Giełda prawdę Ci powie

Początek roku to zawsze trudny okres dla branży hotelarskiej z powodu niskiego obłożenia, a przez to mniejszych przychodów. A gdy na to nakłada się globalny kryzys... Trudno jednak, poza szacunkami, o dokładne dane dotyczące sytuacji na rynku, bo hotele niechętnie się nimi dzielą. Ale spółki giełdowe dzielić się muszą.


Z informacji publikowanych przez firmy notowane na polskiej giełdzie - Orbis i Warimpex - wynika, że ich przychody w I kwartale spadły o ok. 10 proc. w porównaniu z I kw. 2008, RevPAR o kilkanaście proc., obłożenie było niższe o ok. jedną piątą, a straty zwiększyły się wielokrotnie. A to i tak rodzynki polskiej branży hotelarskiej.


Wszystkie wskaźniki w dół

W portfolio Orbisu, największej grupy hotelowej w Polsce, znajduje się ponad 60 obiektów od 1-gwiazdkowych Etapów do 5-gwiazdkowych Sofiteli. Obiekty Orbisu zlokalizowane są w 30 miastach od największych aglomeracji przez średnie miejscowości nieprzyciągające specjalnie ani turystów, ani biznesmenów po popularne kurorty.


Warimpex ma pięć obiektów: 5-gwiazdkowy luksusowy Intercontinental i up-marketowy Jan III Sobieski w Warszawie, 4-gwiazdkowy designerski adels i klasyczny 3-gwiazdkowy Chopin w Krakowie oraz nadmorski Amber Baltic w Międzyzdrojach (i otwiera właśnie kolejnego andelsa w Łodzi). Można powiedzieć, że hotele obu tych spółek stanowią przekrój polskiego rynku hotelarskiego, a ich wyniki są reprezentatywne dla całego sektora (choć w porównaniu z całą skategoryzowaną bazą hotelową w Polsce mają więcej hoteli 4- i [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *