku elementów. Po pierwsze, należy określić wartość usługi na rynku w zależności od oceny sytuacji konkurencyjnej i segmentacji gości. Następnie trzeba skupić się na analizie pozycji produktowej na rynku, strategii marketingowej (produkt, komunikacja, dystrybucja) oraz na oszacowaniu wartości postrzeganej przez gościa (perceived customer value). Na tej podstawie można wyznaczyć zakres cenowy, w którym będziemy pozycjonować swoją usługę noclegową.

Elastycznie lub dynamicznie

Dobra siatka cen powinna być dopasowana do segmentu gości i łatwa dla nich do zrozumienia. Musi wzmacniać sprzedaż bezpośrednią, a także zapewniać optymalizację RevPAR-u (przychodu na wybudowany pokój). Dwie podstawowe strategie, z jakimi mamy do czynienia, to elastyczna i dynamiczna. Elastyczność cen rządzi się określonymi prawami. Tylko gdy poznamy segmentację naszych gości indywidualnych i ich zmienną gotowość do płacenia w zależności od ich potrzeb, możemy dowiedzieć się, jaka jest elastyczność cenowa danego rynku. W ekonomii mówimy o dwóch skrajnych sytuacjach relacji popytu do podaży: rynku sprzedających i rynku kupujących.

W pierwszym przypadku wiemy, że sprzedamy wszystkie pokoje (a nawet odmówimy rezerwacji), dlatego możemy pozwolić sobie na dynamiczne i odważne ruchy cenowe. W drugim

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Hancock

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *