Boom hotelowy będzie trwał

Rozmowa z Laurentem Picheral, prezesem zarządu Orbis S.A.



Wyniki Orbisu za pierwszy kwartał 2014 roku są lepsze niż osiągnięte w zeszłym roku. Czy można już mówić o pozytywnym trendzie na rynku hotelarskim w Polsce?

Myślę, że tak. Już w drugim półroczu 2013 roku widoczna była znacząca poprawa nastrojów konsumenckich wynikająca z dobrych wskaźników makroekonomicznych. Teraz obserwujemy zdecydowanie większy popyt na nasze produkty i usługi. W oparciu o analizę aktualnego stanu naszych rezerwacji i sytuacji na rynku hotelarskim w Polsce oczekujemy, że ten pozytywny trend utrzyma się w kolejnych miesiącach, o ile nie nastąpi odwrócenie kierunku rozwoju z uwagi na zawirowania polityczne lub makroekonomiczne.

Które miasta osiągnęły najlepsze wyniki operacyjne, a które pozostawały w tyle?

Rok temu zdecydowanymi liderami wśród naszych obiektów były hotele w Warszawie. Dzisiaj rosną w siłę i osiągają bardzo dobre wyniki inne rynki, jak np. krakowski, trójmiejski, wrocławski czy szczeciński. Liczymy także na Poznań, Łódź i Katowice – władze lokalne w tych miastach inwestują znaczne środki by przyciągnąć turystów i biznesmenów, co przekłada się na nowe inwestycje, lepszą infrastrukturę, interesujący kalendarz imprez sportowych i kulturalnych.

Czy podtrzymują państwo ogłoszone rok temu plany, zakładające że do końca 2015 roku pod markami Accor w Polsce i krajach bałtyckich działać będzie 90 hoteli? Na razie jest ich 65.

Zasadniczo realizujemy ten cel – zawarliśmy już umowy z wieloma hotelami i prowadzimy uzgodnienia z kolejnymi. W pierwszym kwartale 2014 roku podpisane zostały dwie umowy franczyzy dotyczące nowych hoteli ibis Styles Grudziądz oraz Pullman Riga. W najbliższych miesiącach planujemy sfinalizowanie kolejnych umów. W lutym 2014 roku do Grupy Orbis dołączył hotel Mercure Dosłońce, a w maju Mercure w Rydze. Ponadto korzystne otoczenie gospodarcze i dobra sytuacja finansowa spółki pozwalają nam rozważać zaangażowanie w wybrane projekty rozwojowe, czyli budowę nowych hoteli w najlepszych lokalizacjach w miastach [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rozmawiał Piotr Stawiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *