Siedem błędów głównych SPA

Rafał Słowik
Autor prowadzi firmę InterArt zajmującą się doradztwem w zakresie inwestycji w obiekty SPA

Moda na SPA spowodowała, że gdziekolwiek się obejrzeć, powstają obiekty, które określają się tym mianem. Niestety, ogromna część z nich nie zasługuje na to, aby tak się nazywać. Często właściciele tłumaczą się brakiem informacji, standardów oraz przepisów dotyczących SPA.

Kiedy planujemy inwestycje w obiekt SPA, nieważne czy hotelowy czy miejski, należy zacząć od konsultacji z architektem. Widząc, jaką mamy przestrzeń do wykorzystania, powinien on pomóc ją zaplanować pod kątem wykorzystania urządzeń, co ma bezpośredni wpływ na to, jakie zabiegi będziemy mogli oferować. Ale już tu należy zachować szczególną ostrożność. Architekci często przyjmują takie zlecenia, choć nie mają żadnego doświadczenia i nie znają odpowiednich przepisów oraz norm branżowych. Skutkiem tego są różnorakie problemy z odbiorem inwestycji, montażem urządzeń, brakiem odpowiednich mediów, źle zaplanowaną komunikacją oraz wiele innych. Postaram się przedstawić siedem najbardziej typowych błędów przy projektowaniu obiektu SPA i problemów, jakie z tego wynikają. Ta wiedza pozwoli uniknąć wielu wpadek już na początku inwestycji.


1. Brak koncepcji architektonicznej

Koncepcja architektoniczna jest podstawą do tego, by planować jakąkolwiek inwestycję. Tworząc na początku inwestycji taką koncepcję można potem w dowolny sposób planować i modyfikować program zabiegów. Na tej podstawie można już przygotować biznesplan, który pozwoli nam dokonać wyboru zabiegów oraz podjąć decyzję dotyczącą ostatecznej wizji tego projektu. Częstym problemem związanym z brakiem koncepcji architektonicznej, czyli po prostu z nieprzemyślanym projektem, są przebudowy, przeróbki i przymusowa rezygnacja z niektórych urządzeń bądź zabiegów.


2. Brak konsultacji z firmami branżowymi

Po wykonaniu koncepcji należy skonsultować się z firmą branżową lub doradcą, którzy pomogą szczegółowo przeanalizować przygotowany projekt. Dotyczy to głównie pewnych rozwiązań budowlano-technologicz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Słowik

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *